Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM Augusti 2020

Anonym (Rebecka) skrev 2020-07-26 22:50:10 följande:

Hej,

Tänker jag hoppar in här! Väntar mens den 11/8, vilken jag hoppas inte kommer. Använt ägglossningstest denna månad, och undrar om dagens test är positivt, om någon vill hjälpa mig att tyda!

Lycka till alla andra här inne!

Gissar också på positivt imorgon!

Håller tummarna!
  • Entusiastisk
    Jensan88 skrev 2020-07-26 23:08:01 följande:

Attans vi fick inte till det idag. Barnen vaknade när vi var på g. :D Så typiskt. Hoppas man har chans ändå. Vi fick till det vid positivt äl-test. Borde kunna ta sig ändå va?

Åh, Typiskt! Men utan tvekan att det finns chans ändå!!
    Jensan88 skrev 2020-07-26 23:08:01 följande:

Attans vi fick inte till det idag. Barnen vaknade när vi var på g. :D Så typiskt. Hoppas man har chans ändå. Vi fick till det vid positivt äl-test. Borde kunna ta sig ändå va?

Typiskt! Men utan tvekan att det ändå finns stor chans att det ska ta sig! <3
  • Entusiastisk
    Alexandra93 skrev 2020-07-26 23:22:12 följande:

Fick inte heller positivt men ganska nära inpå, nojig att det inte blev någon äl.

Bara kört med ältest en gång förut och det var när min dotter blev till och då fick jag supertydligt positivt test.

Ja så svårt att säga.. Vet inte vilka test du tagit men ser nästan ut som gravidkollens de med grönt? Se tidigare inlägg på fler som la in sina stegringar och inte riktigt får postivt på dom.. Tempar du eller funderat på det kan det vara ett tips för att få bekräftat att du fått äl :) jag gör det denna månaden.. Hade jag inte gjort det hade jag också känt mig nojig om det liksom blev ngt eller om man missat peaken etc... Sen kan man ju också bara mysa på var och varannan dag kring när man vet att man har äl om man inte känner att man behöver veta precis på dagen :)
  • Entusiastisk
    Cassus skrev 2020-07-26 23:42:30 följande:

Konstigt!!! Men skönt att veta att andra har samma :) CB är ju mkt enklare att läsa av, blev orolig för jag har inte heller fått temphöjning ännu och de brukar jag få. Denna cykel är nog en chansning helt enkelt!

Bifogat bild, den längst ner är från idag. Enligt appen skulle jag haft äl igår lördag. Men de ser ju inte ut så på dessa tester och inte heller på tempen.

Hm.. Ja det är ju konstigt men allt skvallrar ju om att varje du eller jag nte haft äl.. Men då bör den ju snart komma om inget annat :) idag skriker hela min kropp att det är riktigt nära att äl så ska bli kul att se lh idag.. ^^ huvudsaken är ju att man äl, apparna gör ju bara en beräkning.. Så vi får helt enkelt mysa på till det blir bekräftat :D tempen kan inte ljuga iaf så än finns det hopp för oss!!
  • Entusiastisk

Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

Och lite mer sömn nu :D hehe!

• Entusiastisk
    Anonym (?) skrev 2020-07-27 08:19:19 följande:

Alltså förlåt men det du gör är ju fullkomligt livsfarligt. Att hålla på och leka med tappen gör dig inget gott över huvudtaget, mer som så att det får kroppen att stöta ut eventuellt foster.

Jag har en fråga till alla er här, så som ni planerar och tvingar er själva och era karlar till att ha sex specifika dagar, gör inte det er bara ont? Stress osv påverkar ju en att bli gravid och den stress ni sätter på er själva och era män gör nog snarare som så att ni inte lyckas bli gravida.

Varför inte slappna av istället ?

Det är inte livsfarligt och fostret är inte nere vid tappen så det är väldigt lugnt. Men tack för din oro, förstår att det kan verka lite främmat. När man har sex kommer ju både det ena och andra åt så då borde ju sex vara bästa pmedlet;)

Jag tror på att sex föder lust.. Så är det för oss iallafall <3 sex anser jag mer är avslappnande än en stress iaf :) vi har sex hela cykeln men extra vid äl(vilket inte är konstigt då kvinnor faktiskt är mer sugna inför äl och lite mindre efteråt) :)

Alla gör ju som dom vill och som passar dom :)

Kram!
  • Entusiastisk
    Mamma91a skrev 2020-07-27 10:01:04 följande:

Dagens test är lika starkt. Dock syns det självklart inte på bilden men jag har så

Starka känningar av ägglossning också

Woho! Jodå men det syns!
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-07-27 10:28:18 följande:

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?

Kanske inte helt men på väldigt god väg!
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-07-27 10:28:18 följande:

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?

Bör ju inte dröja alls långt till positivt iaf :)
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-27 11:45:08 följande:

Amen durå!  

Åh, så underbart att bo där! Jag och maken hade vår allra första dejt där, jag körde en timme upp och han 2 timmar ner, och sen vandrade vi runt där hela dagen och bara skrattade och flåsade i backarna. Men förstår ju helt klart att vilja vara nära familjen, man kan ju alltid åka på dagstur. ;) 

Haha, samma här. :P Min mamma tar alltid disken när hon är här och jisses vad skönt det är! Fast ibland får jag städryck iaf, och röjer genom hela huset, och det behövs Verkligen. XD

Vi planerar faktiskt att flytta upp till Småland i framtiden, då hamnar vi närmre hans familj också. Men det lär dröja några år innan vi har råd med det, så vi gör det bästa av vad vi har här. :) 

Oj, du har verkligen varit runt ändå! Har också hört fantastiska saker om Australien, har bekanta som bor där och de kan aldrig tänka sig att flytta tillbaka till Sverige igen. :) Nya Zeeland hade jag faktiskt också velat åka till! Annars älskar jag Irland, kulturen och landskapet är så himla underbart, och jag tokälskar dialekterna, haha! Skottland ligger också högt på min lista att besöka, det har inte blivit av än. Har mest varit i Europa, Irland, Cypern, Mallorca, Kroatien och Turkiet. Klassiska semesterresor förutom Irland då, men passar alltid på att vandra när jag är nånstans och sällskapet är med på det. :) Blir så tråkigt att stanna på turistorterna tycker jag.

Jag har för mig att äl-smärtan kommer först efter att ägget lossat, och fertilt sekret ska väl finnas så länge ägget är mottagligt för spermier? Det är så motsägelsefullt med infon ibland. :/ Jag tänker iaf att när jag får ont har ägget släppt (och follikelvätskan retar vävnaden runt omkring). :) 

Haha, det är ju bra att ha en plan och det var inte en liten du drömde om, 6 ungar! :D Vet iofs de som har 13 och inte känner sig nöjda, så.. ;) Jag tänkte förr att jag ville ha 3, men nu är vi lyckliga om vi får 1. :) Optimalt får jag nog ändå säga 2 tror jag, det vet jag att vi orkar med och har tid till, men vi tar tacksamt och glatt emot alla barn vi lyckas få. Har inga planer på att använda p-medel i framtiden såvida inte vår situation förändras drastiskt, men då blir det nog snarare kondom eller pessar eller liknande.

Jag vet ju inte nåt annat än att vara ensambarn, så jag tycker ju det varit bra. :P Lite ensamt ibland, men har alltid haft kusiner eller vänner eller husdjur att hålla mig sällskap. Eller bara fantasin! Men nu i vuxen ålder kan jag absolut känna att det hade varit fint med någon som man delat hela livet med, och särskilt när föräldrarna blir gamla och dör, då känns det extra att jag ändå är själv med alla minnen, även om jag har en ny familj i min make. Har du många syskon?

Alltså... jag skulle också bara svara lite kort. Gick ju bra. XD

Småland låter väl som om det hade passat dig ju med deras skogar :D härligt mål ju!

Håller med att man vill ta sig runt när man är på ett ställe så man får se lite mer! Vandra är ju härligt!

Åh ja Skottlands verkar häftigt.. Håller med om dialekten! Europa är ju verkligen underskattat! Tycker det är häftigt att vi kan resa så "kort" men ändå få ta del av så många olika kulturer.. Och att vi har sån lyx som får resa så fritt ju!

Hm.. Säger du det? Hur länge/mycket har du ont i samband med äl?

Jag har liksom ont i flera dagar, typ upp till en vecka kan jag känna av ilningar liksom och sen lite ondare och ondare för att sedan sista dagen mer vara lite öm.. Sen har jag då fertilt sekret i runt 5 dagar.. Väldigt negativt lh-test nu på fm igen.. Så ja.. Men oavsett har ju inte tempen gått upp än så det lär ju bekräfta iaf:) hade 36.12 idag igen(samma som igår).. Men det var absolut det mest perfekt fertila sekretet idag iaf.. Första gången jag fått EXAKT som äggvita.. De tidigare har varit lite mer färgade(vit beigea) idag var det helt genomskinligt och extremt elastiskt! Så tar nog bara lh testerna för att ta men räknar ändå med äl idag eller imorgon och hoppas sen att tempen bara bekräftar..

Jag tänker också pressar för framtiden.. Egentligen hade jag och mannen sagt 2 för att kunna ge båda "sin" tid och det är väldigt praktiskt i bil/resor etc.. Sen kan det såklart mycket väl bli så, har bara fått en grej att jag nu vill ha 3.. Men tar det som det kommer.. Är kemin och harmonin bra efter nästa barn känner man kanske inte så.. Men känner vi att en till hade balanserat upp så blir det kanske så.. Men sen vet man ju inte hur det blir.. Det kanske inte blir fler för våran del och det blir kanske trillingar för er.. Sånt går ju inte att beställa.. Men drömma lite kan man ju :)

Jag har en lilla syster som är 3,5 år yngre vi är dock väldigt olika och kommer överens i perioder. Min man har 3 bröder.. Så 3 barn blir ju något mittemellan vad vi båda haft :p håller tummarna att din kropp "vaknar" till lite efter 1an och att det går snabbt med en 2a om ni vill ha det <3 förstår eller så att det kan vara lite ensamt i vuxen ålder men det är ju inte någon garanti att man kommer överens med syskon heller såklart.. Skönt du haft kusiner och djur och andra under uppväxten och sen har du säkert haft en väldigt starkt band till dina föräldrar som ensambarn.. Fördelar och nackdelar med allt ju xD

Novell igen xD
Svar på tråden BIM Augusti 2020