Jenzia skrev 2020-07-14 22:16:03 följande:
Ja, det är rätt lätt att nörda ner sig i detta
Har gått in i min fertila period nu och varje gång jag går på toa måste jag kika på flytningar, känns lite på konsistensen. Blir glad så fort det känns vattnigt eller äggviteaktigt! Känner mig bisarr, haha
Ojoj, haha! Hur ofta blir för mycket för din man?
Tycker annars maca-tillskott låter intressant! Ska kanske beställa det till nästa cykel i sådant fall. Min man tycker att det blir fler och fler piller som han ska ta för varje månad :-P
Nej, inget DNA-test tror jag. De testade hur många spermier som var friska och rörliga, tror jag. Vad visar ett DNA-test? Vi har fått tid för nybesök på Emmakliniken i Malmö för fertilitetsutredning i slutet av augusti, så får vi se var den visar. Efter att ha skrivit med dig är jag inte alls så pepp på IVF som jag var tidigare (bara för att det är rätt snabb väg till graviditet om det inte funkar på det vanliga sättet). Gah! Vad jag önskar att det bara ska funka denna gången!
Vilken privatklinik är ni på? Du skrev tidigare att det var i kontakt med denna klinik som ni äntligen kunde få den hjälp som ni ville ha. Låter ju fantastiskt!
Vet du när ni sådant fall börjar med insemination?
Haha, jo det kan jag hålla med om. :P Själv har jag ju lagt till att kolla tappen då och då, det är tur ingen kan se en när man håller på alltså.. XD Men yey för fertilt sekret! Här är det en vecka kvar ungefär.
För mycket för mig, haha! Innan och efter ÄL-veckan är jag inte supersugen längre så då har han inte mycket för att ta macan. :P Men det verkar vara bra för att boosta testosteronet lite iaf, och det är ju bra på naturlig väg för dem. :)
Oh, vad spännande! Har hört en hel del bra om dem, får hoppas det går fort om ni kommer dit (hoppas såklart på plus innan dess dock!).
DNA (formellt DNA-fragmentering) är superviktigt att kolla, något som kan missas ibland på mindre kliniker ffa. Ifall det är nåt fel på DNAt i spermierna så kommer ägget mest troligt inte att acceptera dem, och ifall de skulle användas så är risken för missbildningar och missfall rätt stor. Så det är kanonbra att kräva om han ska lämna prov.
IVF är guld, när den verkligen behövs och funkar. :) Men personligen känns det bättre att börja från början när det går liksom, eftersom det är ändå rätt krävande med IVF, och jag kom ju till via insemination så har ändå rätt höga förhoppningar på det. :)
Vi går hos Citymottagningen i Hässleholm (bor här uppe i skogarna), fick tips om dem i en endometriosgrupp och gynekologen är verkligen trevlig och duktig. Natt och dag mot bemötandet vi fick på de andra ställena. Många av dem var trevliga (inte alla dock), men kunskapsnivån var skrämmande låg. :/ När tom JAG kan mer än överläkaren inom gynekologi på sjukhuset, då är det fasen illa.
Jag ska kontakta kliniken i slutet på augusti/början september om inget hänt då, men håller ju tummarna här nu för positivt nästa månad! CD5 idag, dag 3 med letrozol, mår ändå förhållandevis bra. :)