• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Link92

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

• Litentuff

Hoppar väl in här lite jag med! Vet inte om det är rätt tråd, men det visar sig ???? Tog ut min hormonspiral idag och jag tror jag hade ägglossning idag, hade sjukt ont i ena sidan hela dagen och har haft ägglossningsflytningar i några dagar nu. Så har jag extrem tur så tar det sig ????

Har ett barn sen tidigare på 1,5 år och vi försöker nu skaffa syskon, fyller 21 nu första augusti ???? Har ju ingen riktig bim, men skulle det vara så att jag haft rätt om ägglossningen nu så är väl bim kanske någon gång mellan v 31-33 ???? försöker att inte hoppas för mycket ????

• ellie86

Börjar bli lite leds på att invänta ÄL nu... Senaste två cyklerna har jag haft ÄL runt CD50 och jag är på CD15 nu så kan ju bli ett tag kvar. Däremot har jag i en vecka nu haft ganska rikliga och krämiga flytningar som jag kan få kort innan äggviteflytningarna, även haft lite ömma bröst och tyckt att det sticker till lite i magen då och då. Så jag vet inte riktigt om nåt är på gång. Börjat med rosenrot denna månad så vet inte om det skulle kunna påverka mig. 

Fick positivt ÄL-test 23/7 när jag blev gravid med sonen 2018, så det behöver ju kanske inte krocka helt och hållet hah... :)

• Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-21 20:48:39 följande:

Japp, ute i skogen med en bit till närmsta permanenta granne. :) Har alltid velat bo såhär, och hoppas att våra barn kommer trivas om vi väl lyckas få några. I annat fall så blir det definitivt ett zoo, haha!

Nä, det gör hon nog så gärna. :) Jag har bara mamma kvar och hon vet ju själv hur det är att behöva kämpa, så behöver inte förklara så himla mycket när det kommer till den biten. Hans sida familjen vet också, och tycker synd om oss, men det märks att de inte riktigt förstår på samma sätt, man får vissa kommentarer ibland, typ "bara slappna av så går det" osv. Men de bor 30mil bort så träffas inte jätteofta.

Spännande, då räknar vi bara ner dagarna nu då! :D Hur har det gått med koll på tappen och så, har den flyttat på sig nåt?

Hehe, det låter ju också som en plan Även om jag är helt övertygad om att ni kommer få barn! Bara att det tar lite tid...Ni har ju haft oddsen emot er och nu har ni jämnat ut dem! Nästan som att det är först nu som era försök börjar på riktigt. Lite som de som behöver IVF för att kunna bli gravida, de riktiga försöker börjar vid första insättningen. Jaja, bara mitt sätt att se på det hela

Känns som den värsta kombinationen, att någon tycker synd om en och ger, vad dom tror är, goda råd. De menar bara väl, men blir inte så i praktiken...

Det här med tappen gäckar mig! Jag tyckte den satt lägre ned under mina fertila dagar och nu högre upp. Borde det inte vara tvärt om? Får bara fortsätta försöka lära känna dem.

Det här med tempning har gett lite stress de sista dagarna Jag har inte fattat att det är väldigt känsligt när jag tar tempen, trodde jag skulle ta den på morgonen innan jag gick upp och har inte vägt in att jag går på toa ibland mitt i natten.

Så nu har jag börjat tempa när jag går på toa och får då mycket lägre temp än när jag sen ska gå upp på morgonen, dvs om den lägre tempen gäller så har jag inte haft någon temperaturhöjning = inte haft ÄL denna månaden :-/ Usch då! Blev lite jobbigt nu. Så funderar på att ta en paus från tempningen och bara vänta och se om mensen kommer eller inte.
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-22 09:07:52 följande:

Hehe, det låter ju också som en plan Även om jag är helt övertygad om att ni kommer få barn! Bara att det tar lite tid...Ni har ju haft oddsen emot er och nu har ni jämnat ut dem! Nästan som att det är först nu som era försök börjar på riktigt. Lite som de som behöver IVF för att kunna bli gravida, de riktiga försöker börjar vid första insättningen. Jaja, bara mitt sätt att se på det hela

Känns som den värsta kombinationen, att någon tycker synd om en och ger, vad dom tror är, goda råd. De menar bara väl, men blir inte så i praktiken...

Det här med tappen gäckar mig! Jag tyckte den satt lägre ned under mina fertila dagar och nu högre upp. Borde det inte vara tvärt om? Får bara fortsätta försöka lära känna dem.

Det här med tempning har gett lite stress de sista dagarna Jag har inte fattat att det är väldigt känsligt när jag tar tempen, trodde jag skulle ta den på morgonen innan jag gick upp och har inte vägt in att jag går på toa ibland mitt i natten.

Så nu har jag börjat tempa när jag går på toa och får då mycket lägre temp än när jag sen ska gå upp på morgonen, dvs om den lägre tempen gäller så har jag inte haft någon temperaturhöjning = inte haft ÄL denna månaden :-/ Usch då! Blev lite jobbigt nu. Så funderar på att ta en paus från tempningen och bara vänta och se om mensen kommer eller inte.

Tack för hoppet, det hjälper faktiskt. :) Går ju rätt mycket upp och ner det där, emellanåt är jag helt hundra på att självklart kommer det gå, vi ska ha barn i framtiden, och sen dippar man och skaffar en till hund.. :P

Nä, vi har ju redan hört det mesta liksom. Och det kommer banne mig alltid från folk som inte hade några problem att bli gravida och har en hel hoper ungar. Som om jag skulle ge råd om raketforskning för att jag byggde en flygande drake när jag var liten. :P

Jag har läst om några som var sådär tvärtom, och alla regler måste väl ha ett undantag? ;) Min har flyttat upp ett snäpp från strax efter mens iaf, ska bli intressant att se var hon hamnar nu vid ÄL. Ska börja med stickorna idag, så vi lyckas tajma rätt (och kanske ffa hinna ligga tillräckligt den här gången.. :P).

Jag går också på toa på natten, men tempar när jag vaknar till mellan 6-8 på morgonen. I början kan det bli lite jobbigt, men efter några cykler så har man fått tillräckliga kurvor för att kunna läsa av dem även om det finns dagar som sticker iväg lite grann. Det absolut viktigaste är att du följer samma mönster hela tiden, dvs flytta inte tempningstiden mitt i cykeln utan gör precis som du gjorde innan ÄL så blir det mer rättvisande. :) Om du då ser en ökning som hållt i sig, och sekretet dessutom torkat upp eller blivit klibbigare, så har du haft ägglossning.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-22 09:50:43 följande:

Tack för hoppet, det hjälper faktiskt. :) Går ju rätt mycket upp och ner det där, emellanåt är jag helt hundra på att självklart kommer det gå, vi ska ha barn i framtiden, och sen dippar man och skaffar en till hund.. :P

Nä, vi har ju redan hört det mesta liksom. Och det kommer banne mig alltid från folk som inte hade några problem att bli gravida och har en hel hoper ungar. Som om jag skulle ge råd om raketforskning för att jag byggde en flygande drake när jag var liten. :P

Jag har läst om några som var sådär tvärtom, och alla regler måste väl ha ett undantag? ;) Min har flyttat upp ett snäpp från strax efter mens iaf, ska bli intressant att se var hon hamnar nu vid ÄL. Ska börja med stickorna idag, så vi lyckas tajma rätt (och kanske ffa hinna ligga tillräckligt den här gången.. :P).

Jag går också på toa på natten, men tempar när jag vaknar till mellan 6-8 på morgonen. I början kan det bli lite jobbigt, men efter några cykler så har man fått tillräckliga kurvor för att kunna läsa av dem även om det finns dagar som sticker iväg lite grann. Det absolut viktigaste är att du följer samma mönster hela tiden, dvs flytta inte tempningstiden mitt i cykeln utan gör precis som du gjorde innan ÄL så blir det mer rättvisande. :) Om du då ser en ökning som hållt i sig, och sekretet dessutom torkat upp eller blivit klibbigare, så har du haft ägglossning.

Ja, hoppet går verkligen i vågor! Även för mig som bara försökt i sju månader. För mig har det blivit en livlina attt söka stöd hos andra i liknade situation, det lugnar och ger hopp. Helt plötsligt kommer den där bilden på testat som visar plus för någon som försökt flera år! Det blir en bekräftelse på att till slut så funkar det

Det är lite roligt, jag och min man pratar också om att skaffa hund om det inte blir någon graviditet inom det närmsta året. Man behöver nog något att ta hand om Just nu går jag all in på blommor, vi bor i en 2:a i centrala Malmö där jag proppat in så mycket blommor det går, hahaha! Min man blir ibland lite trött på alla blommor överallt, hehe!

Helvete vad jag är trött på att höra:

Det finns ju sådana där stickor så man kan testa när ÄL är. Köp sådana och ha sex när det visar så löser det sig säkert.

Eller:

Det är bara att ha sex regelbundet några månader.

What? Alltså, dessa människor har aldrig behövt ligga enligt schema! Många andra problem som uppstår då liksom.

Jag är intresserad av att höra mer om din tapp så uppdatera gärna mig! Så får jag en idé om hur den kan flytta och ändra sig under den fertila perioden När är ÄL preliminärt? Helgen? Jag ligger kanske precis en vecka före dig?

Tack för peppen om tempen! Ska försöka att inte oroa mig om utebliven ÄL, det är ju helt oproduktivt :-P Jag kör på med tempen så som jag gjort, dvs på morgonen när jag ska gå upp Jag har nästan inga flygningar alls sedan i måndags, lite som lotion bara och någon gång om dan. Tänker att det iaf är ett tecken på att jag inte är i min fertila period längre.
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-22 11:53:05 följande:
    Ja, hoppet går verkligen i vågor! Även för mig som bara försökt i sju månader. För mig har det blivit en livlina attt söka stöd hos andra i liknade situation, det lugnar och ger hopp. Helt plötsligt kommer den där bilden på testat som visar plus för någon som försökt flera år! Det blir en bekräftelse på att till slut så funkar det

Det är lite roligt, jag och min man pratar också om att skaffa hund om det inte blir någon graviditet inom det närmsta året. Man behöver nog något att ta hand om Just nu går jag all in på blommor, vi bor i en 2:a i centrala Malmö där jag proppat in så mycket blommor det går, hahaha! Min man blir ibland lite trött på alla blommor överallt, hehe!

Helvete vad jag är trött på att höra:

Det finns ju sådana där stickor så man kan testa när ÄL är. Köp sådana och ha sex när det visar så löser det sig säkert.

Eller:

Det är bara att ha sex regelbundet några månader.

What? Alltså, dessa människor har aldrig behövt ligga enligt schema! Många andra problem som uppstår då liksom.

Jag är intresserad av att höra mer om din tapp så uppdatera gärna mig! Så får jag en idé om hur den kan flytta och ändra sig under den fertila perioden När är ÄL preliminärt? Helgen? Jag ligger kanske precis en vecka före dig?

Tack för peppen om tempen! Ska försöka att inte oroa mig om utebliven ÄL, det är ju helt oproduktivt :-P Jag kör på med tempen så som jag gjort, dvs på morgonen när jag ska gå upp Jag har nästan inga flygningar alls sedan i måndags, lite som lotion bara och någon gång om dan. Tänker att det iaf är ett tecken på att jag inte är i min fertila period längre.
    Bara och bara, det känns som evigheter redan då. :) Men ja, det Är himla skönt att hitta andra som man kan relatera till på ett annat sätt. Har träffat urgoa tjejer här som verkligen är trevliga på alla sätt och vis, men så har de varit sisådär 10 år yngre och blir gravida inom 3 månader, och så lämnas man liksom bakom igen. Brukar också smygkika på såna trådar och bilder dock, där de lyckats efter lång tid och det ingjuter en rätt bra känsla. ;) 

Haha, ja det är nog rätt vanligt ändå. En kusin till mig gjorde samma sak, de kämpade nog i 10 år, skaffade hund och så funkade IVFen sen och de fick 3 barn till slut. :P Blommor är ju hur bra som helst, sådär lagom krävande och så vansinnigt vackra. Jag hade också min lägenhet fullproppad med växter när jag bodde i Malmö, men rätt mycket ätbart då med. :) 

Men ja! Slappna av, tänk inte på det, har du funderat på tillskott, man kan ju alltid adoptera, osv osv.. Man blir aldrig så trött på kärlekslivet som när det behöver schemaläggas. Sen ångesten de månader man inte kunnat, ugh.

Jag ska ta och kolla den sen lagom tills jag tar äl-testet tänkte jag, ska försöka komma ihåg att uppdatera dig då också! ;D ÄL borde bli helgen ja, men iom letrozolen så blir jag lite osäker för jag har redan börjat få lite symptom på äl och imorse gick tempen ner lite. Får se de kommande dagarna, men förhoppningsvis blir det på lördag. :) Då hinner vi med några omgångar till iaf (det gick bra trots hundar, lol)!

Det låter definitivt som att du har passerat ÄL ja, så bekymra dig inte. ;) I de fall som man har svårt att ägglossa så brukar man få extra lång period med fertilt sekret, och sen kan det bli en jäkla värk när det väl släpper.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-22 09:07:52 följande:

Jag har faktiskt märkt att min tapp är olika beroende på när jag känner, så jag har också blivit lite osäker just med positionen^^ märkte även där inför mensen att på fm så var den helt centrerad och lite öppen.. Sen på em så var den helt sluten och bakåtriktad. Och i morse tex nådde jag den knappt men nu på em så var det rätt låg.. Så börjar bli osäker på det där... Detta är ju eg min riktigt första hela cykel från mens till mens så får se vad jag får gå på.. Vet iaf att den är väldigt mjuk, öppen och hal under äl.. Men positionen verkar ju variera ^^

Skulle faktiskt fråga er idag om det, men då verkar du/ni också uppleva att positionen kan variera lite..
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-22 14:32:07 följande:

Jag har faktiskt märkt att min tapp är olika beroende på när jag känner, så jag har också blivit lite osäker just med positionen^^ märkte även där inför mensen att på fm så var den helt centrerad och lite öppen.. Sen på em så var den helt sluten och bakåtriktad. Och i morse tex nådde jag den knappt men nu på em så var det rätt låg.. Så börjar bli osäker på det där... Detta är ju eg min riktigt första hela cykel från mens till mens så får se vad jag får gå på.. Vet iaf att den är väldigt mjuk, öppen och hal under äl.. Men positionen verkar ju variera ^^

Skulle faktiskt fråga er idag om det, men då verkar du/ni också uppleva att positionen kan variera lite..

Ja, jag tycker att jag märker att den ändra plats och position, men har ännu inte kunnat märks något mönster. Nu när jag är efter ÄL är det inte alls lika mjukt och geggigt runt den dock Men just det här med att den är lågt ner eller högt upp fattar jag inte riktigt, men jag har ju egentligen börjat känna på den först några dagar innan ÄL.

Men du kan alltså känna en öppning? Jag känner bara en spricka liksom. Får inte in något finger, men jag har heller inte prövat om det går med att trycka på lite
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-22 14:38:46 följande:

Ja, jag tycker att jag märker att den ändra plats och position, men har ännu inte kunnat märks något mönster. Nu när jag är efter ÄL är det inte alls lika mjukt och geggigt runt den dock Men just det här med att den är lågt ner eller högt upp fattar jag inte riktigt, men jag har ju egentligen börjat känna på den först några dagar innan ÄL.

Men du kan alltså känna en öppning? Jag känner bara en spricka liksom. Får inte in något finger, men jag har heller inte prövat om det går med att trycka på lite

Nej men precis. Min är väldigt mjuk och juicy men även en öppning som sagt som är centrerad neråt liksom. Sen generellt högre.. Jag har som en springa men har för mig att öppningen ser olika ut beroende på om man fött barn tidigare, att den är tightare och rundare innan man fött barn liksom.

Min är liksom så pass öppen under äl att jag ändå kan få in toppen av fingret. Men vet inte alls hur det var innan jag fick barn^^ men antar att den liksom blir lite "slappare" efter man fött barn, det är ju trots allt en muskel som ändå då har töjts ut när man fött.. :)

Tror du har fått helt okej bekräftelse bara genom att den varit mjukare och geggig!
Svar på tråden BIM Augusti 2020