Jenzia skrev 2020-07-22 11:53:05 följande:
Ja, hoppet går verkligen i vågor! Även för mig som bara försökt i sju månader. För mig har det blivit en livlina attt söka stöd hos andra i liknade situation, det lugnar och ger hopp. Helt plötsligt kommer den där bilden på testat som visar plus för någon som försökt flera år! Det blir en bekräftelse på att till slut så funkar det
Det är lite roligt, jag och min man pratar också om att skaffa hund om det inte blir någon graviditet inom det närmsta året. Man behöver nog något att ta hand om
Just nu går jag all in på blommor, vi bor i en 2:a i centrala Malmö där jag proppat in så mycket blommor det går, hahaha! Min man blir ibland lite trött på alla blommor överallt, hehe!
Helvete vad jag är trött på att höra:
Det finns ju sådana där stickor så man kan testa när ÄL är. Köp sådana och ha sex när det visar så löser det sig säkert.
Eller:
Det är bara att ha sex regelbundet några månader.
What? Alltså, dessa människor har aldrig behövt ligga enligt schema! Många andra problem som uppstår då liksom.
Jag är intresserad av att höra mer om din tapp så uppdatera gärna mig! Så får jag en idé om hur den kan flytta och ändra sig under den fertila perioden
När är ÄL preliminärt? Helgen? Jag ligger kanske precis en vecka före dig?
Tack för peppen om tempen! Ska försöka att inte oroa mig om utebliven ÄL, det är ju helt oproduktivt :-P Jag kör på med tempen så som jag gjort, dvs på morgonen när jag ska gå upp
Jag har nästan inga flygningar alls sedan i måndags, lite som lotion bara och någon gång om dan. Tänker att det iaf är ett tecken på att jag inte är i min fertila period längre.
Bara och bara, det känns som evigheter redan då. :) Men ja, det Är himla skönt att hitta andra som man kan relatera till på ett annat sätt. Har träffat urgoa tjejer här som verkligen är trevliga på alla sätt och vis, men så har de varit sisådär 10 år yngre och blir gravida inom 3 månader, och så lämnas man liksom bakom igen. Brukar också smygkika på såna trådar och bilder dock, där de lyckats efter lång tid och det ingjuter en rätt bra känsla. ;)
Haha, ja det är nog rätt vanligt ändå. En kusin till mig gjorde samma sak, de kämpade nog i 10 år, skaffade hund och så funkade IVFen sen och de fick 3 barn till slut. :P Blommor är ju hur bra som helst, sådär lagom krävande och så vansinnigt vackra. Jag hade också min lägenhet fullproppad med växter när jag bodde i Malmö, men rätt mycket ätbart då med. :)
Men ja! Slappna av, tänk inte på det, har du funderat på tillskott, man kan ju alltid adoptera, osv osv.. Man blir aldrig så trött på kärlekslivet som när det behöver schemaläggas. Sen ångesten de månader man inte kunnat, ugh.
Jag ska ta och kolla den sen lagom tills jag tar äl-testet tänkte jag, ska försöka komma ihåg att uppdatera dig då också! ;D ÄL borde bli helgen ja, men iom letrozolen så blir jag lite osäker för jag har redan börjat få lite symptom på äl och imorse gick tempen ner lite. Får se de kommande dagarna, men förhoppningsvis blir det på lördag. :) Då hinner vi med några omgångar till iaf (det gick bra trots hundar, lol)!
Det låter definitivt som att du har passerat ÄL ja, så bekymra dig inte. ;) I de fall som man har svårt att ägglossa så brukar man få extra lång period med fertilt sekret, och sen kan det bli en jäkla värk när det väl släpper.