• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina

Okej, test taget och tapp känd på. :P Negativt, men troligen positivt imorgon eller senast i övermorgon så räknas med ÄL på dag 14 egentligen vilket är inom normalspannet för mig. :)

Tappen låg halvvägs uppe (halva pekfingret in ungefär), och tycker fortfarande det är typ omöjligt att avgöra hur pass hård eller mjuk den är, och misstänker att min konisering gör det rätt hopplöst att försöka bedöma öppenhet.

Så nu blir det till att mysa i dagarna... 3-4 nåt. :P Yey schemalagt sex! XD

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Knaslil96

Jag försöker nu bli gravid. Av nån anledning har jag inget hopp. Tog ut kopparspiralen 2 veckor sedan, har Ägglossning 8 augusti och hoppas på att få till det. Men jag är överviktig och vet inte om det kommer gå. Har 2 tidigare aborter och då har det alltid varit samma, inga fosterrörelser så barnmorska har misstänkt missfall.. känns som man inte vågar hoppas denna gång heller.

• Entusiastisk

Vill bara säga hell kvinnokroppen och alla oss kvinnor<3 Så häftiga kroppar vi har och så mäktigt hur vi kan kartlägga och liksom själva i viss mån kan styra våra cykler med hjälp av olika hälso/livsval.. Att vi kan bära, föda och ge näring åt ett barn bara med vår alldeles egen kropp.

Att vi kämpar för att nå dit, försöker förstå och försöker läser våra kroppar på alla olika sätt!

Jag unnar verkligen er alla att få plussa inom en snar framtid och var snälla mot er själva för fasiken vad ni är grymma och speciellt ni som fått försöka ett tag, det är inte helt lätt varken för en själv eller för relationen att helt plötsligt få schemalägga mys, göra andra prioriteringar i livet med nya vanor, kanske behöva söka hjälp och allt vad det innebär<3 all styrka till er!

Denna månaden är VÅR månad, och om vi inte plussar denna så är vi iallafall en månad närmre, en månad klokare och kanske fått lära oss någonting nytt som kan gynna oss inför nästa försök!

Kram på er <3

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-22 19:35:33 följande:

Vill bara säga hell kvinnokroppen och alla oss kvinnor<3 Så häftiga kroppar vi har och så mäktigt hur vi kan kartlägga och liksom själva i viss mån kan styra våra cykler med hjälp av olika hälso/livsval.. Att vi kan bära, föda och ge näring åt ett barn bara med vår alldeles egen kropp.

Att vi kämpar för att nå dit, försöker förstå och försöker läser våra kroppar på alla olika sätt!

Jag unnar verkligen er alla att få plussa inom en snar framtid och var snälla mot er själva för fasiken vad ni är grymma och speciellt ni som fått försöka ett tag, det är inte helt lätt varken för en själv eller för relationen att helt plötsligt få schemalägga mys, göra andra prioriteringar i livet med nya vanor, kanske behöva söka hjälp och allt vad det innebär<3 all styrka till er!

Denna månaden är VÅR månad, och om vi inte plussar denna så är vi iallafall en månad närmre, en månad klokare och kanske fått lära oss någonting nytt som kan gynna oss inför nästa försök!

Kram på er <3

Men hur fin är du? Så himla underbart med människor som dig, tack för dina ord och pepp och right back at yah! <3 :D
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • sallu93

Smyger mig in i tråden.. känner mig lite ensam i försök att bli gravid då min bästa vän är höggravid och alla andra jag känner har satt försökandet på paus :)

Har en 1årig son , och hoppas på plus snart. Andra månaden vi försöker. Har lång menscykel (35dagar) o känns så surt att vänta längeeee. Med sonen var min menscykel 29 dagar.

BIM 1 augusti :)

• Jenzia

Kram på er <3

<3 Jag känner precis lika dant!!!! Fantastiskt att få ta del av alla lärdomar och klokheter, att få förståelse och empati, finna vänskap och näring för att kämpa vidare!!

Augusti är VÅR månad!!!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-22 20:16:13 följande:

Men hur fin är du? Så himla underbart med människor som dig, tack för dina ord och pepp och right back at yah! <3 :D

<3<3<3

Tack och tack för att ni finns här!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-22 20:53:05 följande:

<3 Jag känner precis lika dant!!!! Fantastiskt att få ta del av alla lärdomar och klokheter, att få förståelse och empati, finna vänskap och näring för att kämpa vidare!!

Augusti är VÅR månad!!!

<3<3<3

Det är det!

Tack för att ni finns här!

Har själv inga nära kvinnliga vänner så ni är ovärderliga här inne att kunna dela detaljer fysiska som psykiska!

Känns tryggt och skönt att vi är ett fint gäng som kan stötta varandra <3
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-22 20:16:13 följande:

Tacksam för er! Känns skönt att vi är ett fint gäng som kan stötta varandra <3 har inga direkt nära kvinnliga vänner att dela detta med så det är ovärderligt att få ha er att dela detaljer, fysiska som psykiska och få råd, stöttning och pepp<3 kram
  • saraama

Kram på er <3

Jösses vad fin du är då <3 Heja oss alla och vår strävan efter att få skapa liv i våra kroppar!
Svar på tråden BIM Augusti 2020