• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-21 10:13:05 följande:

CD 11 idag, och känner mig helt slut pga valpen vi skaffade förra veckan. XD Fattar inte hur vi ska lyckas få till det när hon är som ett litet plåster på en i sängen (ja, vi är svaga och de får sova där). :P Och med min mamma hos oss mellan torsdag-söndag (precis över ÄL) känns det inte heller som att det kommer bli någon lätt process den här månaden.. Skam den som ger sig, I guess? :p

Vad härligt med en valp!!! Men förstår att det är ungefär som att ha ett barn, full rulle

Åhh, mamma kanske kan motiveras till långpromenader? Tipsa henne om sommarprat innan läggdags? Så har hon lurarna i när ni går och lägger er?
  • fruitloop

Hoppar in här...

Fick positivt gravtest fredags-söndag men blev aldrig starkare, så fortsatte testa, och sedan blev det blankt igår och idag. Så avstannad graviditet... :(

Väntar nu in blödning för att få veta när bim är. Misstänker att blödning sker idag eller imorgon, så då blir bim ca 24 augusti.

Blir fjärde försöket för barn nr 2. 

• Plingiz

Hej!

Hoppar in här.

Tog ut spiral i april så detta blir fjärde försöket.

Vi har två barn sen innan och har en önskan om ett tredje barn. Med kort lutealfas på 10/11 dagar med spottings två dagar innan så får vi väl kämpa på ett tag.

Beroende på äl så har jag bim runt 18/8.

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

18/8 Plingiz, 31 år, tredje barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

• Danni 83
    fruitloop skrev 2020-07-21 12:45:01 följande:

Hoppar in här...

Fick positivt gravtest fredags-söndag men blev aldrig starkare, så fortsatte testa, och sedan blev det blankt igår och idag. Så avstannad graviditet... :(

Väntar nu in blödning för att få veta när bim är. Misstänker att blödning sker idag eller imorgon, så då blir bim ca 24 augusti.

Blir fjärde försöket för barn nr 2. 

Beklagar. Jag fick mf i maj, bara tre dagar efter positivt test med clearblue digital. Det är ledsamt men vi får ta nya tag. Lycka till i augusti!

Jag har bim 17/8, är en evighet. Mina söner är hos pappan när jag har äl så det ser lovande ut för mys iallafall.
    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Danni 83

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Lariz

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

• Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-21 12:23:59 följande:

Vad härligt med en valp!!! Men förstår att det är ungefär som att ha ett barn, full rulle

Åhh, mamma kanske kan motiveras till långpromenader? Tipsa henne om sommarprat innan läggdags? Så har hon lurarna i när ni går och lägger er?

Jo tack, liv i luckan är det allt. XD Nu har vi 2 hundar, 2 katter, och 14 höns (och väntar fler kycklingar till helgen), så det är snart ett riktigt zoo här. :P

Mamma har egen stuga på tomten, så kvällstid är det lugnt med henne. Men med covid och allt så har gubben varit hemma och då har det funkat bättre med sex dagtid, för vi däckar så fort huvudet träffar kudden kvällstid (och med klängig valp i sängen nu så går det sådär ändå). Men promenad kanske man kan lura ut henne på, även om risken att hon fattar varför är väldigt hög. :p

Hur går det för dig, passerat ÄL ännu? (har noll koll just nu känner jag)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-21 18:40:11 följande:

Jo tack, liv i luckan är det allt. XD Nu har vi 2 hundar, 2 katter, och 14 höns (och väntar fler kycklingar till helgen), så det är snart ett riktigt zoo här. :P

Mamma har egen stuga på tomten, så kvällstid är det lugnt med henne. Men med covid och allt så har gubben varit hemma och då har det funkat bättre med sex dagtid, för vi däckar så fort huvudet träffar kudden kvällstid (och med klängig valp i sängen nu så går det sådär ändå). Men promenad kanske man kan lura ut henne på, även om risken att hon fattar varför är väldigt hög. :p

Hur går det för dig, passerat ÄL ännu? (har noll koll just nu känner jag)

Gud vad härligt! Då bor ni lantligt? Fick en bild av en liten knodd som springer runt och jagar hönorna! Er unge kommer älska att växa upp med massa djur

Haha, hon kanske inte har något emot att ge er lite egentid en timme eller så? Jag tänker, om hon vet att ni försöker bli gravida? Hur öppna har ni varit? Jag har inte riktigt någon familj att vara öppen mot, min mamma lever inte längre och pappa är den tysta typen, typiskt för hans generation!

Jag borde haft ÄL i lördags eller söndags, hade peak på ÄL-test på fredag eftermiddag. Sabbade dock min tempning idag så lite osäker på om temperaturen höjts tillräckligt, får se imorgon Räknar med att jag är på ÄL+2 idag.
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-21 18:58:51 följande:

Gud vad härligt! Då bor ni lantligt? Fick en bild av en liten knodd som springer runt och jagar hönorna! Er unge kommer älska att växa upp med massa djur

Haha, hon kanske inte har något emot att ge er lite egentid en timme eller så? Jag tänker, om hon vet att ni försöker bli gravida? Hur öppna har ni varit? Jag har inte riktigt någon familj att vara öppen mot, min mamma lever inte längre och pappa är den tysta typen, typiskt för hans generation!

Jag borde haft ÄL i lördags eller söndags, hade peak på ÄL-test på fredag eftermiddag. Sabbade dock min tempning idag så lite osäker på om temperaturen höjts tillräckligt, får se imorgon Räknar med att jag är på ÄL+2 idag.

Japp, ute i skogen med en bit till närmsta permanenta granne. :) Har alltid velat bo såhär, och hoppas att våra barn kommer trivas om vi väl lyckas få några. I annat fall så blir det definitivt ett zoo, haha!

Nä, det gör hon nog så gärna. :) Jag har bara mamma kvar och hon vet ju själv hur det är att behöva kämpa, så behöver inte förklara så himla mycket när det kommer till den biten. Hans sida familjen vet också, och tycker synd om oss, men det märks att de inte riktigt förstår på samma sätt, man får vissa kommentarer ibland, typ "bara slappna av så går det" osv. Men de bor 30mil bort så träffas inte jätteofta.

Spännande, då räknar vi bara ner dagarna nu då! :D Hur har det gått med koll på tappen och så, har den flyttat på sig nåt?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Ellen94