BIM Augusti 2020
Jag hakar på. Sjunde försöket med första barnet. BIM 2/8.
BIM lista för augusti 2020
2/8 Jenzia, 36 år, första barnet
10/8 Amidina, 34 år, första barnet
Jag hakar på. Sjunde försöket med första barnet. BIM 2/8.
Ja så klart!!! Men plötsligt händer det!! Jag svär att det kommer ske den månad man minst tror att man är gravid
Är det via RMC ni har planerat insemination eller är det privat? Flera av mina närmsta vänner har gjort IVF på RMC, men jag hade nog också föredragit att börja med insemination. Låter mer skonsamt, om du förstår vad jag menar
Planen för oss är utredning i höst så får vi se vad rekommendationen blir. Lite rädd för att jag ska ha dålig kvalitet på mina ägg Kan en utredning ens ge svar på det?
Preliminärt har jag ÄL den 18/7, en vecka kvar. Har börjat tempa denna cykeln! Tack vare dig! Och ska testa med stickor så jag kan se stegringen. Hur ser din cykel och plan ut denna månaden?
Ja så kör både jag och maken rosenrot från och med denna cykeln! Maxar allt!!!
What?!? Vägrade RMC?! Något skäl? So weird! Vilken behandling rekommenderade dom då? IVF?
Varit inne och läst lite på Vulverines hemsida, men det ska finnas podar också va? Än så länge har jag bara dragit ned på koffein, men får läsa på mer helt enkelt! Något särskilt som du tagit till dig?
Jag har tempar under tungan, fått ungefär samma temp varje dag, 36.30. Lite oklart om det är rättvisande, men jag tänker att jag kör vaginalt först nästa cykel i sådant fall.
Vad tusan är Snippsauna?! Haha! Aldrig hört talas om, men låter härligt!
Du skrev i något inlägg att din man förbättrat kvaliteten och mängden på sina spermier avsevärt, hur gjorde han det? Var det kosten? Min make är väldigt förtjust i whiskey, rom och vin. Han dricker 1-2 enheter nästan varje dag, vilket jag inte är så förtjust i just nu när vi försöker bli gravida
Usch ja, hatar schemalagt sex!! :-P De senaste månaderna har vi kombinerat sex med heminsemination, när orken och lusten tryter, och om maken får prestationsångest. Dålig kombination! Tänker att det inte kan skada, men det har heller inte gjort mig gravid.. än
Vilken CD dag börjar du testa för ÄL? Min ÄL kommer för det mesta mellan CD12-CD16. Tänkte börja med stickor på CD9, måndag. Det borde väl räcka?
Min mens kom lite tidigare än beräknat, så justerar bara mitt datum nedan. :)
4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet
7/8, Fruffe, 27 år, första barnet
8/8, Cassus, 32 år, första barnet
8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet
9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet
9/8 Amidina, 34 år, första barnet
11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet
12/8 Msofie, 24 år, första barnet
19/8 Linjana, 28 år, första barnet
19/8 Rosahimmel, 34 år, fjärde barnet
Hej!
Hoppar in här! Vi försöker få andra barnet, har ett barn född juni-19. Hade uppehåll från verkstaden förra månaden eftersom sambon jobbar på annan ort. NU verkar det som vi kommer kunna ses lagom till ÄL, en får ju hoppas iallafall;). BIM borde vara 11/8. Vi har tidigare månader bara legat lite extra runt CD14 men tänkte denna månad ta ÄLtester. Inför förra graviditeten tog jag ÄLtester och tempa, men det kan jag inte göra nu pga ojämn nattsömn, hehe...
Sen friammar jag fortfarande också, antar att de kan påverka ÄL. En sköterska jag pratat med säger att de inte påverkar om det går mer än 3h mellan amningarna... men man vet ju aldrig!
Hoppas på många plus här! <3