• Amidina

BIM Augusti 2020

Jenzia skrev 2020-07-29 14:46:46 följande:

Varför är vissa dagar så tuffa? Känner mig ständigt gråtfärdig idag. Fick två gravidbesked på jobbet idag, fick mig att känna mig totalt värdelös. Som att alla andra kan bli gravida, men inte jag. Vill bara att den här dagen ska vara över...

Såg att det känns bättre nu ikväll, vilken tur att det lättat och att du fick gråtit en skvätt, det är så välgörande! <3
    Vet ju precis hur det känns, Alla jag känner som velat ha barn (och vissa som inte ville först) har fått det och är liksom på den andra sidan i livet, medan jag står kvar här och stampar och bara längtar.
    Det är tur vi har varann iaf, så man inser att man inte alls är så ensam som det känns väldigt många gånger. 
    Hoppas ni får en fortsatt riktigt härlig och mysig kväll! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 18:34:50 följande:

Ältest lite starkare nu 3,5h efter men ff inte positivt(kanske lite väl hoppfullt att tro det skulle vara positivt nu?!)

Har bara 2 stickor och ett cb digitalt advanced kvar..

Tänker att jag tar ett imorgon fm är det starkare så tar jag det sista på sen-em? Eller ska jag ta samma tid imorgon på em bara och se då eller riskerar jag att missa peaken tror ni?

Sen eftersom jag bara har ett sånt cb kvar tänkte jag att jag kunde bränna det om stickan blir positiv för att se hur den tycker.. Dock osäker om den anvanced behöver typ kalibrera med hur hormonerna var innan ökningen, någon som vet? Har inte använt den sen typ december eller ngt..

Jippie för att det händer nåt! :D Tog du ett test nu ikväll eller? Med tanke på tempen och testet innan så måste det ju verkligen vara på G imorgon! Jag hade nog testat imorgon fm tror jag, om du missat nu ikväll. :) 

Här är det bättre, vi har byggt en liten altan till mammas stuga idag, och jag har bakat lite nyttiga banan- och havrekakor nu på kvällen. ^_^ Hade bara vädret varit fint också så hade det varit riktigt härligt.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-29 20:47:30 följande:

Ja men eller hur! ja, jag tog ett halv 7 också som var lite starkare men inte positivt.. 

Nu blev jag liksom lite nervös så jag klickade hem cbs digitala ältest. Vill liksom så gärna få ett positivt ältest. Egentligen är det ju inte skitviktigt att veta exakt exakt för vi kommer mysa på 2 dagar till i vilket fall som helst men jag är så jäkla nyfiken och peppad.. xD

Så tar nog en sticka kl 10, är det inte heller positivt men ff starkt så tar jag nog ett digitalt så får vi se helt enkelt.. Är inte det heller positivt så får jag vänta till sen-em/kvällen kanske?

Eller är det onödigt att ta ett imorgon fm om jag nu tog vid halv 7 tror du? Kanske räcker att ta ett vid 15 imorgon igen? åh, hur hade du gjort xD

Nu är optimerar-analytikern igång haha...

Vad skönt det är bättre <3 Åh, vad mysigt det låter ! Och gott med bak :D Ja, vädret är ju sådär. Idag har vi haft världens blåst men ändå rätt så varmt.. Tror solen kommer fram till helgen och det är ju mysigt :D

Stor kram <3

Nä, var det ändå såpass när nu så hade jag nog siktat på att ta ett runt lunch imorgon tror jag. Men skulle du vänta till 15 så är nog det rätt okej med, borde bli positivt imorgon oavsett!

Ja, hittade ett recept som var väldigt nyttigt, och de blev väldigt goda så de lär gå åt. Kan äta dem till frukost dessutom! :D

Här har det blåst och regnat om vartannat. Såg solen titta fram några sekunder, men inte mycket mer än så. Men såg också att det skulle bli fint till helgen, borde ut och plocka blåbär innan de vissnar. :)

Kramkram!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-29 21:47:57 följande:

Stödet som finns här är verkligen ovärdeligt! <3

Ja, jag har ju velat ha barn sedan jag var 28-29 år, så också sett mina vänner först få ett barn och sen ett barn till och ibland ett till. Var jobbigt där några år, sen var det kompisgänget färdiga med barnaskapandet, så fick en liten paus. Men nu börjar mina mest barnskeptiska vänner också få barn. Och så klart har det börjat lite yngre tjejer på mitt jobb sista året, så nu är två föräldralediga och tre gravida.

Ohh well, nya tag imorgon! Allt löser sig och vi kommer också få våra barn <3 Sov så gott kära vän!

Känner likadant! <3 :)

Känner igen det där.. jag har ju visserligen velat ha barn sen jag var ett själv, men drivet blev tokstarkt när jag kom upp runt 23 och bekanta började gifta sig och skaffa barn. Ååh, vad avis jag var! Men mina ex ville aldrig ha barn (med mig visade det sig), så jag fick ju snällt vänta tills min underbara make kom in i mitt liv, men det segar ju sig ändå. :P Nu har jag bara en vän kvar utan barn, och hon vill inte ha några alls så det har vi ju inte riktigt gemensamt.

Men ja, du har ju rätt. ;) Klart vi får det! Fick tom en tarotläsning i början på sommaren som sa att i slutet av sommaren skulle mina drömmar gå i uppfyllelse. :P Så augusti låter ju bra, eller hur? ;)

Sov så gott du med, kramar!
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 10:26:03 följande:

Jaha då är mensen här, rött på tampongen nu när jag gick upp. Väldigt tråkigt men väntat. Det jag blir lite förundrad över är lutealfasen... den är ju vanligtvis 11-12 dagar för mig och helt plötsligt 14? Den ska ju vara samma jämt har jag läst mig till. Betyder det att det är något fel?

Beklagar, trodde verkligen att du skulle plussa nu. :(
    Lutealfasen är normalt sett väldigt stabil och flyttar inte riktigt på sig om man inte gjort enorma förändringar i livsstilen, och då tar det oftast lite tid ändå. Är du helt hundra på att ÄL-dagen blev helt rätt? Oavsett så är det inget fel, längre lutealfas är bra, ökar chansen att ett embryo hinner fästa.
    Har blödningen fortsatt lika mycket?
  • Amidina
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 10:13:54 följande:

Tack för era fina ord allihopa <3

Var på spinning i morse och förväntade mig en blodpöl I cykelbyxan efteråt men där var ingenting och inget mer på papperet. Var en liten brun fläck, stor som en femma igårkväll. Kanske vågar man börja hoppas ändå :)

Efter senaste missfallet blev jag lovad av läkaren att jag skulle få komma på Gyn kring vecka 9 för ett vul om jag skulle bli gravid igen. Är ju dock en väääääldans lång väntan till dess men känns inte lönt att göra tidigare. Förra gången såg vi ett hjärta slå på privat ul i vecka 6+2 och sen hade ändå fostret dött den veckan och blödningen kom några veckor senare. Då det bara kom lite blod fick jag cytotec och då blödde det så mycket så Att jag till slut bara svimmade och fick åka in akut och blev inlagd på BB ( av alla ställen..) och fick blodtransfusion. Så är rätt nojig nu och vill inte vara med om nått liknande igen.

Vågar inte lita på kroppen då den verkar ha svårt att fatta när det är missfall och stöta ut det ordentligt men ska försöka att inte gruva ihjäl mig över detta.

Håller så mycket tummarna för fler plus här i tråden <3

Jättegrattis, och håller tummarna hårt att allt går vägen nu och du får en härligt liten rund och go bebis nästa år! <3
  • Amidina

38 nya inlägg, där får jag för att jag pausade en dag. :P Har läst alla era inlägg och det är så spännande att följa alla nu!

Entusiastisk, vilken fin tempskiftning du fick, och på tiden! Jag har själv i princip alltid ÄL på kvällen, och numera kommer även mensen igång då, så det ligger nog nåt i det du skrev.
    Maken och jag träffades för 3,5år sen, och idag är det på dagen 3år sen vi förlovade oss, haha!

Jenzia, neeej vad tråkigt med tempen! :( Hoppas det bara är ett spratt och den sticker upp igen! Men i annat fall så är det ju som du säger, andra chansen i augusti så tummar och tår hållna som vanligt! <3

Här är det rätt lugnt om än väldigt otåligt. ÄL+5, sovit dåligt de senaste dagarna men det får väl ge sig snart. Ännu en höna har lagt sig på ägg, så om 3 veckor blir det ännu fler bebisar här. Lär nog bli tvungen att sälja av några för så himla mycket plats har vi då inte. :P Men förstår varför de säger att man alltid ska bygga dubbelt så stort hönshus som man tänkt! 
    7 dagar kvar och det vete tusan hur jag ska kunna få den tiden att gå fort! Obestämd

• Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:00:29 följande:
    Tack det värmer, hoppas på plus i augusti istället Alltså jag tog ju ägglossningstest som visade LH höjningen och appen markerade då ägglossning dagen efter. Jag har ju tagit ägglossningstest flera månader och den har ju räknat lika då, dagen efter LH ökningen. Så det borde väl vara någorlunda lika.. tempar dock inte såklart. Har bara lite rosa på tampong , ingen riktig blödning än.
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:15:32 följande:
    Haha det går inte att vara härifrån för länge förstår du väl, skärpning! ;D

Åh höns, älskar dem! Är uppvuxen med höns, brukade sitta och mysa med dem i knät. En höna var så tam att hon brukade hoppa upp i mitt knä när jag satt i hammocken och gunga med mig. <3

Augusti börjar ju imorgon, så det hoppas jag med. ;) Rosa är ingen mens! Men skulle den ändå komma så kanske det är en idé att testa tempning denna/nästa cykel? :) Själv tyckte jag det var guld att få svart på vitt vilken dag det var som gällde.

Haha, nä jag inser ju det... :P Åh, det låter ju urmysigt! Våra är inte så värst tama, men har man godis är där ett par som gärna hoppar upp i knät och ska ha före alla andra. XD
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:18:57 följande:

Tror ni att man undermedvetet kan känna av redan innan man försökt att man kommer ha svårt att bli gravid, eller ja fertilitetsproblem? Jag har haft den känslan i flera år att det nog kommer bli svårt, har egentligen inte så mycket som styrker det. Förutom möjligen att jag använt mig av avbrutet samlag som metod i 15 år och aldrig blivit gravid, men det behöver ju inte betyda något.

Hoppas ni som försökt länge inte tar illa upp av min fundering, all kärlek till er .

Jag har nog alltid haft det i bakhuvudet, men det var nog också mycket för att mamma och pappa hade svårt. Men man börjar ju undra efter 10-15 år med tämligen riskfyllt sex och inga plus så långt ögat kan nå.. Men så är det som det är, och det kan ju lika gärna vara ödet som håller tyglarna korta tills det är meningen. Drömmer
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-31 13:03:37 följande:
    Så idag är du nog på Äl+1? Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?

Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/

Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?

Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida
    Vänta med krämen! Kan vara att de testar dina progesteronnivåer (det ska de egentligen göra) och då blir det ju helt missvisande om du boostat med kräm. :)

Har missat din kurva, du har inte lust att slänga upp en till bild? ;) Tempar du under tungan eller vaginalt? Och sorry om du redan svarat på det, guldfisk här.. 
    Så himla spänd inför er utredning också, känns ju som om jag ska göra om min egen nästan. :P 
Svar på tråden BIM Augusti 2020