Jenzia skrev 2020-07-31 13:03:37 följande:
Så idag är du nog på Äl+1?
Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?
Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/
Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?
Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt
Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid
Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida
Vänta med krämen! Kan vara att de testar dina progesteronnivåer (det ska de egentligen göra) och då blir det ju helt missvisande om du boostat med kräm. :)
Har missat din kurva, du har inte lust att slänga upp en till bild? ;) Tempar du under tungan eller vaginalt? Och sorry om du redan svarat på det, guldfisk här..
Så himla spänd inför er utredning också, känns ju som om jag ska göra om min egen nästan. :P