• Amidina

BIM Augusti 2020

Jensan88 skrev 2020-07-26 19:29:04 följande:

Idag är det sista dagen av den fertila perioden och jag önskar sååå att det fanns en liten kamera eller något så man kunde följa all aktivitet som sker efter äl. :)

Jaaa, men eller hur! En kamera och så kunna dirigera vad som händer.. ;P
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 22:18:57 följande:
    Ja det var jag =) var inte super aktiv men någorlunda aktiv. Hängde mest på sjalbarn. Men det forumet hon var me och startade upp var fint och ett bra komplement tyckte jag =)
    Lite som jag då, smög mest runt i bakgrunden och läste, ffa för att jag inte hade några barn. Men stämningen var himla fin där tyckte jag, lite som här! Solig
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Fy attans vilken ägglossningsvärk det blev den här gången då, hållit i sig ett par timmar nu. :/ Varje gång jag tagit letrozol så blir det alltid så himla aggressivt känns det som, men antar att det är positivt med en kraftfull ÄL.. Drömmer

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 23:19:15 följande:
    Du låter så klok du! Bara döda fiskar går med strömmen.. Tur det finns en flock som inte är som "alla andra" också:)

Jag älskar också skogen.. Vi bodde ett år i en stuga på Söderåsen, saknar det så ibland men min man var inte lika förtjust och det kändes skönt med första barnet att vara nära familjen, spec svärmor, så därför vi flyttade tillbaka till hbg. Både jag och min man prioriterar alltid bort allt det tråkiga så långt det är möjligt men just att jag känner bordena hemma kan vara påträngande ibland ^^ är som en tonåring där i guess men att jag ändå känner att jag behöver vara vuxen.. Eller ngt.. Haha..

Ni får väl testa att uppfylla den drömmen även om du är skåning i hjärtat.. Man kan ju alltid ångra sig men provar man får man aldrig veta :) men ibland är det såklart skönt att bara få drömma...

Sverige är ju jätte fint verkligen! Och Norge är verkligen magiskt så det kan jag verkligen rekommendera! Sen tycker jag om att bara "resa" i närområdet också.. Tex Danmark, söderåsen, västkusten! Finns många platser bara runt om hörnet som är häftiga!

Ja, klart det kan oroa men läser man på lite om de platser man besöker kan man hålla sig ifrån de ställen som kan vara lite sämre i de avseenden.. Försöker själv inte tänka så mycket på det och försöker ha tydliga planer dit vi reser :)

Mina favoritresemål är jättesvårt för jag tycker verkligen alla ställen har sin charm. Men mitt hjärta slår extra hårt för Australien som jag varit i 2 gånger(längtar ofta tillbaka) människorna där är verkligen helt fantastiska, naturen, regnskogen, stora barriärrevet, djuren.. Sen Namibia var ett väldigt häftigt land med alltifrån kust till öken, fantastiska djur, kulturen, människor och sånna där platser som man bara trodde man kunde se på foto liksom. Men drömresemålet är Nya Zeeland.

Vad är ditt favoritresmål och drömresmål?

Jag hoppas också denna cykeln blir bra.. Såg i ett av dina länkar att man säger att ägglossningen sker sista dagen man har fertilt sekret oavsett hur lite det är och såg att förra cykeln hade jag loggat lite vattnigt sekret och älsmärta på cd15 men mest ägglossningssymptom med smärta och så på cd14 så kanske äl var på cd15 då^^ så ja jag testar på och ser vad det blir.. Bör ju få starkare på lhtesterna någongång tycker jag ändå.. Kör på babyplan nästa månad.. Såg att du fick kraftig ägglossningssmärta, hoppas det ger utdelning!! Håller alla tummar! Vad härligt med så mycket djur och ungar <3

Min plan framöver är iaf att absolut inte börja på pmedel igen iaf, har redan planer på en 3a xD lite way a head när jag inte ens blivit gravid med 2an kanske.. Men ja.. Alltid velat ha 6 barn men mannen är nöjd med 1 eller 2 men han verkar tycka det är okej med 3 också så vi får kanske mötas där(om vi har sån tur att kunna få fler såklart). Hur många barn vill ni ha om du får önska liksom? Hur var det att vara ensambarn?

Hörs mer imorgon <3

Sorry för novell IGEN.. Min avsikt var att fatta mig kort xD
    Amen durå! Solig 

Åh, så underbart att bo där! Jag och maken hade vår allra första dejt där, jag körde en timme upp och han 2 timmar ner, och sen vandrade vi runt där hela dagen och bara skrattade och flåsade i backarna. Men förstår ju helt klart att vilja vara nära familjen, man kan ju alltid åka på dagstur. ;) 
    Haha, samma här. :P Min mamma tar alltid disken när hon är här och jisses vad skönt det är! Fast ibland får jag städryck iaf, och röjer genom hela huset, och det behövs Verkligen. XD

Vi planerar faktiskt att flytta upp till Småland i framtiden, då hamnar vi närmre hans familj också. Men det lär dröja några år innan vi har råd med det, så vi gör det bästa av vad vi har här. :) 

Oj, du har verkligen varit runt ändå! Har också hört fantastiska saker om Australien, har bekanta som bor där och de kan aldrig tänka sig att flytta tillbaka till Sverige igen. :) Nya Zeeland hade jag faktiskt också velat åka till! Annars älskar jag Irland, kulturen och landskapet är så himla underbart, och jag tokälskar dialekterna, haha! Skottland ligger också högt på min lista att besöka, det har inte blivit av än. Har mest varit i Europa, Irland, Cypern, Mallorca, Kroatien och Turkiet. Klassiska semesterresor förutom Irland då, men passar alltid på att vandra när jag är nånstans och sällskapet är med på det. :) Blir så tråkigt att stanna på turistorterna tycker jag.

Jag har för mig att äl-smärtan kommer först efter att ägget lossat, och fertilt sekret ska väl finnas så länge ägget är mottagligt för spermier? Det är så motsägelsefullt med infon ibland. :/ Jag tänker iaf att när jag får ont har ägget släppt (och follikelvätskan retar vävnaden runt omkring). :) 

Haha, det är ju bra att ha en plan och det var inte en liten du drömde om, 6 ungar! :D Vet iofs de som har 13 och inte känner sig nöjda, så.. ;) Jag tänkte förr att jag ville ha 3, men nu är vi lyckliga om vi får 1. :) Optimalt får jag nog ändå säga 2 tror jag, det vet jag att vi orkar med och har tid till, men vi tar tacksamt och glatt emot alla barn vi lyckas få. Har inga planer på att använda p-medel i framtiden såvida inte vår situation förändras drastiskt, men då blir det nog snarare kondom eller pessar eller liknande.
    Jag vet ju inte nåt annat än att vara ensambarn, så jag tycker ju det varit bra. :P Lite ensamt ibland, men har alltid haft kusiner eller vänner eller husdjur att hålla mig sällskap. Eller bara fantasin! Men nu i vuxen ålder kan jag absolut känna att det hade varit fint med någon som man delat hela livet med, och särskilt när föräldrarna blir gamla och dör, då känns det extra att jag ändå är själv med alla minnen, även om jag har en ny familj i min make. Har du många syskon?

Alltså... jag skulle också bara svara lite kort. Gick ju bra. XD
  • Amidina

Jenzia, hur går det för dig? Haft en bra helg? :D

• Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-27 12:22:55 följande:
    Hej fina du! Det går bra, lite överväldigad av alla nya inlägg i helgen, så jag tror att jag successiv fasar in mig här igen under veckan Hur har du det?

ÄL+7/8 idag! Inga särskilda symptom förutom ömma bröst. Tappen är hög och hård

Tempen gick ned till 36.65 idag, men sov rätt dåligt i natt så kanske beror på det? Låg och svettades, drömde konstiga drömma (bland annat att jag skulle ta tempen men munhålan var så lång/stor att termometern aldrig nuddade någon munvägg!!!). Sen började måsjävlarna gala tidigt, grrrr!!!

Läst att ni fått tillökning! Grattis Hur många kycklingar har ni nu?

Är du på andra sidan nu också, med mig i väntan?
    Tror jag det, jag vaknade till 35 nya inlägg imorse, bara det var ju mycket så kan ju tänka mig att du fick en smärre chock. :P Jag har det bra, lite humörsvängningar och så, men tror det kan vara letrozolen som spökar igen. Molvärk som kommer och går efter gårdagens ägglossning, men vi har laddat riktigt bra med simmare den här gången. :D

Hög och hård låter kanon ju! När skulle du börja testa? Kan ju hoppas att den där tempdippen är mer implantation än dålig sömn.. ;) Har hört samband mellan graviditet och galna drömmar förr, men med tanke på vad du drömde så känns det kanske mer som en biverkning av vad som finns i tankarna och diskussionerna just nu. ;)

Tack! Nu har vi 4 stora (6-7 veckor gamla) och 3 alldeles nykläckta små dunbollar. Försöker kika på dem då och då, men mamma höna envisas med att ligga på dem som en stor pannkaka så man hör liksom mest bara pipen ibland. :P 

Det är jag! Började få ont igår eftermiddag, fick positivt äl-test på tidiga em. :) Så vi passade på att mysa lite på kvällen också, säkra upp ännu mer. :P Så nu är det äl+1 och en mindre evighet till besked.
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 13:11:46 följande:

Amidina..

Pratade med en bm för ett par månader sedan som också sa att ont vid sex eller älsmärta kunde bero på stora äggblåsor.. Vad tror du om det? Som du säger det är så mycket info och liksom lite olika xD men eftersom sekretet var superfertilt idag blir det mys en extra gång så får vi se hur allt ser ut i morgon :)

Ja, men det är ju klart, det glömde jag! Guldfisk i normala fall ändå. :P Ja, stora äggblåsor ska också kunna orsaka lite smärta har jag hört, men för min del så lyckas de nog aldrig bli så stora, haha! Har iofs haft några på 2cm, men det har aldrig känts nåt förrän de kläcks.

Så länge det finns fertilt sekret är det bara att passa på! Kroppen säger ju till när vägen är avstängd. ;)
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 13:55:21 följande:
    Inte lätt att komma ihåg allt..

Ja men det känns väl så :p

Tror inte jag skrev det med var roligt att ni träffades på Söderåsen, där är ju helt fantastiskt! <3

Nu tar jag en liten paus från FL och återkommer ikväll :) kram på er alla..
    Nä, så är det ju även om man försöker. :)

Hoppas du får en superfin dag! Kramkram!
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-27 14:18:38 följande:

Geaviditetstest som är extra känsligt kom med posten i morse , så jag tog ett sånt och ett vanligt rfsu sticka. Båda negativa. Men är ju på ägglissning+11 bara så det är ju tidigt. Men det känsliga tester borde kanske fångat upp något iaf, men men får avvakta mensen. Vi hade ju sex 2-3 dagar före ägglossning så vi prickade ju inte in max fertiliteten heller :)

Du kan ju vara en låghormonare, då tar det alltid extra tid. ;) Startar man på 1 och värdet fördubblas varannan eller var tredje dag efter implantation så tar det ju några dagar liksom, även med de känsliga testen. 
    Håller tummarna!
  • Amidina
    Jensan88 skrev 2020-07-27 19:55:51 följande:

Tjejer, ni verkar ju ha koll på sekret. Hur brukar era sekret vara efter äl, väntan till bim? :)

Det går från krämigt till klibbigt, till torrt precis innan mens. Har dock hänt att jag fått vad som liknar fertilt sekret vid östrogentoppen i mitten av lutealfasen ungefär, alltid en mind fuck, haha!
Svar på tråden BIM Augusti 2020