• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • Iarwain
    KarlssonA skrev 2020-06-21 22:20:19 följande:
    Hur har man sett till att minska smittspridningen då? Självklarheter som "stanna hem om du är sjuk"? För annars har inte mycket förändrats.
    Var lever du någonstans.

Jag har jobbat hemifrån i över tre månader. Jag har VABat 4 veckor pga symptom.
    Det är inte som vanligt, utan mycket har förändrats.

Att du inte kan ta åt dig information tycker jag är synd, men det felet ligger inte hos FHM.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Expats)
    AndreaBD skrev 2020-06-21 19:45:46 följande:
    Du har uppenbarligen inte hängt med. Jo, vi och Belgien räknar annorlunda än dem andra. Vi räknar alla som har dött MED covid-19. De andra räknar bara de som har dött AV covid-19. Och det är en stor skillnad. 
    I Portugal räknar man alla som dött med corona oavsett dödsorsak. Således inte bara Sverige och Belgien. Har du belägg för att bara Sverige och Belgien för en nitisk statistik över dödsfall? För vi har förmedlats från start att alla räknas med här.
  • KarlssonA
    Iarwain skrev 2020-06-21 22:26:35 följande:
    Var lever du någonstans.

Jag har jobbat hemifrån i över tre månader. Jag har VABat 4 veckor pga symptom.
    Det är inte som vanligt, utan mycket har förändrats.

Att du inte kan ta åt dig information tycker jag är synd, men det felet ligger inte hos FHM.
    De flesta av oss har inte jobbat hemifrån eller stannat hemma. Framförallt har Sverige stängt ner mycket mindre än andra länder. Tar du in den informationen?
  • Iarwain
    KarlssonA skrev 2020-06-21 22:26:26 följande:
    Du vet inte hur länge multisjuka hade levt. Kanske i flera år. De är människor och ska räknas med i statistiken. Det gör man även i övriga Norden.
    Hur många dör det på äldreboenden varje år?
    Hur många dog på äldreboenden under Covid-tiden?
    Hur många av dom var diagnostiserade med Covid?
    Hur många av dom var på boenden där smitta spridits, utan att prov tagits på den döda?

När du har svar på dom kan du börja utröna, på befolkningsnivå, hur många som är pga Covid och inte andra åkommor.

Har du svar på dom frågorna?
    Eller har du någon annan idé om hur man ska göra?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • KarlssonA
    Anonym (Expats) skrev 2020-06-21 22:29:33 följande:
    I Portugal räknar man alla som dött med corona oavsett dödsorsak. Således inte bara Sverige och Belgien. Har du belägg för att bara Sverige och Belgien för en nitisk statistik över dödsfall? För vi har förmedlats från start att alla räknas med här.
    Det handlar bara om att folk inte klarar av att ta in att Sverige är så dåliga.
  • Iarwain
    KarlssonA skrev 2020-06-21 22:30:32 följande:
    De flesta av oss har inte jobbat hemifrån eller stannat hemma. Framförallt har Sverige stängt ner mycket mindre än andra länder. Tar du in den informationen?
    Hur många i andra länder har du haft kontinuerlig kontakt med denna vår?

Jag har regelbunden kontakt med många personer i många länder, skillnaden har inte varit så stor.
    Det är mest våra restauranger som är skillnaden, men arbete har fortgått i de flesta länder, de stora undantagen, mig veterligen, är ett antal asiatiska.

Har du något annat exempel på stora skillnader?
  • KarlssonA
    Iarwain skrev 2020-06-21 22:30:34 följande:
    Hur många dör det på äldreboenden varje år?
    Hur många dog på äldreboenden under Covid-tiden?
    Hur många av dom var diagnostiserade med Covid?
    Hur många av dom var på boenden där smitta spridits, utan att prov tagits på den döda?

När du har svar på dom kan du börja utröna, på befolkningsnivå, hur många som är pga Covid och inte andra åkommor.

Har du svar på dom frågorna?
    Eller har du någon annan idé om hur man ska göra?
    Ja, så där kan kan ju prata bort viruset och det är det som vänder mig mot med regeringen. Jag tycker att det är etiskt tvivelaktigt att börja värdera människoliv och det är väl ganska konstigt att Löfven av alla står för det.

Men allt prat om att "stå upp för anständigheten" var tydligen bara tomma ord. Nu vet vi vad de "goda" partierna egentligen står för.
  • Anonym (bastu)
    Iarwain skrev 2020-06-21 22:22:17 följande:
    Nu är det nog inte bilar på gatan som den stora skillnaden ligger i.

Skillnaden ligger i de multisjuka, som ligger för döden även utan Covid. Det är ganska många...
    Är de multisjuka inte lika mycket värda som andra menar du? Det låter lite som du är en av de där som resonerar "de skulle ju ändå dö snart".
  • Iarwain
    Anonym (Expats) skrev 2020-06-21 22:29:33 följande:
    Japp, många länder gör så förutom Sverige.
    Det är fortfarande viktigt att hålla isär begreppen.
  • KillBill
    KarlssonA skrev 2020-06-21 22:00:01 följande:
    Lögn. Det är bara de som har testat positivt som registreras. Har ni absolut noll faktakoll?

Nej du har fel och om jag vore dig skulle skämmas för anklaga andra för lögn när det är du som är dåligt påläst.

Socialstyrelsen redovisar statistik utifrån registreringar i dödsorsaksregistret. Den statistiken grundar sig på de dödsorsaksintyg som läkare skriver. Denna statistik omfattar både dödsfall där provtagning skett och sådana som bygger på en klinisk bedömning av symtom. En läkare har tre veckor på sig att skicka in dödsorsaksintyg till registret och detta gör att statistiken ofta släpar efter rätt mycket.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?