• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • KarlssonA
    KillBill skrev 2020-06-21 16:38:00 följande:
    Till skillnad mot dig så tror jag (och troligen även Padirac) att experter på Folkhälsomyndigheten kan mest om smittspridning och det gäller även om politikern råkar vara socialdemokrat.
    För det har ju bevisats att Folkhälsomyndigheten kan mest. Sade inte dem att vi skulle ha flockimmunitet i maj?

Hur kan man fortsätta tro på dem när det är så uppenbart att de hade fel?
  • KarlssonA
    Padirac skrev 2020-06-21 16:15:15 följande:
    lite för enklet va

men det passar säkert in i diskursesn - tyvärr hjälper inte dessa populistiska utfall i den verkliga världen.
    Det är bara i Sverige som lockdown ses som populistiskt. I resten av världen ses den svenska linjen som djupt populistiskt och oansvarig.

Vidga dina vyer och ta in andra synsätt än den svenska inskränktheten.
  • nihka
    KarlssonA skrev 2020-06-21 16:38:18 följande:
    Experterna är visst eniga om att nedstängningen har fått effekt.
    Ja, och om du stänger in dig i källaren och inte går ut blir du varken coronasmittad eller smittar någon med corona. Men vad händer när du går ut? Eller du kanske tänkte bo i din källare livet ut? 
  • nihka
    KarlssonA skrev 2020-06-21 16:43:32 följande:
    Det är bara i Sverige som lockdown ses som populistiskt. I resten av världen ses den svenska linjen som djupt populistiskt och oansvarig.

Vidga dina vyer och ta in andra synsätt än den svenska inskränktheten.
    Jaha. Och varför öppnar land efter land upp nu? Har smittan försvunnit kanske?
  • Padirac
    KarlssonA skrev 2020-06-21 16:41:00 följande:
    För det har ju bevisats att Folkhälsomyndigheten kan mest. Sade inte dem att vi skulle ha flockimmunitet i maj?

Sa de?

Jag tror du fantiserar ihop egna påståenden.
  • KillBill
    KarlssonA skrev 2020-06-21 16:41:00 följande:

Det FHM har sagt är att delar av Sverige tex. Stockholm börjar se en effekt av en flockimmunitet. Effekt av flockimmunitet uppnås redan när 10-20 % av befolkningen varit smittade och det är inte osannolikt att delar av Sverige kan ha passerat denna nivå i maj.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Iarwain
    KarlssonA skrev 2020-06-21 16:38:18 följande:
    Experterna är visst eniga om att nedstängningen har fått effekt.
    Vilken effekt är de eniga om, kan du länka?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • AndreaBD
    K Markatta skrev 2020-06-21 12:43:24 följande:
    Det beror nog på att de hade en större smittspridning än Sverige innan de införde restriktionerna. Här är två diagram för Sverige och Belgien som visar antalet nyregistrerade coronadödsfall per dag:

Eller så beror det på att de är så mycket mer tätt befolkade? I Sverige var det ju också främst Stockholm som drabbades, ganska lång tid var det så. 
  • Aikido

Tanten avrådde mig från att skriva det jag tänkte (hon sade att jag garanterat kommer att bli avstängd) så jag skriver väl inte mer än så här. Ni som är nyfikna kan skicka PM (som jag ändå inte tänker besvara).

Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?