• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • BubblanBm

Hej! 

Sorry att vi kapar eran tråd men...

Vi är två barnmorskor som har en ide och undrar nu om några av er 
    är intresserade av att testa den?

https://kaaxen.wixsite.com/plustillbebis

Vi hoppas att vi ska kunna erbjuda dig trygghet och information på din resa till föräldraskapet eller om du redan är mitt i det.
    Vi erbjuder inte sjukvård så om det finns en tanke eller anning om att det skulle kunna vara någon som inte står rätt till så som sjukdomskänsla, feber hänvisar vi till 1177.se.

Vi stöttar och guidar dig i det friska som kan krångla.
    Vi erbjuder stöd när frågorna blir många. 
    Vi önska ge närhet och tillgänglighet när frågorna snurrar.

Gå gärna in på sidan och se om det kan vara något. Vi erbjuder en gratis privat rådgivning som tack för hjälpen. 

Mejla oss om du är intresserad på plustillbebis@gmail.com
    Vi ser fram emot att höra av er!
    Vänliga hälsningar Kajsa och Magda. 

• Morsa1121
    jagtroddejagvarklar skrev 2020-08-31 14:19:36 följande:

Känner exakt likadant! Är i vecka 11+2.

Ska på KUB UL idag, jag delar med mig senare hur det gick.

Vi erbjuds inget tul i Västra Götaland just nu. Enligt bm kommer det bara erbjudas till alla som skrivs in fr.o.m. 1/9. Så just nu ångrar jag att jag var snabb med inskrivning..... Var på akuten i helgen pga magsmärtor men dom vägrade ta in mig. Inte ens för att kolla om.något annat är galet i magen. Inga blodprov eller urinprov, ingenting. :(

Hoppas allt såg bra ut. ?
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-08-31 22:31:21 följande:

Vi erbjuds inget tul i Västra Götaland just nu. Enligt bm kommer det bara erbjudas till alla som skrivs in fr.o.m. 1/9. Så just nu ångrar jag att jag var snabb med inskrivning..... Var på akuten i helgen pga magsmärtor men dom vägrade ta in mig. Inte ens för att kolla om.något annat är galet i magen. Inga blodprov eller urinprov, ingenting. :(

Håller tummarna att allt är bra, du kan inte boka privat ul innan rul?

Dåligt att de inte tog in dig.

Hos oss gör de tul (Mölndal) men jag va på, gränsen, de sa att de hade slutat med det men precis börjat men att de gällde ett visst datum, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa men jag vart precis på gränsen att få göra det. Så ska dit nästa vecka.
  • Morsa1121
    Jadu skrev 2020-09-01 05:47:35 följande:

Håller tummarna att allt är bra, du kan inte boka privat ul innan rul?

Dåligt att de inte tog in dig.

Hos oss gör de tul (Mölndal) men jag va på, gränsen, de sa att de hade slutat med det men precis börjat men att de gällde ett visst datum, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa men jag vart precis på gränsen att få göra det. Så ska dit nästa vecka.

Jag har bf 14/3-21, jag kanske har för tidigt. :S

Jag kollade på carla men det fanns inte så mycket ledigt innan, har rul i oktober. Ska prata med bm igen och se om jag kan få tul ändå. För att stilla oron.
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-01 08:39:50 följande:

Jag har bf 14/3-21, jag kanske har för tidigt. :S

Jag kollade på carla men det fanns inte så mycket ledigt innan, har rul i oktober. Ska prata med bm igen och se om jag kan få tul ändå. För att stilla oron.

Det är nog olika från mvc till mvc, jag har bf 17/3.

Har också vart inne o kollar där o de är inte mkt tider o välja på, hade velat göra ett tidigt men fanns tider typ idag o då kan jag vänta till nästa vecka när jag har tio.

Håller tummarna att bm ger dig ett tul
  • Grodan90
    Morsa1121 skrev 2020-08-31 22:31:21 följande:

Var bor du? Jag har fått tid till tul i göteborg.
  • Morsa1121
    Grodan90 skrev 2020-09-01 17:24:33 följande:

Var bor du? Jag har fått tid till tul i göteborg.

Norra Bohuslän. Ringde direkt till gynmott på näl idag och fick tid redan imorgon. Dom tog verkligen min oro på allvar. Har smärtor och har haft feber till och från och barandet är grund till ett snabbt besök enligt den sköterskan jag pratade med. Håll tummarna för att allt ser bra ut imorgon.... SÅ OROLIG! :(
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-01 22:02:56 följande:

Norra Bohuslän. Ringde direkt till gynmott på näl idag och fick tid redan imorgon. Dom tog verkligen min oro på allvar. Har smärtor och har haft feber till och från och barandet är grund till ett snabbt besök enligt den sköterskan jag pratade med. Håll tummarna för att allt ser bra ut imorgon.... SÅ OROLIG! :(

Vad skönt att de tog din oro på allvar, hoppas allt ser bra ut idag!
  • Morsa1121
    Jadu skrev 2020-09-02 06:52:22 följande:

Vad skönt att de tog din oro på allvar, hoppas allt ser bra ut idag!

Precis som jag försökte få sköterskan i triage att förstå i lördags så var det en uvi. En kraftig uvi och det är alltså den som skapar smärtan i magen. Ryggen är troligtvis foglossning.

Fick se lille bebis också. Har tidigare kallat den för ärtan men efter dagens uppvisning får det bli "Lille skutt". H*n ville inte alls vara still och det var t.o.m. svårt för gynläkaren att få till en bra mätning. Sist jag var på akuten och gjorde ul så flyttades jag bak från 7+4 till 7+2, idag blev jag flyttad från 12+2(eller korr från senaste ul 12+0) till 12+5 så tillväxten är riktigt bra. :) Det var underbart att få se lillen skutta i magen och snurra runt som om h*n lever livet där inne. Synd bara att pojkvännen inte fick gå.med in. Önskar att han hade fått se också. Jag fick inte ens ta en bild.... Tack för stöd!!!!
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-02 18:25:22 följande:

Precis som jag försökte få sköterskan i triage att förstå i lördags så var det en uvi. En kraftig uvi och det är alltså den som skapar smärtan i magen. Ryggen är troligtvis foglossning.

Fick se lille bebis också. Har tidigare kallat den för ärtan men efter dagens uppvisning får det bli "Lille skutt". H*n ville inte alls vara still och det var t.o.m. svårt för gynläkaren att få till en bra mätning. Sist jag var på akuten och gjorde ul så flyttades jag bak från 7+4 till 7+2, idag blev jag flyttad från 12+2(eller korr från senaste ul 12+0) till 12+5 så tillväxten är riktigt bra. :) Det var underbart att få se lillen skutta i magen och snurra runt som om h*n lever livet där inne. Synd bara att pojkvännen inte fick gå.med in. Önskar att han hade fått se också. Jag fick inte ens ta en bild.... Tack för stöd!!!!

Åh vad underbart att lille skutt mådde bra :)

Jag ska få se pricken på måndag, känns som en evighet dit..
Svar på tråden BF mars 2021