• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Loea
    Ronjas88 skrev 2020-07-13 12:29:46 följande:

Hoppar på här :) Jag plussade i torsdags med digitalt 1-2 veckor. Det var på bim (ev -1). Är första barnet. Hade ett missfall för ett år sedan i v 12. Är orolig för att detta ska sluta på samma sätt för testerna har tyvärr inte blivit så mycket starkare. Försöker att stå ut några dagar nu och sedan testa med ett nytt digitalt :) Detta är mitt senaste test igår kväll.

Hur ofta testar du? Är det vid samma tidpunkt? Jag plussade förra veckan och har bim idag egentligen så tänker fortsätta ta tester med typ 4 dagars mellanrum med morgonurin. Det kan ju vara att ditt ägg fäste lite senare och därför inte hunnit producera så mycket hormoner än men mitt är ganska mycket starkare än bilden. Men om du testar ofta och på olika koncentrerat urin skulle jag säga att det är en eventuell orsak också.
  • Jadu

Halloj.

Hoppar in här, plussa förra veckan, bf 17 mars.

Gravid trots ppiller.. Andra barnet, har en son på snart 9 år sen innan.

Går gärna med i den hemliga gruppen om det fort finns plats.

• Betrayed
    Jadu skrev 2020-07-13 17:36:50 följande:

Halloj.

Hoppar in här, plussa förra veckan, bf 17 mars.

Gravid trots ppiller.. Andra barnet, har en son på snart 9 år sen innan.

Går gärna med i den hemliga gruppen om det fort finns plats.

Hej! Skriv ett PM med ditt namn så bjuder jag in dig!
  • Liso001

@Ljlssan Ja jag är också så orolig för det! Jag går gärna med i en sådan grupp! Det var tal om någon hemlig grupp på fb, hur blir man inbjuden till den? Någon som vet?

@Ronja mår väldigt illa, hela dagarna hela kvällarna men kräks som tur väl inte! Gör du?

Allt känns så annorlunda och spännande med graviditeten även om jag redan börjar känna och se flera förändringar på både kropp och aptit!

• Jadu
    Betrayed skrev 2020-07-13 18:28:15 följande:

Hej! Skriv ett PM med ditt namn så bjuder jag in dig!

Har skickat meddelande :)
  • Ljlssan
    Jadu skrev 2020-07-13 18:32:00 följande:

Jag är gärna också med
  • Ljlssan
    Jadu skrev 2020-07-13 18:32:00 följande:

Jag är gärna också med
  • Wimmie
    Liso001 skrev 2020-07-13 10:41:48 följande:

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).
  • Hemligosv

Plussade idag, ???? enligt appar så bf 17/3-21. Andra barnet, är jättegärna med i hemlig grupp!

• Loea
    Wimmie skrev 2020-07-13 20:15:33 följande:

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).

Jag är sämst på att vänta för är dålig på att ljuga/dölja saker. Men skulle vilja hålla lite på det, nästan främst för familjen, då jag vet hur jäkla mycket dom önskar detta för oss. Dom skulle bli så satans ledsna för min skull om det inte gick vägen och jag orkar inte riktigt bära deras sorg också. Men det har nog mest att göra med att jag är en sån som tar på mig andras känslor.
Svar på tråden BF mars 2021