• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Nathiis
    Wimmie skrev 2020-07-13 20:15:33 följande:

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).

Själv berättar jag gärna för mina absolut närmaste vänner men till familjen skulle jag vilja vänta så länge det bara går, eller framförallt min mamma. De andra hade jag kunnat berätta för tidigare men fy fan för att ha mamma i hasorna alldeles för länge .. Förra gången fick de veta i v.14. Får se hur länge vi kan vänta denna gång. Tycker redan jag känner mig svullen ^^
  • Betrayed
    Ljlssan skrev 2020-07-13 20:06:55 följande:

Jag är gärna också med

Skicka meddelande till mig om det inte var du som hittade dit av sig själv :)
  • Betrayed
    Hemligosv skrev 2020-07-13 20:53:01 följande:

Plussade idag, ???? enligt appar så bf 17/3-21. Andra barnet, är jättegärna med i hemlig grupp!

Skriv ett pm till mig så lägger jag till dig!
  • j0s

Hej, hoppas in här jag med!

Plussade idag på BIM+1 så bf blir 21/3! Testade så mycket det här försöket och senaste negativa var på BIM -1 så jag trodde verkligen hoppet var ute!

Är gärna med i en fb-grupp jag med :)

• Ehlda

Tog detta i morse. Skönt med svart på vitt hur det ligger till!
  • Ehlda
    Wimmie skrev 2020-07-13 20:15:33 följande:

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).

Jag väntar gärna, förutom har berättat för nära vänner, för att vi har en genetisk missbildning som uppstår till viss % och detta kan bara ses efter v 12 på UL. Så jag måste vänta tills dess... Eller måste. Jag vill helt enkelt inte outa för mycket OM det går fel och jag måste göra abort och därmed behöva förklara för massor av folk vad som hänt, när jag är ledsen...
  • Undrandee

Nyss gjort ett VUL på gyn... Inget foster kunde ses... inte heller något utanför livmodern (hade ett X förra året, så därför sökte jag denna gång ett tidigt VUL) antingen nytt X eller för tidigt att se graviditet...

Fick lämna hCG prov... känner mig förkrossad! :( sitter och gråter utanför mottagningen just nu

• Wimmie

Nyss hemkommen från inskrivning och VUL.

Jag trodde jag var i 5+4 och läkaren daterade exakt samma!

Allting såg ut som det skulle. Men inget embryo. Det ser man inte förrän tidigast nästa vecka.

Så jag har återbesök om två veckor för nytt VUL.

Tog även blodprov för eventuell progesteronbehandling samt blodförtunnande. Pga mina tidigare missfall.

• Fundileraren

Tog test 7juli men har haft väldigt oregelbunden cykel... men hade nån sorts mens 22/5 så borde väl vara bf runt 12mars enligt app

Fjärde barnet... har inte berättat för någon ännu... har blött lite litegrann denna veckan så tänkte ta ett nytt test nästa vecka...
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-14 10:38:25 följande:

Nyss gjort ett VUL på gyn... Inget foster kunde ses... inte heller något utanför livmodern (hade ett X förra året, så därför sökte jag denna gång ett tidigt VUL) antingen nytt X eller för tidigt att se graviditet...

Fick lämna hCG prov... känner mig förkrossad! :( sitter och gråter utanför mottagningen just nu

Men du är väl bara i v5? Vad sa läkaren egentligen? Man kan väl inte se embryot så tidigt? Så som Wimmie skrev ovan. Ni borde ju vara ungefär lika långt gångna.
Svar på tråden BF mars 2021