• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Sanal1

Ehlda, bf 20 mars, 7:e barnet, 36 år

amandakollb, bf 20 mars, 1a barnet, 30 år, stockholm

Loea, bf 21 mars, första barnet, snart 30

Nanoo, bf 17 mars, tredje barnet, 35 år, Stockholm

Sanal1, bf 14 mars, första barnet, 26 år, Lidköping

• Liso001

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

• amandakollb
    Liso001 skrev 2020-07-13 10:41:48 följande:

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

Stort grattis!! :) jag plussade i förrgår och har bf 20e mars, så är också i v.5 (4+2).

tycker också det känns så långt bort till v12 då man vill berätta för alla redan nu!! men jag är väldigt orolig för missfall så kommer nog bara berätta för familjen typ i v.7 och sen nära vänner v10-12 typ! 
  • Ronjas88

Hoppar på här :) Jag plussade i torsdags med digitalt 1-2 veckor. Det var på bim (ev -1). Är första barnet. Hade ett missfall för ett år sedan i v 12. Är orolig för att detta ska sluta på samma sätt för testerna har tyvärr inte blivit så mycket starkare. Försöker att stå ut några dagar nu och sedan testa med ett nytt digitalt :) Detta är mitt senaste test igår kväll.

• Liso001

Tack!

Stort grattis till er också!

Att vänta tills vecka 7 känns hanterbart!

Det tror jag att vi också ska sikta på @Amandakollb

Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen förra gången @Ronja, men håller tummarna för att allt ska gå väl för er denna gång!

Mår ni också väldigt illa?

• Ljlssan

Plussade i lördags! Det är vårat första barn , känns helt overkligt! Är beräknad 23/3-2021 om jag räknat rätt!

Mina bröst är som köttsår, mår illa på morgonen och kvällen och sover som en galning, kan vakna 10 sen somna igen efter 2 timmar... ( om jag inte jobbar)

Någon som kan rekommendera bra vitaminer? Jag vet att folsyra är väldigt bra och ska köpas i veckan!

• Liso001

Ljlssan grattis! Jag äter folsyra och järntabletter pga tidigare järnbrist.Läste också att vitamin D kan vara bra att äta!

Igenkänning av tröttheten & illamåendet! ???? Har också blivit väldigt andfådd av att bara gå upp för en backe och träningsotivationen är som bortblåst! Jag springer ändå väldigt mycket annars men nu vill jag inte springa alls..

Hoppas det går över snart!

• Undrandee
    Ljlssan skrev 2020-07-13 13:47:59 följande:

Plussade i lördags! Det är vårat första barn , känns helt overkligt! Är beräknad 23/3-2021 om jag räknat rätt!

Mina bröst är som köttsår, mår illa på morgonen och kvällen och sover som en galning, kan vakna 10 sen somna igen efter 2 timmar... ( om jag inte jobbar)

Någon som kan rekommendera bra vitaminer? Jag vet att folsyra är väldigt bra och ska köpas i veckan!

Grattis!! Jag äter apotekets egna, den för kvinnor. Massor av olika vitaminer och mineraler, bland annat järn och folsyra :)
  • Ronjas88
    Liso001 skrev 2020-07-13 13:22:39 följande:

Tack!

Stort grattis till er också!

Att vänta tills vecka 7 känns hanterbart!

Det tror jag att vi också ska sikta på @Amandakollb

Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen förra gången @Ronja, men håller tummarna för att allt ska gå väl för er denna gång!

Mår ni också väldigt illa?

Åh, tack :) Tog ett nytt test nyss som visade starkare så nu känns det bättre.

Yes, senaste tre dagarna har jag varit illamående men inte kräkts. Känns mest lite roligt än så länge men gissar på att jag kommer att ändra mig gällande den saken snart ;) Jag har köpt hem salta kex som jag har vid sängen. Vad har ni för sätt för att lindra illamående? Kräks ni?
  • Ljlssan
    Undrandee skrev 2020-07-13 15:06:28 följande:

Grattis!! Jag äter apotekets egna, den för kvinnor. Massor av olika vitaminer och mineraler, bland annat järn och folsyra :)

Andfådd? Känns som man dör nästan när man går upp för backe! Är gammal ryttare och har aldrig blivit så andfådd som ja blir nu haha!

Ska jobba idag första gången nu efter en liten mini semester, få se hur det går då jag är så himla trött och illamående. Humörsvängningarna är inte heller så bra i mitt jobb då jag är kassabiträde haha! Men snart kliver jag på 4 veckors semester så det ska bli helt otroligt skönt!!

Kan inte släppa oron bara, är så otroligt nervös för missfall... kliver in på vecka 5 Om några dagar så det är ett tag kvar till v 12.. finns det någon grupp man kan dela tankarna i? Någon som verkligen är hemlig då jag och sambon inte vill berätta för någon än :)
Svar på tråden BF mars 2021