• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Laktosfri

Hejsan ! Plussade igår (Bim +4)

BF 16e mars :)

Inga tidigare barn, har däremot haft 2 tidiga missfall sedan december 2019...

Så jag och min sambo är väldigt oroliga och nervösa inför denna graviditet.

Men vi hoppas såklart att detta lilla fröet vill stanna kvar :)

Vill gärna också vara med i FB gruppen :D !

• Loea
    Wimmie skrev 2020-07-10 20:58:23 följande:

Ja fy bubblan, första var tidigt. Typ i vecka 7 eller så. Kroppen tog hand om det själv.

Det andra var ett missed abortion. Tvingades till medicinsk abort i vecka 11 + 6

På första, började du bara blöda en dag då?

Usch, det låter som mitt. Fick också höra en medicinsk abort. Var hemskt. Tog ca två veckor innan jag fick tid så gick runt med en mage som växte men visste att fostret redan var dött.
  • Biehlen
    Undrandee skrev 2020-07-10 16:26:40 följande:

Jag har 2 missfall i bagaget från förra året. Kan man be om ett tidigt ultraljud, eller kommer det bara vara "bortkastat?"

Be om de hos din barnmorska! Det är absolut inte bortkastat!

Efter att ha fått ett missfall - 16 och blev gravid igen bad jag om tidigt ultraljud efter vecka 9 (då förra missfallet var). Det var inga problem alls sa min barnmorska. Jag fick göra tidigt ultraljud vid båda mina graviditeter - 17 och - 19.

Det är viktigt att du som gravid känner dig lugn och trygg i din graviditet, så du borde absolut kunna få göra ett tidigt ultraljud för att lugna din oro.

Lycka till!
  • amandakollb
    Peling skrev 2020-07-10 21:05:09 följande:
    Men åh, vad kul! Blev genuint jätteglad när jag läste att du fått ett plus! Har läst och fått insikter och stöd från den där följas åt-tråden :) Har inte skrivit så mycket i den tråden men fått stöd genom att ?spökläsa?. Jag har BF runt 5:e mars om allt går väl :)
    åh tack så mycket <3 vad glad jag blir av dina ord! och vad kul att höra att du fått ut något av att följa de andra följas åt-trådarna. 

stort grattis till dig med :D är det första barnet? hur länge har ni försökt? :) 
  • amandakollb
    Loea skrev 2020-07-10 15:29:33 följande:
    Ja precis! Får ringa på måndag :)

Slutade med preventivmedel i höstas men de första tre cyklerna missade jag ÄL pga oregelbundna och långa cykler. Sen när vi hittade ÄL på fjärde cykeln så tog det sig direkt men fostret tog i v10 vilket upptäcktes strax efter. Sen dess verkar jag inte ha haft ÄL men hade mens två gånger efter missfallet innan vi hittade äl denna gången och det är positivt än så länge. Blir mycket väntan vid MA som man inte var beredd på.

Hur länge har ni försökt? :)
    fy vad jobbigt :( måste varit hemskt. men så härligt att det tog sig nu!! :) 

vi har försökt sen förra sommaren men pga långa oregelbunda cykler så blev detta 6e försöket (varav tredje med letrozol+ovitrelle). så glad att det äntligen lyckades! annars var planen att kliniken skulle skicka remiss till ivf efter sommaren. 
  • Sporren19

Hoppar in här jag med!

Plussade igår!

Dock har jag inte riktigt koll på min ägglossning osv då mensen inte varit regelbunden sen min dotter kom för 9mån sen.

Men enligt appen är jag beräknad i början på mars. Testade med clearblue imorse och då stog det 1-2 ????

• Undrandee
    Biehlen skrev 2020-07-11 08:16:21 följande:

Be om de hos din barnmorska! Det är absolut inte bortkastat!

Efter att ha fått ett missfall - 16 och blev gravid igen bad jag om tidigt ultraljud efter vecka 9 (då förra missfallet var). Det var inga problem alls sa min barnmorska. Jag fick göra tidigt ultraljud vid båda mina graviditeter - 17 och - 19.

Det är viktigt att du som gravid känner dig lugn och trygg i din graviditet, så du borde absolut kunna få göra ett tidigt ultraljud för att lugna din oro.

Lycka till!

Tack för svar!

Är dock väldigt nervös över ett tidigt ultraljud då dom 2 senaste graviditeterna slutat i missfall väldigt tidigt :(
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-11 08:28:33 följande:

fy vad jobbigt :( måste varit hemskt. men så härligt att det tog sig nu!! :) 

vi har försökt sen förra sommaren men pga långa oregelbunda cykler så blev detta 6e försöket (varav tredje med letrozol+ovitrelle). så glad att det äntligen lyckades! annars var planen att kliniken skulle skicka remiss till ivf efter sommaren. 

Vad skönt att det gick vägen nu innan ni hann börja med IVF! Sånt är ju alltid skönt att slippa :)
  • Wimmie
    Loea skrev 2020-07-11 08:16:01 följande:

På första, började du bara blöda en dag då?

Usch, det låter som mitt. Fick också höra en medicinsk abort. Var hemskt. Tog ca två veckor innan jag fick tid så gick runt med en mage som växte men visste att fostret redan var dött.

Ja, precis. Det var så sjukt. Jag hade varit och lämnat bilen på service när det hände. Kände det liksom på mig. När jag kom hem förstod jag vad som skett.

Skulle haft inskrivningssamtal typ dagen efter. Var så vidrigt att behöva ringa och avboka.

Var än värre med det andra. Då hade man liksom tid till ultraljud och sådär som jag tvingades avboka.

Men det var då och nu är nu. Längtar tills på tisdag för att få facit. Allt känns ju så overkligt nu.
  • Peling
    amandakollb skrev 2020-07-11 08:26:04 följande:

åh tack så mycket <3 vad glad jag blir av dina ord! och vad kul att höra att du fått ut något av att följa de andra följas åt-trådarna. 

stort grattis till dig med :D är det första barnet? hur länge har ni försökt? :) 

Tack :) Ja, första! Försökt ca 1 år men tog ett tag för allt att komma igång efter att jag slutade med p-piller. Har långa cykler dessutom! Men första försöket med Letrozol!
Svar på tråden BF mars 2021