Inlägg från: Loea |Visa alla inlägg
  • Loea

BF mars 2021

amandakollb skrev 2020-07-10 07:12:17 följande:

Hejhej, grattis alla!!:) Jag plussade precis, är på äl+13 <3 Första barnet, har bf 20e mars!

Har haft ömma bröst efter äl som övergick till ömma bröstvårtor för några dagar sen och nu känner jag inte så mkt alls?! Lite molande värk i magen de senaste dagarna bara. Någon fler som knappt har några symtom? :) väldigt trött iofs så powernapar typ 2 ggr om dagen men de gör jag ofta sen innan med haha!

Grattis! Jag plussade igår och är på äl+11 nu, har alltså bf två dagar efter dig. Också vårt första barn men har varit gravid innan, i våras fick jag ett MA.

Jag har inte heller några direkta symptom. Mår väldigt bra. Men är också vääldigt trött. Svårt att hålla mig vaken efter jobbet och svårt att vakna på morgonen. Känner mig mest spänd och svullen över magen. Men har läst att det är många som har det så. Och symptom kan komma och gå, man får passa på att njuta av att man inte mår illa just nu iaf :)
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-10 07:50:05 följande:

Åh tack! Och stort grattis till dig med!!:)

Skönt att höra att de är fler som inte har några symtom! ska du fortsätta ta gravtest och se stegringen? Jag funderar på det.. och att fortsätta tempa haha!

Tack snälla! :)

Ja vill gärna ha koll så att det utvecklar sig som det ska! Undrar om det är svårt att få tid för ultraljud nu i semestertider.. Vill ha kontroll så får väl gå privat om inte annat. Värt dom pengarna när man haft missfall innan.
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-10 08:51:54 följande:

ja jag med.. har typ 6 test hemma så tror jag kommer ta dem nu varannan dag typ. samt tempa, undra om det syns direkt på tempen om man skulle få missfall, vet du?

jag har bokat in ett tidigt ultraljud den 4 augusti, kommer då vara i 7+3, undra om det är för tidigt för att höra hjärtat?! 

Vet faktiskt inte hur det är med tempen. Men när jag fick mitt MA så fortsatte kroppen precis som om fostret inte alla dött. Dock tempade jag aldrig.

Åh vad skönt att redan ha det! Var det svårt att få?
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-10 12:18:50 följande:

nej jag googlade bara och så fanns det en internettidsbokning så tog jag ett datum där så det var enkelt! :) 

har faktiskt bokat in inskrivningssamtal också och är glad att jag kollade på det nu för tidigaste tiden var den 19e augusti och då kommer jag va i v.10 vilket är i det senaste laget tycker jag! vi vill göra kub också och det har jag för mig att man ska göra i v-10-12 typ. 

har du bokat något? :) 

Vad skönt! Kanske också borde ringa direkt egentligen. Funderande egentligen på att vänta två veckor eller så men om det är ont om tider är det kanske bäst att boka nu. Lättare om man har ett datum att se framemot också :)
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-10 13:39:42 följande:

Ja jag tänker också så, kul att ha något att se fram emot och bra att ha det bokat i dessa semestertider när de har färre tider. Är ju bara att boka av om det skulle hända något

Hur länge hade ni försökt?:)

Ja precis! Får ringa på måndag :)

Slutade med preventivmedel i höstas men de första tre cyklerna missade jag ÄL pga oregelbundna och långa cykler. Sen när vi hittade ÄL på fjärde cykeln så tog det sig direkt men fostret tog i v10 vilket upptäcktes strax efter. Sen dess verkar jag inte ha haft ÄL men hade mens två gånger efter missfallet innan vi hittade äl denna gången och det är positivt än så länge. Blir mycket väntan vid MA som man inte var beredd på.

Hur länge har ni försökt? :)
  • Loea
    Wimmie skrev 2020-07-10 13:47:51 följande:

Jag har inskrivningssamtal och VUL inbokat på tisdag. Då kommer jag vara i 6+4.

Jag hoppas så innerligt att få se ett litet tickande hjärta då.

Mina två senaste graviditeter har båda slutat med att jag varit på UL och inte sett några hjärtslag...

Fy lider med dig.. Vi såg hjärtljud på vul i v8 tror jag det var. När jag var på UL v10 hade fostret precis dött. Var hemskt att se fostret på skärmen och veta att den bara låg där inne i magen. Stämningen i rummet när alla förstod att den inte levde.

Hoppas att vi båda slipper det denna gången.
  • Loea
    Wimmie skrev 2020-07-10 20:58:23 följande:

Ja fy bubblan, första var tidigt. Typ i vecka 7 eller så. Kroppen tog hand om det själv.

Det andra var ett missed abortion. Tvingades till medicinsk abort i vecka 11 + 6

På första, började du bara blöda en dag då?

Usch, det låter som mitt. Fick också höra en medicinsk abort. Var hemskt. Tog ca två veckor innan jag fick tid så gick runt med en mage som växte men visste att fostret redan var dött.
  • Loea
    amandakollb skrev 2020-07-11 08:28:33 följande:

fy vad jobbigt :( måste varit hemskt. men så härligt att det tog sig nu!! :) 

vi har försökt sen förra sommaren men pga långa oregelbunda cykler så blev detta 6e försöket (varav tredje med letrozol+ovitrelle). så glad att det äntligen lyckades! annars var planen att kliniken skulle skicka remiss till ivf efter sommaren. 

Vad skönt att det gick vägen nu innan ni hann börja med IVF! Sånt är ju alltid skönt att slippa :)
  • Loea
    Wimmie skrev 2020-07-11 16:33:32 följande:

Ja, precis. Det var så sjukt. Jag hade varit och lämnat bilen på service när det hände. Kände det liksom på mig. När jag kom hem förstod jag vad som skett.

Skulle haft inskrivningssamtal typ dagen efter. Var så vidrigt att behöva ringa och avboka.

Var än värre med det andra. Då hade man liksom tid till ultraljud och sådär som jag tvingades avboka.

Men det var då och nu är nu. Längtar tills på tisdag för att få facit. Allt känns ju så overkligt nu.

Fy alltså, hoppas verkligen vi slipper sånt denna gången. <3
  • Loea

Ehida, 20 mars, 7:e barnet 

amandakollb, bf 20 mars, 1a barnet, 30 år, stockholm

Loea, bf 21 mars, första barnet, snart 30

• Loea
    Ronjas88 skrev 2020-07-13 12:29:46 följande:

Hoppar på här :) Jag plussade i torsdags med digitalt 1-2 veckor. Det var på bim (ev -1). Är första barnet. Hade ett missfall för ett år sedan i v 12. Är orolig för att detta ska sluta på samma sätt för testerna har tyvärr inte blivit så mycket starkare. Försöker att stå ut några dagar nu och sedan testa med ett nytt digitalt :) Detta är mitt senaste test igår kväll.

Hur ofta testar du? Är det vid samma tidpunkt? Jag plussade förra veckan och har bim idag egentligen så tänker fortsätta ta tester med typ 4 dagars mellanrum med morgonurin. Det kan ju vara att ditt ägg fäste lite senare och därför inte hunnit producera så mycket hormoner än men mitt är ganska mycket starkare än bilden. Men om du testar ofta och på olika koncentrerat urin skulle jag säga att det är en eventuell orsak också.
  • Loea
    Wimmie skrev 2020-07-13 20:15:33 följande:

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att man ska vänta. Om det blir mf så vill åtminstone jag har familjens stöd.

Jag har alltid berättat tidigt. Typ direkt när vi själva fått reda på det.

Har ju två missfall bakom mig och det har känts skönt att folk vet.

Denna gången har jag dock väntat lite. Har inskrivning och VUL imorgon. Vill se ett tickande hjärta innan jag ?drar igång? hela karusellen genom att berätta. Men det är nog mest för att jag är lite ?luttrad? med de två missfallen i ryggen. Har lite svårt att tro att det ska bli något.

Jag är i 5 + 3 (tror jag).

Jag är sämst på att vänta för är dålig på att ljuga/dölja saker. Men skulle vilja hålla lite på det, nästan främst för familjen, då jag vet hur jäkla mycket dom önskar detta för oss. Dom skulle bli så satans ledsna för min skull om det inte gick vägen och jag orkar inte riktigt bära deras sorg också. Men det har nog mest att göra med att jag är en sån som tar på mig andras känslor.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-14 10:38:25 följande:

Nyss gjort ett VUL på gyn... Inget foster kunde ses... inte heller något utanför livmodern (hade ett X förra året, så därför sökte jag denna gång ett tidigt VUL) antingen nytt X eller för tidigt att se graviditet...

Fick lämna hCG prov... känner mig förkrossad! :( sitter och gråter utanför mottagningen just nu

Men du är väl bara i v5? Vad sa läkaren egentligen? Man kan väl inte se embryot så tidigt? Så som Wimmie skrev ovan. Ni borde ju vara ungefär lika långt gångna.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-14 11:12:04 följande:

Fick "gravid 1-2" på digitala den 4/7 så vet inte vilken vecka det blir nu.

men tycker hon borde sett något? Har ju fått stegringar på flera grav.test efter det digitala. Hon var otroligt känslokall och typ "sluta gråta, man kan inget göra ändå" typ.. ingen tröst, inget!

Mår så vidrigt just nu :'(

Låter ju inte som en bra läkare alls. Det är väl inte svårare än att hon kan klämma ur sig att det är normalt och så det ser ut så tidigt. Ingen idé att dom gör så tidiga vul om dom inte kan vara tydliga med vad man kan förvänta sig att se och inte.

Det är ingen idé att ta ut något ni i förväg. Läs det Wimmie skrev ovan, det är det din läkare borde sagt till dig. Tycker inte du ska stressa upp dig.

Har följt dig i lite olika trådar här på fl nu och det känns som att du inte mår så bra psykiskt i denna processen? Efter några missfall är det lätt att man blir totalt nedbruten, du kanske kan gå och prata med någon? Så du slipper må fullt så dåligt tänker jag?
Svar på tråden BF mars 2021