• Anonym (Arg)

Gränslösa ex o styvbarn!

Nu hittade jag äntligen rätt forum till att debattera o diskutera det här ämnet.

Jag är gift sen några år tillbaks med en man som har en dotter i myndig ålder som lever här varannan vecka fortfarande.

Hennes o min relation har gått från bra till riktigt dålig tyvärr för jag har känt att hon blir mer o mer manipulativ för varje vecka som går.

Igår fick jag en flipp. Vi har nämligen varit själva här hemma denna vecka o igår dukade vi upp en massa godsaker, laddade med champagne o satt ute o badade tunna näck bara gubben o jag. Han hade lagt upp en bild om det på sociala medier. Inte på oss men på champagneglas o tapasbrickan.

En timme efter att den bilden legat uppe så vad händer? Helt plötsligt så dyker hans ex o dotter upp vid badtunnan o ropar heeej o nu vill dottern vara här hos oss. Exet hoppar in i bilen o dottern gapar att hon ska klä på sig bikini o hoppa in i tunnan med oss.

Min man blev helt ställd o sa åt henne att han visste inte att hon skulle komma o jag blir vansinnig o klär på mig o går o lägger mig. Det här förstörde hela vår kväll!

Men inte nog om det. Står imorse i köket o kokar kaffe när jag hör nyckeln sättas i dörren. Helt plötsligt står hans jävla ex i hallen o säger att ?bääääbisen fick inte med sig alla sina saker igår?. Jag fick flippen o gapade på henne att lämna ifrån sig nyckel o att det är inte okeeeeej att hon gör intrång i vårt hus, skrek stick härifrån också för jag tappade det helt!

Nu kan folk tro att jag skämtar o jag önskar att jag gör det men det här hände igår kväll o imorse.

Nu är det liksom krig men hur ska jag gå till väga?

Finns det fler som har helt galna ex o styvbarn på halsen som håller på så här? Tänk på att hans dotter är vuxen men går efter frasen bäääääääbis av hans ex.

Tacksam för respons...

• Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!
  • sextiotalist
    Anonym (-) skrev 2020-05-04 10:06:49 följande:

1. De kanske inte såg ert fåniga inlägg på insta.

2. Det är hans dotters hem mer än ditt. Barn går före partners så stick och brinn biatch!

Nej. Den dagen en vuxen person bidrar till hemmet så kan man säga att även hemmet också tillhör personen. Men nu är faktiskt detta hem ts och hennes mans hem. Vuxna barn får acceptera detta.

Vuxna barn går inte före någon alls. Mindre barns behov går före vuxnas behov.

Skulle du hellre vilja ha en kärleksrelation till dina föräldrar?
  • Anonym (Arg)
    Kjell2 skrev 2020-05-04 09:32:20 följande:

Din man får sätta gränser. Du måste ta detta med honom. Han borde satt stopp mycket tidigare.

Han skulle gjort nåt för längesen, nu är det för sent. Nu får han satsa på enbart deras relation utanför det här hemmet.
  • Anonym (Arg)

2. Det är hans dotters hem mer än ditt. Barn går före partners så stick och brinn biatch!

1. Vem har skrivit att det var på insta?

2. Det är hennes hem lika lite som det är ditt ska jag tala om för dig. Enda skillnaden är att hon är välkommen att hälsa på åtminstone. Biatch? Är det så det heter nuförtiden.
  • Anonym (1)

Läs hela tråden. Dottern är över 20 och har ett sjukligt behov av kontroll och uppmärksamhet. Och hur är det dotterns hem mer än TS? Om jag minns rätt så var det TS hem från början, som mannen har flyttat in i.

Sedan är väl personangrepp inte det mognaste att ta till. Ett tecken på att du själv saknar vettiga sakargument.
  • Virriga Vera

Nu är ju huset TS och maken med dotter har flyttat dit, så vem tycker du har mest rätt till boendet? Den vuxna dottern som är skriven på en annan adress eller ägaren till huset?
  • viseversa

HUR kan det vara hennes hem mer än ts när det är ts som ÄGER huset? Förklara gärna det för mig. Hon är jäst i TS hus inte tvärt om och nu har hennes förmåner dragits in helt vilket är rätt.
  • Ess

Gå o tugga i daj dinn pittsa.
    Va fan e enn biatch??
  • viseversa
    viseversa skrev 2020-05-04 15:41:53 följande:
    HUR kan det vara hennes hem mer än ts när det är ts som ÄGER huset? Förklara gärna det för mig. Hon är jäst i TS hus inte tvärt om och nu har hennes förmåner dragits in helt vilket är rätt.
    gäst inte jäst. 
  • ventilera mera

Men vilket jävla fån du är.
  • Anonym (Oj då)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-04 10:41:16 följande:

Han skulle gjort nåt för längesen, nu är det för sent. Nu får han satsa på enbart deras relation utanför det här hemmet.

Nu har jag läst hela tråden och är supernyfiken, hur har det gått såhär en månad senare TS?

Har dottern lyckats nästla sig hem till er igen eller håller hon sig borta?

Jag får ju en känsla av att exet till varje pris försöker hålla sig kvar i din mans liv och hon använder dottern som svepskäl att klamra sig fast, att hon vill planera semesterveckor och tandläkarbesök som om de fortfarande har ett litet barn som de har gemensam vårdnad om. En stor del av exets identitet bygger på att hon är mamma till sin lilla bääääbis och därför vill hon inte låta henne växa upp, samtidigt som dottern är osjälvständig i sin natur så båda deras beteenden underbygger varandra.

Det finns säkert ett namn på denna typen av syndrom, jag har en ex-väninna som gjorde något liknande och fortsatte behandla sina vuxna tonåringar som småbarn - hon skulle vabba för att vara hemma och ta hand om sin 19-åriga son när han hade en vanlig förkylning, de skulle skjutsas överallt, hon råddade och curlade för att det gav henne bekräftelse och en identitet som den viktigaste i deras liv. Samtidigt spelade hon ett fult mindgame framför allt mot dottern för att sänka hennes självförtroende och bl.a få henne att tvivla på att hennes pappa brydde sig om henne. Pappan gjorde allt för att finnas för sin dotter men blev anklagad av mamman att inte göra något samtidigt som han motades bort av henne, hon ville ju vara Den goda modern och vara den viktigaste i barnens liv. Min väninna är fullblodsnarcissist och har svårt att bevara några relationer till vare sig vänner eller partners, de enda som finns kvar ständigt i hennes liv är ju hennes barn och därför vill hon inte låta dem växa upp och bli självständiga. När barnen flyttar hemifrån tvingas man ju skapa sig själv en ny identitet och det känns bekvämt att stanna i den gamla familjekonstellationen som man är van vid.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj då) skrev 2020-06-11 11:25:46 följande:

Nu har jag läst hela tråden och är supernyfiken, hur har det gått såhär en månad senare TS?

Har dottern lyckats nästla sig hem till er igen eller håller hon sig borta?

Jag får ju en känsla av att exet till varje pris försöker hålla sig kvar i din mans liv och hon använder dottern som svepskäl att klamra sig fast, att hon vill planera semesterveckor och tandläkarbesök som om de fortfarande har ett litet barn som de har gemensam vårdnad om. En stor del av exets identitet bygger på att hon är mamma till sin lilla bääääbis och därför vill hon inte låta henne växa upp, samtidigt som dottern är osjälvständig i sin natur så båda deras beteenden underbygger varandra.

Det finns säkert ett namn på denna typen av syndrom, jag har en ex-väninna som gjorde något liknande och fortsatte behandla sina vuxna tonåringar som småbarn - hon skulle vabba för att vara hemma och ta hand om sin 19-åriga son när han hade en vanlig förkylning, de skulle skjutsas överallt, hon råddade och curlade för att det gav henne bekräftelse och en identitet som den viktigaste i deras liv. Samtidigt spelade hon ett fult mindgame framför allt mot dottern för att sänka hennes självförtroende och bl.a få henne att tvivla på att hennes pappa brydde sig om henne. Pappan gjorde allt för att finnas för sin dotter men blev anklagad av mamman att inte göra något samtidigt som han motades bort av henne, hon ville ju vara Den goda modern och vara den viktigaste i barnens liv. Min väninna är fullblodsnarcissist och har svårt att bevara några relationer till vare sig vänner eller partners, de enda som finns kvar ständigt i hennes liv är ju hennes barn och därför vill hon inte låta dem växa upp och bli självständiga. När barnen flyttar hemifrån tvingas man ju skapa sig själv en ny identitet och det känns bekvämt att stanna i den gamla familjekonstellationen som man är van vid.

Det har inte avtagit om jag säger så. Exet jagade min man i maj och ville göra upp sommarumgänget för deras lilla bebis och har varit en hel del hot om att vi ska swisha pengar för varje dag dottern är mer hos henne än här? Hotat om att dra in familjerätten dessutom....haha, hade varit kul om hon gjort det.

Gjorde ett försök att hon fick komma hit och fira midsommar här med oss när mina barn också var här men det gick inget vidare. Hon tog med sin mamma dagen innan utan att meddela det för att prata ut om hon fick bo här på heltid i sommar, det var inte ett ämne jag och min man var intresserade av att diskutera mitt i allt. Slutade med sura miner och att hon vägrade fira med oss och åkte med mamma hem.

Tror att du har helt rätt i din analys angående deras relation. Nåt fel är det, skillnaden är att jag numera inte låter det krypa mig inpå skinnet som det tidigare gjorde.
  • Anonym (M)
    Anonym (Arg) skrev 2020-06-26 10:51:59 följande:

Det har inte avtagit om jag säger så. Exet jagade min man i maj och ville göra upp sommarumgänget för deras lilla bebis och har varit en hel del hot om att vi ska swisha pengar för varje dag dottern är mer hos henne än här? Hotat om att dra in familjerätten dessutom....haha, hade varit kul om hon gjort det.

Gjorde ett försök att hon fick komma hit och fira midsommar här med oss när mina barn också var här men det gick inget vidare. Hon tog med sin mamma dagen innan utan att meddela det för att prata ut om hon fick bo här på heltid i sommar, det var inte ett ämne jag och min man var intresserade av att diskutera mitt i allt. Slutade med sura miner och att hon vägrade fira med oss och åkte med mamma hem.

Tror att du har helt rätt i din analys angående deras relation. Nåt fel är det, skillnaden är att jag numera inte låter det krypa mig inpå skinnet som det tidigare gjorde.

Sommarumgänge?? Men hon är väl 20+??
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2020-06-26 18:32:55 följande:

Sommarumgänge?? Men hon är väl 20+??

Ja det är hon! Helt galet!
  • Anonym (Håll ut)

Om din man klarar av att stå emot trycket från dotter och ex om sommarumgänge och underhållsbidrag (till en >22 dotter!) så kommer det förhoppningsvis resultera i att hon tvingas bli mer självständig. Mamman kommer inte att orka dalta med henne fulltid och kan förmodligen inte åka på semester med ny kille/väninna. Det blir dyrt också så hon inser väl till slut att dottern måste börja försörja sig själv. Det kommer dock bli tufft för dottern så var beredd att stötta henne på annat sätt.

• Anonym (M)
    Anonym (Arg) skrev 2020-06-26 20:52:10 följande:

Ja det är hon! Helt galet!

Men herregud så sjukt! De kan ju inte må bra de där två.

Hoppas verkligen att ni inte betalar en krona.

Ni kan blocka exets nummer i mobilerna.
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!