• Ess

Gränslösa ex o styvbarn!

Anonym (rrr) skrev 2020-05-03 16:01:42 följande:
    Nu kan man förvisso visst ha det, om man tycker. Formellt är ungarna myndiga men som familjer så behöver man ändå veta vilka som ska befinna sig i hemmet och när. Inte att man kallar det för "pappaveckor" men en viss planering behöver alla, både kärn- och biofamiljer. 

I ert fall har det ju blivit väldigt speciellt, men jag måste ändå säga att eftersom ni bott i hop i flera år så är ni delvis medskyldiga till soppan. Ni kunde (du och pappan) satt ner foten mycket tidigare, bett socialtjänsten om hjälp för dotterns skull osv). 
    Det är enbart pappans skyldighet att göra, inte ts.
  • Ess
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 15:55:30 följande:
    Jag håller med men jag lägger mig inte i det. Jag höll på o försökte för mycket förr när alla barnen bodde hemma o var yngre, höll nästan på o engagerade mig lika mycket i henne som i mina egna barn o det ångrar jag lite idag.

Det jag kommer göra idag är att stötta min man så att de kan ha en bra relation idag som pappa o vuxen dotter. Hon är välkommen hit precis som mina barn men hon får inte flytta hem igen.

Det här med att vara på honom om att hon ska få hjälp o liknande saker låter jag bli.
    Vissa saker ska man inte blanda sig i, hur andra hanterar sina ungar är en av dem. 
  • Ess
    Anonym (-) skrev 2020-05-04 10:06:49 följande:

1. De kanske inte såg ert fåniga inlägg på insta.

2. Det är hans dotters hem mer än ditt. Barn går före partners så stick och brinn biatch!

Gå o tugga i daj dinn pittsa.
    Va fan e enn biatch??
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!