• Anonym (Arg)

Gränslösa ex o styvbarn!

Nu hittade jag äntligen rätt forum till att debattera o diskutera det här ämnet.

Jag är gift sen några år tillbaks med en man som har en dotter i myndig ålder som lever här varannan vecka fortfarande.

Hennes o min relation har gått från bra till riktigt dålig tyvärr för jag har känt att hon blir mer o mer manipulativ för varje vecka som går.

Igår fick jag en flipp. Vi har nämligen varit själva här hemma denna vecka o igår dukade vi upp en massa godsaker, laddade med champagne o satt ute o badade tunna näck bara gubben o jag. Han hade lagt upp en bild om det på sociala medier. Inte på oss men på champagneglas o tapasbrickan.

En timme efter att den bilden legat uppe så vad händer? Helt plötsligt så dyker hans ex o dotter upp vid badtunnan o ropar heeej o nu vill dottern vara här hos oss. Exet hoppar in i bilen o dottern gapar att hon ska klä på sig bikini o hoppa in i tunnan med oss.

Min man blev helt ställd o sa åt henne att han visste inte att hon skulle komma o jag blir vansinnig o klär på mig o går o lägger mig. Det här förstörde hela vår kväll!

Men inte nog om det. Står imorse i köket o kokar kaffe när jag hör nyckeln sättas i dörren. Helt plötsligt står hans jävla ex i hallen o säger att ?bääääbisen fick inte med sig alla sina saker igår?. Jag fick flippen o gapade på henne att lämna ifrån sig nyckel o att det är inte okeeeeej att hon gör intrång i vårt hus, skrek stick härifrån också för jag tappade det helt!

Nu kan folk tro att jag skämtar o jag önskar att jag gör det men det här hände igår kväll o imorse.

Nu är det liksom krig men hur ska jag gå till väga?

Finns det fler som har helt galna ex o styvbarn på halsen som håller på så här? Tänk på att hans dotter är vuxen men går efter frasen bäääääääbis av hans ex.

Tacksam för respons...

• Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!
  • Anonym (Arg)
    viseversa skrev 2020-05-01 13:34:11 följande:

Exet har säkert varit där och plockat. Hon har säkert sovit i eran säng plockat era viner äötit av er mat mm mm mm. Hon är ju inte frisk i huvudet. Verkar som hon ser ert hem som sitt. Hur bor hon själv? Eftersom hon verkar tro att ditt hur är hennes egendom också.

Får rysningar när jag tänker på det! Det har hon säkert och får klåda bara över att tänka på det.

Hon bor tillräckligt stort iallafall. Kedje eller radhus!

Hon är helt galen o det tyckte jag förr också men nu har hon gått över alla rimliga gränser.

Folk i vår närhet som jag berättar det här för chockas först för att sen säga att det här är nåt som hon är tillräckligt gränslös för att hitta på.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2020-05-01 13:35:32 följande:

Mannen skulle ha kört tillbaka dottern till exet. Exet gör sådär för att hon är svartsjuk på er.

Ja det har hon alltid varit men att det skulle gå så här långt trodde jag liksom aldrig!
  • Anonym (Arg)
    Panduro skrev 2020-05-01 13:37:19 följande:

Nej, du är 50 år och har aldrig klampat in hos dina föräldrar. Inte sedan du flyttade hemifrån i iallafall. Men hur gjorde du när du åkte hem när du bodde hemma? Tjejen bor i huset och då ska hon naturligtvis få komma hem. Det spelar ingen roll om det är hennes barndomshem eller inte, det är fortfarande hennes hem.

Det är inte hennes hem! Hon är skriven hos mamman, hon är vuxen sen några år tillbaka o min man har erbjudit att betala för en kontantinsats till henne som hon nekat. Det finns inga ursäkter för att det här skulle vara ett boende för henne att bo i efter allt som hänt!
  • Miss Skywalker

Wow vilka idioter.. Hade blivit skogstokig. Man kan ju undra hur mycket kärringen snokat och pillat på. Hur reagerade hon när du tog nyckeln?

• Anonym (Annika)
    Nej, du är 50 år och har aldrig klampat in hos dina föräldrar. Inte sedan du flyttade hemifrån i iallafall. Men hur gjorde du när du åkte hem när du bodde hemma? Tjejen bor i huset och då ska hon naturligtvis få komma hem. Det spelar ingen roll om det är hennes barndomshem eller inte, det är fortfarande hennes hem.
    Dottern har två hem, ett varannan vecka. Och då håller hon sig där, annars hör hon av sig innan. Punkt slut.
    Det är liksom inget att diskutera ens.

Att komma och plumsa ner i badbaljan med sin nakna pappa och hans lika nakna fru är så sjukt att jag inte finner ord. Är man i vuxen ålder så gör man helt enkelt inte så.
    Det är bara pinsamt.
  • Anonym (Arg)
    Miss Skywalker skrev 2020-05-01 14:03:41 följande:

Wow vilka idioter.. Hade blivit skogstokig. Man kan ju undra hur mycket kärringen snokat och pillat på. Hur reagerade hon när du tog nyckeln?

Hon såg chockad ut! Ungefär som att det här är hennes hem också.
  • Anonym (L)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-01 14:41:29 följande:

Hon såg chockad ut! Ungefär som att det här är hennes hem också.

Helt ofattbart! Skönt att nu nu har det ur världen. Det är ju bra att dottern är skriven hos sin mamma då slipper ni den biten.
  • Anonym (Polly)

Ungen bor eller bodde varannan vecka. Då får hon väl hålla sig där hon ska vara. Vill hon byta får man fråga om det går bra.

Var ute för nåt liknande med sambons ex. Hade gått hem tidigare från jobbet och låg och vilade när jag hörde nån kliva in. Och hörde att det var hans barn o nån mer, tänkte inte gå ner först men sen hörde jag att det rumstrerades i köket. Så jag gick dit och där stod hon och ungen och plocka grejer, kaffepaket, kattmat och annat smått och gott. Vart vansinnig och kasta ut båda efter att ha tagit nyckel av ungen och sen dess kommer hon inte över tröskeln här och nån nyckel får ungen aldrig hit mer. Hade tyckt det gått åt mer varor men inte tänkt på det så noga men det fick jag förklarat då för det var inte första gången hon enligt ungen "lånat" grejer här.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (L) skrev 2020-05-01 15:07:06 följande:

Helt ofattbart! Skönt att nu nu har det ur världen. Det är ju bra att dottern är skriven hos sin mamma då slipper ni den biten.

Det är klart nu att hon inte kommer hit o bor längre.

Citerar min man när han tyckte att min son som var yngre än hon är nu borde flytta....nu är det dags att försörja sig själv o flyga ur boet.
  • Anonym (X)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-01 16:16:02 följande:

Det är klart nu att hon inte kommer hit o bor längre.

Citerar min man när han tyckte att min son som var yngre än hon är nu borde flytta....nu är det dags att försörja sig själv o flyga ur boet.

Hur gammal var sonen när han tyckte det och hur gammal är hon nu?
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!