Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag lyssnar på KU-utfrågningen av Harriet Wallberg. Mycket intressant!
www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/oppen-utfragning/ku-utfragning-med-harriet-wallberg-tidigare_H8C220210325ou2
Jag lyssnar på KU-utfrågningen av Harriet Wallberg. Mycket intressant!
www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/oppen-utfragning/ku-utfragning-med-harriet-wallberg-tidigare_H8C220210325ou2
Klargörande 52 minuter. Det förhöll sig i princip som man hela tiden befarat..
Jag funderar på en sak - det här med biverkningen av Astra Zeneca och även Johnsson&Johnsson - om det bildads blodproppar, så borde man kanske kunna förebygga med blodförtunnande mediciner? Man har ju redan tidigare satt in såna mediciner när det gäller svåra fall. Det har ju inte varit ovanligt med vanliga blodproppar heller när det gäller covid. Tänk om man t.ex. skulle kunna ge de som får Astra Zeneca vaccinet lite blodförtunnande mediciner i förebyggande syfte? Har något sett forskning runt detta?
GD Carlsons försök att förklara hur de äldre färdigvaccinerade numera och framåt kan leva och vad de kan göra har goda förutsättningar att gå till historien som en av de mest luddiga, konstiga, tilltrasslade, misslyckade kommunikationsmissar någonsin.
Och FHM genom Tegnell i tisdags var helt tillbaka i att det i princip inte finns asymptomatiker och asymptomatisk smitta. Pinsamt och obegripligt nonchalant.
Statsministerns pressträff igår ids jag inte ens kommentera, jag finner honom lika penibel att lyssna till som jag gör kungen.
Din uppfattning om vilken kritik som är relevant och vilken som inte är, det är också bara en åsikt.
Bra av Lena Einhorn även om hon förstås inte kom någonstans med Byfors (den senare behövde dock dricka vatten efter ordväxlingen).
Värt att titta på!
Ja, varför kommunicera de viktigaste tipsen?
Handvaskningsmyndigheten och dess beundrarskara. Komiskt om det inte vore så tragiskt. Och idag ska de presentera nya scenarier. *rolleyes*
Experter och myndigheter i andra länder.