Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det finns redan givna, och även du varit med tråden och sett alla dessa länkar, men ändå försöker du låtsas om vad FHM sagt och vad forskningen säger i sin helhet.
Vad beror denna glömska på, och varför skulle vi låtsas om att inte källorna redan är givna för?
Tror du detta ändrar sig bara för du låtsas om att du glömt?
Men jag är för att experimentera i Skåne och munskydd och deras uppgående trend med smittade.
Det kanske kunde ge ett underlag som visar vad som inte funkar med munskydd och vad som funkar.
Men såklart en sådan studien fallerar helt om man inte lär sig använda munskydd, nått sm låter som det enklaste i världen.
Men visat sig vara det svåraste i världen, som tex att få 5 pojkar med en boll i handen och låta bli och leka med den.
Samma sker med munskyddet, och tydligen ska Peru ha bevisat hur dåligt munskydd fungerar, men jag behöver mer fakta därifrån.
Eller så kan man göra som du och fabulera, och vi ser hur väl det funkat.
Jag tror de ser det lilla lilla skillnaden, och sen gör en långtgående slutsats av detta i ett för blekt material.
Än se det är bara en fluktuation i platån, ja, med de fakta vi har upp tills nu i alla fall.
Men givetvis kan det vara en början till en svag uppgång, men först om 2-4 veckor kan vi se om det är en tendens.
Dock helt omöjligt att avgöra nu, men jag förväntar mig en uppgång igen och nu när Skåne börjar få fart på sin.
Är det inte intressant att han frågar det han gör, och ändå varit med på dessa diskussioner hela tiden.
Och ändå låtsas om inte veta, vad beror sånt på tro?
För det kan inte bero på en önskan att diskutera ämnet sakligt, och sen strunta i det.
Och sen hur svårt är det förstå att det finns en problematik i dessa munskydds användande, och varför vill de aldrig ta med detta i helhetsbilden är min frågan.
Jag tycker också det är viktigt att lyfta underdödligheten också, för den berättar att det är människor som dött någon månad för tidigt.
Sure tråkigt, men ingen katastrof som man vill ha utgjort det till.(även om de är rätt tysta nu)
Och Tegnells bevingade ord om att pandemi är inget sprinterlopp, utan ett maraton.
Men det börjar bli mer och mer uppenbart för alla, och vi ser ut fortfarande som det land som valde rätt strategi och se till vården har möjlighet att vårda alla.(det är nu man tar upp de som inte ens klarar IVA-vård, eller hur en del vårdgivare till äldre inte ens haft en läkare att närvarade, dessa ändrar dock inget om strategin har upp tills idag varit en succé.)
Kanske sett på för mycket film, men Rysslands vaccin låter som ett problem om man bara ska se på vad de missat och göra före godkännandet.
Det låter som denna godtyckliga agerandet i säkerheten kring vaccinet där komemr orsaka en hel del problem.(hoppas inte dock)
Och för de som gillar konspirationer så kan man undra varför Ryssland lyckats att varit så snabba med ett vaccin, eller om de bara skiter i de som får vaccinet.
Det finns redan givna, och även du varit med tråden och sett alla dessa länkar, men ändå försöker du låtsas om vad FHM sagt och vad forskningen säger i sin helhet.
? Munskydd hjälper, därför bör man använda det. Mina barn får inte gå till skolan utan skydd, säger Cecilia Söderberg-Nauclér och fortsätter:
? Tegnell säger att det skulle vara ett problem att man pillar sig i ansiktet, men inga studier visar det.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-svarar-pa-kritiken
Ja Klyban, du kan nog inte länka till några studier som påvisar att munskydd sprider smitta, det verkar inte som om det finns några.
FDFosv, rimligt antagande från dig, tycker inte jag har samma vikt som studier som pekar på att munskydd hjälper.
Du och andra gillar att ta upp Peru. Vad sägs om att ta upp ett land som liknar Sverige lite mer, som tex Österrike. Ganska låga siffror på smittade och döda, inte tätt befolkat, liknande utvecklingsnivå etc. Där använder nästan alla munskydd korrekt har jag hört, och enligt deras experter hjälper det.
? Munskydd hjälper, därför bör man använda det. Mina barn får inte gå till skolan utan skydd, säger Cecilia Söderberg-Nauclér och fortsätter:
? Tegnell säger att det skulle vara ett problem att man pillar sig i ansiktet, men inga studier visar det.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-svarar-pa-kritiken
Finland rekommenderar igen hemarbete och munskydd. De senaste veckorna har det skett en ökning av antalet nya smittade.
Antal döda sammanlagt 333.
Antal patienter på sjukhus nu: 6 varav ingen i intensivvård.
Finland har fem miljoner invånare.