Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Antalet patienter som behöver sjukhusvård/intensivvård har minskat och är idag bara ca 25 % av när Sverige hade som flest intensivvårdade. Dessutom fortsätter antal allvarligt smittade att minska. Det finns egentligen ingenting som pekar mot att sjukvården inte skulle klara sitt uppdrag.
Va, har Tegnell tagit sig en öl på en uteservering på Stureplan.
Då måste han ju ha brutit mot alla föreskrifter från våra grannländers förståsigpåare och förstås mot Pangdemistbibelns, Xi Jinpings 10 bud.
Vad hjälper det då att han höll sig till FHM:s rekommendationer, inte konstigt att så många pangdemister skriver till honom och förklarar vad som borde hända honom.
Snart ska jag gå ut med hunden, då passerar jag en uteservering. Kanske jag ska varna dem som sitter där att det numer är andra rekommendationer än FHM:s som gäller.
Eller - fast egentligen borde det vara möjligt även för munskydden att ta sig en öl ute, i så fall genom att göra ett hål i skyddet och dricka genom sugrör - och efetr förrättat värv plugga igen röret. Då behöver man ju inte vara så missunnsam gentemot oss omaskerade.
Du menar där han tog en öl i sin ensamhet vid bordet?
Är du tillbaka till desinformation igen?
Du menar när Tegnell följer sina egna råd och socialdistansering?
Ja, det styrker Tegnell och sänder signaler det går fortsätta sina liv om man följer råden.
Frågan är om du följer råden.
Hur kan FHM ens räkna med att folk kommer skärpa sig, när FHMs ANSTÄLLDA konstant skickar ut signaler om att det är okej att slappna av?
Minns ni det här?
www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbVpMd/giesecke-trotsar-sveriges-coronaregler
Eller den berömda, ikoniska bilden där Tegnell super på Stureplan.
De kan tjata bäst de vill om att vi måste skärpa oss; vi gör inte som våra ledare säger, vi gör som våra ledare gör.
Den överdödlighet som är följden av tidigare års influensor har drabbat äldre människor och äldre människor klarar ofta inte av intensivvård. I detta avseende är det inte så stor skillnad mellan vanlig influensa och covid 19.