• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Pope Joan II skrev 2020-12-26 20:00:37 följande:
    Ja, det är betydligt lättare att utröna vad han menade med sina två avlidna som förstår att de är dömda att leva tillsammans i ett gemensamt rum och för evigt plåga varandra än det du fick till i ditt inlägg. Och nä, jag förstår inte det fetstilade och det är mest för att det inte betyder något. Du kanske vill lägga till eller dra ifrån eller förändra något?

Har du fortfarande inte berättat vad du ville lyfta med din länk, och ifrågasätter Padirac för återge vad din länk gav oss.
    Det är otroligt intressant och perplexserande.

Anonym (realist) skrev 2020-12-26 20:05:50 följande:
    Folk som använder sig av citeringar ifrån kända personer brukar göra det för att dom själva inte har nått orginellt att komma med. Men att försöka vrida till ett citat man inte förstod för att få det att passa till nån agenda man inte heller begriper tar nog priset. Håll dig du till din högstadielektyr. 

Som du, och du som glömmer av fakta?

Oavsett, där är exakt vi står nu med det du skriver, och med inget.

FDFMGA skrev 2020-12-26 20:15:18 följande:
    Ja i Grekland har man fått känna på att den som är satt i skuld inte är fri.

Hursomhelst blir jag perplex av att tongivande och agendasättande kritiker i tråden anser att vi som nation kan låna obegränsat utan att behöva amortera eller att tongivande kritiker upprörs över att Wallström ansåg att saudiarabisk så kallad rättskipning är medeltida.

Jag tänker mig att orsaken till vurmen för det saudiska synen på straff kan bottna i den upprördhet man kan se bland kritiker över det faktum att svensk smittskyddsstrategi har sin utgångspunkt i den enskilda individens frivilliga ansvarstagande, inte i vilka straffskalor som skall tillämpas för de som inte följer givna direktiv.

Man kan för övrigt notera att Ungern som brukar vara svenska nationalisters idealstat sedan länge har passerat Sverige sett till andel döda.

Det nyauktoritära stolpillret leder bara till sura uppstötningar - till skillnad från den vetenskapliga solfjädernSolig

Jag vet inte vad det är med högern som tror man lånar pengar som nation och aldrig betalar tillbaka.
    Kan det vara så enkelt att de inte förstår hur ekonomi fungerar ens?

Haha, Ungern är lustigt i sammanhanget och hur det lyftes som ett föredöme.
    Och den riktiga humorn är att Ungern låg låååååååååååångt efter oss i dödlighet mot innan.
    Kan det vara så att högerextrem politik inte vet hur man agerar för minska smitta?

Men vår statsskuld är väldigt låg mot BNP, så vad tror du de inbillar sig lyfta nått som skött så såpass bra?
    Kan det vara så enkelt de har ingen aning om ekonomi?

Pope Joan II skrev 2020-12-26 20:17:04 följande:
    Nej, det är det förstås inte. Hur skulle det kunna vara mitt fel att du uttrycker dig som du gjorde i den här meningen som saknar både pukt och mening?

"Var och en av oss alla klarar nog helt säkert själva av detta du upptäckt, att du vill lägga detta på andra är förståeligt"

Det är möjligt att det här betyder något för dig och de som uttrycker sig på liknande sätt men då är det förstås ingen idé för dig och de som uttrycker sig så där att göra ideliga kontaktförsök med mig och andra som uttrycker sig på rikssvenska. 

Vi väntar fortfarande vad du ville med din länk, men efter så många svar och utan berätta.
    Så konstaterar jag att du inte visste.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-26 20:31:52 följande:
    Nu ska jag avslöja en hemlighet för dig - om någon skickar en länk brukar det betyda, läs länken, jag tyckte den var intressant, begrunda. Jag tyckte det var läsvärt. Känner mig pinsamt mycket på Andreanivå för min förklaring, men ok. Jag förlåter dina mellanstadielärare för att inte ha förklarat detta för dig, för det fanns väl inget internet på den tiden det begav sig. 
    Om du vill ge dig in i matchen och diskutera med andra, skulle det underlätta om du lärde dig några basala saker som tex vad en länk innebär. Och kanske länken säger det man vill framföra, utan att man behöver lyfta något ...

Padirac läste länken och ställde fråga till Pope, vi väntar fortfarande.
    Märkte du det?

Så kan inte ge mig i någon match om nått som aldrig getts, men det faller under självklart

Anonym (Undrar) skrev 2020-12-26 21:37:28 följande:
    Inte större misslyckande?
    Sverige har fler döda pga Corona än vad resten av alla skandinaviska länder har tillsammans.

Och vi vet redan varför och den hand vi blev tilldelad för oss.
    Hur det gick och glömma
    .

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 21:45:51 följande:
    Ja, det får du gärna påpeka helt utan att det var som du påstår. Grinande flinon hjälper dig lika lite nu som när du annars sträcker dig efter dem. 

Jag förstår inte Sartre? Jag skrev tvärtom att Sartre (om än inte en litterär favorit) är högst begriplig medan du inte var det i det jag citerade. Eller vill du kanske hävda att det var Sartre som skrev:

Var och en av oss alla klarar nog helt säkert själva av detta du upptäckt, att du vill lägga detta på andra är förståeligt

Jaha. 

Vi väntar fortfarande vad du ville lyfta i din länk.
    Och saken och sakligheten berättar att Padirac är den enda av er två som pratat om länken du gav.

Så konstigt det kan bli Solig

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-26 22:45:56 följande:
    Givetvis har jag inget till övers för varken personen som svarat mig respektlöst och hänvisat till mina inlägg med egna osanningar i flera år, eller något till övers för hans värdelösa inlägg utan substans. Det finns inga framgångsrika metoder i samma trådar, annat än att hålla med, vilket jag inte gör.

Har detta nått med COVID-19 och göra, och om det har.
    Kan du förklara detta?

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-26 22:45:56 följande:
    Givetvis har jag inget till övers för varken personen som svarat mig respektlöst och hänvisat till mina inlägg med egna osanningar i flera år, eller något till övers för hans värdelösa inlägg utan substans. Det finns inga framgångsrika metoder i samma trådar, annat än att hålla med, vilket jag inte gör.

Utan substans?
    Ja, för påvisa det, så måste man ha substans att ifrågasätta med först.
    Vi inväntar din saklighet, hur länge måste vi vänta för den?
    Lääänge?

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-26 23:06:11 följande:
    Det finns inget vaccin mot dig.
    COVID-19, ligg i lä.

Dock kvarstår att texten som citerades var svår och greppa vad det hade med COVID-19 och göra.
    Och det visade sig att du inte heller visste.

pyssel skrev 2020-12-26 23:15:50 följande:
    Jag behöver inte vänta länge alls för att få en massiv, samlad bild av din icke-substans och totalt ihåliga skrikargumentation. Jag trycker på "visa endast klyban", så är jag mätt på dumheter för en livstid framåt. Så jag gör det inte så ofta, jag har inte nio liv. Det måste ju finnas utrymme för mer idioti, med variation som en solfjäder, som kommer pröva mitt framtida tålamod.

JA, jag uppmanar alla att tryck visa endast på mig.

Men glöm inte av att göra det på Pyssel, så man får se hur lite Pyssel vill diskutera ämnet Solig
    Vet du varför du inte vill diskutera ämnet i tråden?
    Ingen annan vet som du vet.

Solfjäder i forskningen beskriver en forskning som inte är entydiga i deras svar och att svaren är utspridda över spektrumet.
    Sicken tur jag berättade detta för dig och nu när det visade sig du inte ens visste vad det var efter såpass lång tid.

FDFMGA skrev 2020-12-26 23:16:16 följande:
    Jag skulle aldrig kalla någon för en hjärndöd idiot.

Inte ens den som kallar andra för detta.

Jag tycker att du och Påven Johanna är fullständigt blinda för att ni bara trappar upp ett krig ni påstår er inte vilja ha.

Eller kan det vara så att bägge sidor i det här kriget är nöjda med hur slagfältet ser ut?

Och jag står samtidigt här och är perplexerad att man är i en tråd men aldrig vill prata om COVID-19, och man blir frågande till varför de är här.

Se bara på Padirac och Popes länk, där pope blir arg över Padirac lyfter länkens innehåll, och pope VÄGRAR berätta vad hon ville ha lyft med sin länk men är ändå arg på Padirac för lyfta text ifrån artikel.

Det är så extremnt udda att jag fattar precis ingenting där, men och andra sidan har pope gjort det många gånger innan, dumpa en länk och sen aldrig berättar vad som vill lyftas.
    Och sen tror att har du läst den skulle ändra på nått, då ingen vet än då vad som skulle lyftas, ungefär som Padirac´s citerade text vägrade att vidkännas och det var trots allt  popes länk.

Väldigt väldigt udda faktiskt.

FDFMGA skrev 2020-12-26 23:29:39 följande:
    Nej, efter vad jag har förstått är klyban man, men jag anser att det är precis lika illa att kalla en kvinna för hjärndöd idiot.

Är det en genusfråga för dig?

Stämmer bra det.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-26 23:48:01 följande:
    Det händer att det även är en genusfråga när män försöker sig på att mästra mig på mäns vis.
    Med saklighet och fakta? Förvånad
    FDFMGA skrev 2020-12-26 23:53:45 följande:
    Aha, och vilka män har mästrat dig på mäns vis och vilka uttryck har det tagit sig?
    En bra fråga, men verkar som fakta och saklighet är det som är mästrande, kanske det är ett hot mot åsikter utan fakta och saklighet.
    Pope Joan II skrev 2020-12-27 08:19:38 följande:
    Nej, du hade väl sagt något i stil med: "Hos tumnissarna kan man inte längre konstatera några funktioner hos det centrala nervsystemet varför väl tummarna får anses vara några sista reflexartade händelser av ringa värde" och så skulle du och Padirac blinka till varandra så där lite flirtigt genom att hastigt damma av någon bok ur kurslitteraturen från en 7,5 poängskurs på åttiotalet som ni omständligt och oändligt torrt refererar till. 

klyban skulle störta fram och fråga mig, pyssel och FGAM vad vi har med Covid-19 att göra och Ella med punkten skulle nicka gillande men nöja sig med en liten golfapplåd eftersom hen inte är någon känslomänniska. 

Jag avskyr för min del att vara förföljd av klyban och hans underliga kommentarer och det provocerar mig att du hela tiden och på alla de sätt antingen insinuerar eller påstår att jag skulle gilla eller vara nöjd sakernas tillstånd. Jag försöker så långt det är mänskligt möjligt att ignorera honom men han svarar på absolut ALLT jag skriver och gör det på samma idiotiska sätt tills dess att jag ändå ger någon respons tillbaka. Men det spelar alltså ingen roll om jag ignorerar, svarar artigt, håller med eller säger emot - han fortsätter med galenskaperna i den här tråden och i alla andra och alltid.

Han svarar när jag skriver något till dig eller när jag svarar Padirac eller AndreaBD också, och det är om möjligt ännu mer irriterande. Därtill tror han ju att det SAKLIGHETEN i hans inlägg som jag har något emot, den saklighet som alltså nästan aldrig ens existerar.

Det felinställda egot har götts ordentligt i den här tråden där han blivit utnämnd till naturvetenskaplig expertkommentator och liknande. Det har förstås gjort situationen ännu värre och det ihåliga huvudet fyllt med än mer varm luft. 

Att kritisera en åsikt som är inte baserad i verkligheten, det är inte att vara förföljd.

Se bara på din länk som sen Padirac citerade ifrån, helt plötsligt vägrade du prata om din länk.
    Kan det vara så att det är du som inte läser dina länkar och det är därför du aldrig citerar nått ifrån dom?
    För det är udda att droppa en länk, sen vägra prata om den.

Undra varför det är så svårt och prata om COVID-19.

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-12-27 10:55:12 följande:
    Jag betraktar inte pyssel och klyban som lagkamrater.

Detta är faktiskt en klassisk högerextrem sak och göra, bunta ihop många till en klump även om koppling saknas och sen ösa invektiv över dom.

En sak alla i tråden borde veta sedan åratals sedan, och det är att du är din egen och står upp för dina åsikter oavsett.
    Lagkamrater är bara för bunta ihop oss till en hög, som består av många synvinklar.
    Det klustret vi pratat om ett par gånger i tråden, de är synkroniserade istället och tillåter inte andra åsikter inom klustret.
    Men kanske dom tror vi inte ser det.

Jag ser att Rumänien gasar rejält nu i döda per capita, och kommer nog förbi oss inom nån vecka.
    Vilket är udda och med tanke på hur värdelösa vi har varit på COVID-19.

pyssel skrev 2020-12-27 12:10:40 följande:
    Här tas det rejäl höjd för att göra tråden till den stå-upp-scen några försökt med sedan starten! Eleven kommer med en hel korg med röda äpplen för att hon själv fått lite undervisning om den svenska konstitutionen de allra flesta har mer än aning om. Kan tipsa om SO-rummet på webben för grundlig repetition på samma nivå eller "aning" i sämsta fall. På tal om att uppföra sig i trådar, som du gärna vill framhålla att du har mer än en aning om, att spekulera i en mängd nick (som även Padirac gjort tillsammans med dig) brukar inte ingå i det.

Det intressanta är att Padirac återgav citerad text ifrån Pope, och man kunde tro att pope och Padirac skulle börja prata om länken om COVID-19 där.

Men icke, istället så berörde inte ens pope den länken mer.
    Så man blir mycket frågande över varför pope inte längre ens ville känna vid sig om den länken mer.
    Varför posta den från början är min enda fråga där.

Och ett råd till alla, postar man länkar, så kan det vara bra och berätta vad man vill lyfta i länken.
    Annars blir det ofta intetsägande om man inte gör, som i senaste fallet.

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-27 12:43:49 följande:
    Det var ju ungefär på samma nivå som du brukar skriva till mig.

Du  menar du som upprepat vi har en flockimmunitetsstrategi???(Och fast man sagt hundratals gånger vi INTE har)

Eller att vi har ett ministerstyre, då du tror Regeringen styr över kommun, landsting och region.
    Fast det är de folkvalda i dessa som har ansvaret.

Eller att COVID-19 med semantik skulle bli ett luftburet virus, nej, nej och åter nej, vetenskapen klassar COVID-19 som en droppsmitta och ingen semantik på jorden kan ändra detta bara en omklassning.

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-27 12:48:38 följande:
    Skulle nog vilja påstå att varken du eller padirac vet hur samhället fungerar. Hen trodde väl t.o.m att regeringen är folkvald.

Nåväl. Att påstå att man vet "hur samhället fungerar" är sannerligen att ta sig vatten över huvudet. Samhället är en ganska komplex sak som innefattar 10 miljoner människor. Från spädbarn till ålderdomshem och allt som sker under den resan och hur det kontinuerligt förändras. I samhället ingår även de element som valt eller inte valt att leva utanför lådan. 

Ja, Regeringen är en direkt orsak av de folkvalda, men det tolkar du som att alla är folkvalda.
    Vet dock inte varför du gör en omtolkning på nått som är så självklart.
    För allt vi gör efter din omtolkning är att berätta exakt hur det fungerar.

Jag upplever inte som du vet speciellt mycket om hur samhället fungerar, speciellt inte eftersom du upprepar dessa fel hela tiden.
    Men det kan ju även vara desinformation och därför du säger fel varje gång nästan.

Ta bara som vår strategi som den lättförstådda Tegnell & co upprepat hundratals gånger, och än idag kan du inte återge vår strategi.
    Det är faktiskt rätt udda du inte kan upprepa, och sen tror en förutsättningslösdiskussion i ett mail skulle säga nått annat.
    I forskningen ställer man även dessa frågor, och svaret var efter vi hört Tegnell & co strategi = INGEN flockimmunitetsstrategi.

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-27 12:51:08 följande:
    Är det inte lustigt att de som anser sig bäst på att skilja på sak och person samtidigt är de som är mest intresserade av att grotta i diverse nick? Denna tråd har visat att de inte har koll på det heller, då samtliga spekulationer som jag kan verifiera har varit helt fel.

Pope ville inte ens diskutera sin länk med Padirac och efter han postade citerad text i från samma länk som pope gav.

Man ställer sig frågande till länken, kanske den inte ens var intressant och med tanke på vad som hände och låtsas att den inte längre existerade.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-27 15:28:09 följande:
    Ja, visst är just det "komiskt" och "intressant", för att citera schweizerostförståndet i tråden, att även jag blivit utsatt för denna trevliga spekulation. Än mer "komiskt" och "fakta de vill glömma av" är försvaret av det självutnämnda geniet som inledde sin vidriga monolog med mig i den här tråden med ett antal pubertala bröl som mest passar framför en p-rulle i ett källarrum. Det är bara hardcore NMR-snubbar som är runt 14 år som lyckas hålla en sådan stringens i avsaknad av fakta och en rad osanningsenliga referat i form av ett ihållande dåraktigt runkbröl på både in- och utandning. Det "är udda" varför han inte lärt sig diskutera normalt efter så många år på FL.
    Covid-19; Vaccin; Sverige; Strain; British Airways

Vad har detta med ämnet COVID-19 och göra, förutom att du skrev ord på en rad som har med COVID-19 och göra.
    Men kan du även förklara innebörden av denna text har med COVID-19 och göra?

pyssel skrev 2020-12-27 15:51:00 följande:
    Så urbota korkat, alltihop, och en så "van-skriven" version av verkligheten att det skulle ta månader av omprogrammering av dig för att du ens ska påbörja din resa mot den enklaste fråga-svar-dialog. Du är i särklass sämst på att diskutera Covid-19 i hela tråden och har inte lyckats producera en enda rad jag haft minsta utbyte av, varken on eller off topic. Det är fan både patologiskt och "högerextremt" hur du beter dig mot andra. "Man ställer sig frågande till" om du lämnar folk ifred med dina faktalösa deliriumsalvor om de ber dig. Som jag sa till dig tidigare i tråden då den tyska regelboken blev så förnärmad å dina vägnar, på en arbetsplats hade du blivit både polisanmäld och ett ärende för HR.
    Covid-19; Vaccin; Sverige; Strain; British Airways

Nä, varför skulle någon bli ett ärende för polisanmälan och HR och diskutera sakligt om COVID-19?

Tryck visa endast pyssel

Ser du upprepa exakt samma ord igen, utan berätta innebörden av dom för din text, för lustigt nog så har den inget om COVID-19 och göra.
    Udda faktiskt.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-27 16:12:36 följande:
    Du tillför noll av saklighet och fakta om COVID-19, du trakasserar istället människor med en intention att diskutera sakligt. Varför du skulke bli ett ärende för polis och HR. Du har dessutom förstört diskussionen i tråden med alla medel du har, dvs idioti i ett fåtal varianter men i oändlig upprepning. Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är utsatt för dig IRL. Skulle gärna sett att någon idiot på jobbet hade försökt utsätta mig för ditt osakliga och totalt IQ-befriade bröl att jag ljög om förhållanden och omständigheter i pandemin, vilket framgår under "visa endast", d.v.s. hur du inledde din bana av noll faktadiskussion med mig den här gången. Tänker du sluta trakassera mig nu?

Min text har f.ö. mer med COVID-19 att göra än något du skrivit. Covid-19; Vaccin; Sverige; Strain; British Airways

Vad är det om COVID-19 du vill prata om?
    Undrar då du upprepar samma sidfot i dina inlägg nu, och ingen förstår innebörden av dom.
    Är det nått du kan utveckla.

Dina personliga påhopp de har inget med ämnet att göra, så varför vill du inte ha en diskussion om COVID-19 och som är med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus?

Vi ser också att UK-strainen redan är långt ute i världen.
    Rätt udda kalla mig att jag trakasserar dig och när det är du som gör personliga påhopp och vägrar diskutera COVID-19.
    Är trådens ämne för komplext och därför du inte vill diskutera ämnet COVID-19?

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-27 16:08:12 följande:
    Aha, tror du också att regeringen är folkvald? Det säger ju allt om hur lite du kan.

Vi har redan förklarat för dig hur en regeringen bildas och att det är en direkt orsak av de folkvalda.
    Och spelar ingen hur många gånger du tolkar om det åt oss, så säger vi exakt samma varje gång och berättar hur en regering bildas.

Men för all del, berätta gärna vad detta med hur en Regering bildas har med COVID-19 och göra, vi undrar alla detta.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin