• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (Proctor) skrev 2020-12-27 16:17:21 följande:
    Nej, det är ju som bjäbbar om flockimmunitet i varenda inlägg. Jag tar i stort sett aldrig upp det.

Nej, det är du som jiddrar om ministerstyre i varenda inlägg. Jag skriver att det är regeringens ansvar att regera landet och då blir du svarslös eftersom du antagligen inte förstår hur det fungerar.

Senste regeringsbildningen är ett tydligt bevis på att regeringen inte är en konsekvens av folkets val.

Jag vet mycket mer om hur samhället fungerar än vad du vet. Du tror att regeringen är folkvald. Hur kan det då sitta personer i den som inte fått en enda röst?

Det råder inget tvivel om vad Tegnell kommunicerar. Skillnaden ligger i att du litar på den kvackalvaren.

Nu tror jag inte att du fattar vad jag har skrivit utan bara kommer upprepa ditt meningslösa jidder ännu en gång.

Du behöver aldrig ta upp en flockimmunitetsstrategi då vi aldrig haft någon Skrattande

Redan förklara mer än en gång hur en Regering kommer till, sen väljer du prata om nått annat istället.
    Så detta med Regeringen du lyfter så ofta, det är bara dina ord och omtolkningar.
    Vi alla vet en Regeringen är en direkt orsak av de folkvalda val av Regering, och alla i en regering är inte folkvalda.
    Men detta har vi berättat för dig innan.

Så när kommer du till en poäng om Regeringen?
    Är det den berömda ministerstyret som kommer uppseglande igen?
    Du är medveten vi har inte ministerstyre över kommun, landsting och region?
    Undrar då du skyller på Regeringen för nått som inte ens är deras ansvar.

Och sen skylla på Regeringen som uppförts en tillfällig pandemilag och är på väg och skriva en till och permanent.(Det är här du berättar att det ska gå snabbt och i en lag som msåte skrivas rätt så den inte utnyttjas till fel saker, udda varför den kommer på repeat var gång)

Och Regeringen ska över göra en ny/skriva om åldrevårdslag, detta är saker en Regeringen kan göra nått åt, inte styra kommun, landsting och region.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-27 16:31:52 följande:
    (inklusive resten av din upprepade skit)
    Vilket bit förstod du inte av att jag inte har något som helst utbyte av ett så fattigt intellekt som ditt, vare sig det gäller Covid-19 eller annat? Du behöver inte gömma dig bakom ett "vi", då det är dig och inte ett generellt "er" jag inte vill diskutera virus eller annat med. Jag har noll utbyte av dig. Du skriver för dumt och är så fruktansvärt tråkig.
    Det du säger om mig stämmer alltså inte och i detta fall kan bara jag, inte du, svara på frågan: Jag vill alltså inte diskutera något alls med dig, pga dig. Här kommer en fråga som bara du kan svara på: När upphör dina trakasserier av mig?

Jag är lite osäker på vad du vill ha sagt om ämnet COVID-19.
    Kan du vara vänlig och förklara?

Du svarade mig, så jag svarar dig rätt enkelt, och sen frågar jag alldeles för ofta vad dina inlägg har med ämnet och göra, men det är bara för vi kan inte se vad dina inlägg har med ämnet COVID-19 och göra och vi frågar dig om vad det har med COVID-19.
    Men visar sig om man trycker visa endast pyssel, att du är helt ointresserad av ämnet i tråden.
    Så vad gör du här när du inte vill diskutera trådens ämne? Förvånad

Även intressant att du klipper ut det som handlade om COVID-19  i mitt inlägg, man blir väldigt frågande om varför COVID-19 inte ska diskuteras.

• klyban
    Anonym (realist) skrev 2020-12-27 16:40:46 följande:
    Skandalerna radar upp sig. Smittspårningen av den infekterade personen från UK visade sig var bristfällig. Man har endast kontaktat personens anhöriga som bor i samma hushåll. De hundra personer som satt i samma plan som den smittade har inte kontaktats alls.

Helt i linje med Tegnells ovilja att testa och spåra Han tror ju inte att man smittar på ett plan heller eftersom han är emot testning. Allt som går emot hans vision om flockimmunitetsstrategi motarbetar han.

Uselt värre. Avsätt Tegnell och lös upp flockimmunitetsmyndighetenKräks

www.expressen.se/nyheter/lindes-kritik-sa-man.../

Tegnell sköter inte flygen eller detta operativa arbete, det ligger på andra.
    Och den strainen är redan ute i världen sedan länge och kommer även hit på bredfront senare och när det fått grott tillräckligt länge i samhället.

För du är medveten om att strainen varit känd länge och långt före resestoppet?

Som tur är har vi ingen myndighet som har en flockimmunitetsstrategi, så vad är det man ska upplösa som inte ens finns?
    Ja, det blir enkelt i alla fall, då ingen sådan myndighet ens existerar, och den lättförstådda tegnell & co har ju förklarat detta hundratals gånger för dig redan.

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-12-27 16:53:50 följande:
    Som förväntat fick jag inte några svar på vem eller vilka det är som pyssel upplever mästrar henne på mäns vis.

Tja, du mästrar ju henne och hon mästrar dig - men det upplever åtminstone jag som ett könsoberoende mästrande - fast jag har ju heller inte bakgrunden till konflikten er emellan klar för mig.

Hursomhelst så har vaccinationerna kommit igång, förhoppningsvis innebär detta att jag om någon månad kan besöka min gamla förälder som vanligt igen. Visserligen är det ju än så länge oklart hur stor andel av de vaccinerade som kommer att bli smittspridare men jag är sannolikt immun mot smittan och dessutom tillhör jag ingen riskgrupp, men det ska bli intressant att se hur de förhåller sig på hemmet, när jag kunde hälsa på senast så hade man "munskyddskrav" - om det kvarstår när jag kan hälsa på igen så vill man alltså skydda de vaccinerade från eventuell smitta.

Det är udda och bli arg över ens saklighet och fakta inte går integrera i verkligheten, och sen säga det är min åsikt.
    En åsikt som är baserad i ett fel.

Såg att dom hade gjort ett spektakel av det som i alla andra länder som börjat med vaccinet.
    Men nu ska det rulla på snabbt fattar jag det som, morsan och farsan har redan fått brev om hur det ska gå till, dock ej tid än.

pyssel skrev 2020-12-27 17:07:32 följande:
    Att diskutera hur ett manligt kotteri mästrar görs allra sämst med just dessa. Det trodde jag du kände till. Lite som att diskutera att anknäbb är fult med den som nyss gjort en anknäbb.

Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus är aldrig något manligt mästrande.
    Utan en återgivning av verkligheten.

Frågan är vad du vill ha sagt om COVID-19, för det får vi nog ta och fråga oss rejält.
    Vad gör du här när du inte vill disktuera ämnet i hand?

pyssel skrev 2020-12-27 17:16:06 följande:
    Nu klippte jag bort att oväsentligt pynt och kokar ner det hela till din osäkerhet. Svaret:
    Jag vill inte diskutera Covid-19 med dig alls, för du kan inte berika mig i ämnet på något vis. Det tror jag däremot precis alla andra i tråden kan göra på ett eller annat vis. Men då är du där och stör med infantila inlägg efter att du citerat en men ändå lyckas referera en felaktigt. Så det stämmer helt att jag inte vill diskutera ämnet eller något annat ämne med dig. På ett långt tag i alla fall. Nu till min fråga, som inte är en diskussion, kommer du låta mig vara ifred?

Du vill inte diskutera COVID-19  med någon, tryck visa endast pyssel om du tror annat.

Det är du som svarar mig, allt jag gör är svara dig.
    Och när du skriver saker som inte har med COVID-19 och göra, så komemr jag fråga vad det har med COVID-19 och göra.

Kanske du inte ska vara på ett publikt forum som Familjeliv och eftersom du blir förnärmad av uppmaningen att berätta vad du vill om COVID-19 i tråden.
    Och vi väntar fortfarande i och sedan starten du kom hit till tråden, ett totalt ointresse diskutera COVID-19 med alla här.

Rätt udda stt du inte vill diskutera COVID-19 i tråden, har du kommit fram till varför du är så exalterad att vara här, men inte vill diskutera ämnet i hand?

Vaccinationen har börjat nu, och det går på räls så far.
    Och den mer smittsamma COVID-19 strainen är redan ute, så man kan sluta låtsas att stoppa flyg skulle 'ändra nått med den.

För all del, svara mig gärna om du har nått om COVID-19 och göra, annars måste jag igen fråga vad ditt inlägg har med COVID-19.
    Kanske det är en hemlighet för oss alla vad det är.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-27 19:38:05 följande:
    Proctor spammar tråden? 
    Ja, om att vi inte alla vet hur en Regering kommer till, precis som det skulle betyda nått för nått i om COVID-19.
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-27 19:48:43 följande:
    Sola sig i varandras glans, det är ju precis det ni gubbar gör.
    Tror jag ansluter mig till Pyssel och Påven, och slutar slå huvudet i väggen, dvs försöka att kommunicera med Klyban.
    Så storartat att du tillkännager att du inte tycker att kvinnlighet är ett handikapp ... skulle ha skämts ihjäl om min morfar eller farfar skulle ha känt sig nödsakad att påpeka detta uppenbara faktum, och då var då ändå dessa gubbar en aning äldre än du är. 

Skriver man att vi har en flockimmuniet, att vi skulle ha ett ministerstyre i Sverige, att COVID-19 skulle var luftburen, att vi ska jämföra med länder som inte hade samma hand tilldelat sig av smittan.

Glömmer man av dessa och par till jag inte tagit upp, vad består då diskussionen av och om du glömmer av dessa i din argumentation?
    Försök och kommunicera utan glömma av saker, annars kommer jag påminna dig.

Är inte det naturligt att diskutera ett ämne utan glömma av detaljer?
    Eller är det ditt sätt och diskutera, och glömma av vitala detaljer?
    Det skulle ju förklara en hel del varför du har upprepat samma fel innan.

SÅ det betyder nu då att du bara ska diskutera min person över COVID-19?
    För det är vad det du säger innebär.

Anonym (realist) skrev 2020-12-27 19:56:40 följande:
    Hur väljs regeringen i Sverige och vilka kan sitta där?

Det skulle vara intressant att höra dig svara på den frågan. Inget tjuvgooglande, se det som ett test.

En Regeringen bildas av folkvalda, och som en folkvald regeringen kan man även välja icke folk valda.
    Dock är de valda av folkvalda.

Är det inte dax ni berättar vad ni vill ha sagt med spamma denna om och om igen utan berätta vad ni vill ha sagt?
    Vi alla vet hur det går till, så man är väldigt frågande till upprepningen som ingen säger emot.
    Har man inget och säga längre sakligt?

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-27 20:21:40 följande:
    Om du drar dig till minnes hur det hela startade så var ni just en löst sammansatt grupp, förenade i åsikter, som ägnade tråden minst lika mycket uppmärksamhet genom att tala om i vilka bespottade, extrema och/eller förlöjligade grupperingar som åsikter som inte var samstämmiga med de egna hörde hemma. Att några då "höll upp" den berömda "spegeln", du själv refererade till, och returnerade några kategoriseringar verkar du inte kännas vid som den kronologiska händelseutvecklingen. För egen del är det varken glömt var er fokus ligger och låg, eller förlåtet att den begåvningsutmanade mässat om högerextremism sedan jag klev in i tråden. Men han flyger visst under radarn för ert gäng med sina högerextremism- och nazistjämförelser, vilket ingen annan gör. För då kommer de rättskaffens i gänget genast farande med sinnen så goda och ädla och MLK-citat av en sådan dignitet att man blir perplex över hur de ens klarat att härbärgera denna storhet tills nästa framträdande.

Ditt klavertramp om genus låter jag få stå där självt och i all sin glans.

Kan du utveckla vad detta har med COVID-19 och göra?
    Vill du inte diskutera ämnet i tråden?

pyssel skrev 2020-12-27 20:38:00 följande:
    En mängd nya dumheter medan jag frågade om ett enkelt ja eller nej. Kan du lämna mig ifred? Du får ju dessutom sista ordet med ditt ja eller nej.

DU har tagit bort det citerade av någon anledning, jag pratade om COVID-19, så har du en ja och nej fråga om COVID-19.

Och i så fall vad är den?

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-27 20:45:49 följande:
    Ja det är tragiskt att år 2020, gubbar får för sig att detta behöver påpekas, av någon outgrundlig anledning.
    Det är också tragiskt att när personer, som råkar vara kvinnor, sätter ner foten och inte tolererar hur mycket oförskämda påhopp som helst, och protesterar mot otrevligheter och mästrande, att då vissa gubbar drar till med att det är självömkande ältande av upplevda oförrätter. Har ni inte bättre argument?
    Också tragiskt att det som skulle kunnat vara en diskussion, plötsligt förklaras vara ett krig.  
    Handlar detta om COVID-19?
    pyssel skrev 2020-12-27 21:03:52 följande:
    Det får nog anses stå i paritet med att dra nazistiska och högerextrema paralleller till trådens rubrik återkommande över tusen sidor.

Kommer nått inlägg handlar om COVID-19, eller kan du förklara vad nazister har med att diskutera fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus om COVID-19.

Men visst verkar en del vara mer intresserad av en agenda och desinformation, och de normala inom politiken håller inte på med agenda och desinformation.

Hur många av dina inlägg har handlat om ämnet COVID-19, 5%?(eller är det en överdrift?)

• klyban
    Anonym (realist) skrev 2020-12-27 22:42:18 följande:
    Mika Salminen och Frode Forland har varit ödmjuka genom hela pandemin och inte kritiserat andra länders strategier. Till skillnad från den arrogante Tegnell som knappt hunnit med annat än att slå sig för bröstet och uttrycka sin egen förträflighet samt alla andras brister. 

Tyvärr ledde hans förträflighet och flockimmunitetsstrategi som gick emot hela världen till tusentals döda i onödan. Nu får han stiga ner från piedestalen och bli dömd som den svikare och förlorare han är i folkets ögon.

Avskeda TegnellKräks

Mer desinformation ser vi, vi har aldrig haft en flockimmunitetsstrategi ens någonsin.
    Inte heller ministerstyre.

• klyban
    Anonym (realist) skrev 2020-12-27 23:26:00 följande:
    Argumentera istället för att märka ord. Du är bra på det, märka ord alltså. Inte det andra.

Det finns säkert trådar om du vill diskutera det svenska språket, men just den här handlar om kritik emot Sveriges strategi. Du kan läsa det i trådstarten.

Så vad har du för kritik att framföra emot Sveriges handhavanden av pandemin? Finns det nått alls att invända på från ditt håll eller gör du bara som du blir tillsagd, alltid?

Argumentera om din desinformation att vi har en flockimmunitet, vad skulle det ge oss och argumenterar om nått som aldrig existerat?

DU har ju aldrig någon saklig kritik, utan du upprepar bara saker som inte existerar och ingen vet varför.

FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-27 23:51:31 följande:
    Så pinsamt ... detta är verkligen grabbarna som tar pandemin på allvar ... inte.

DU menar som att åka till Turkiet och skolka ifrån krisövningen i Riksdagen?

För min del får man gärna göra sig av Morgan Johansson, men vad man inbillar sig skulle ändra sig om COVID-19 är det då ingen som vet.

Tar du pandemin på allvar?
    Följer du dina egna råd och har på dig munskydd?

• klyban
    Anonym (realist) skrev 2020-12-28 10:45:16 följande:
    Mycket väntat att du inte skulle klara av att svara på inlägget. Regeringen har alla möjligheter att införa näringsförbud, tillfälligt eller permanent, för privata företag. 

Det är inget som grundlagen står ivägen för. Hur tror du man begränsade restaurangernas öppethållstider nyligen? I strid med grundlagen?

Hur kan t.ex. drogförsäljning vara olaglig, det är inget som är inskrivet i grundlagen. Har man i Sverige förbjudit drogförsäljning i strid med grundlagen menar du? Hur tror du beslut om att avveckla kärnkraften tas? Genom grundlagsändringar?

Bevisbördan ligger på den som påstår att grundlagen skulle hindra regeringen från att agera och fatta beslut där enkel politisk majoritet är tillräcklig. Det är bara politiskt nonsens, det vet till och med du.

FHM och regeringen har skämt ut sig totalt. Förlorare ska stiga åt sidan.

Svara på vad, dina fel du ger oss hela tiden, som att vi har en flockimmunitet, att vi har ministerstyre eller vad?

Du är ju aldrig saklig om nått, mesta dels desinformation om att man ska avsätta regeringen för att kommun, landsting och region är ansvariga.
    Kanske det är dax att forma sakliga argument som är baserat i fakta, forskning?

Även kommissionen berättar detta vart det ansvaret ligger.

Och ska man ta det nästa steg och vad en Regeringen kan göra, så har de initialt skapat en tillfällig pandemilag och nu ritar på en mer permanent.
    Som du förstår tar dessa arbete tid, då man skriver texter som inte ska överleva semantiska övningar.
    Och sen skriver man om/gör en ny äldrevårdslag.
    Och man blir väldigt frågande hur du missat detta.

FHM och Regering har absolut inte skämt ut sig, men väl de som åkte till Turkiet för dela ut flygblad istället för delta i krisövningen i Riksdagen.
    För de berättar hur lite de brydde sig om någon COVID-19, sånt man kallar fakta.

Anonym (realist) skrev 2020-12-28 12:15:57 följande:
    Svara på frågan och sluta slingra dig. Var nånstans begränsar grundlagen regeringens möjligheter att begränsa olika näringsgrenar?

Du fått detta många ggr, om du visste hur samhället och lagarna fungerar för oss i COVID-19, så går ju det alltid ta reda på själv.
    Så vad är din ursäkt?

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin