Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Nej, det är du som jiddrar om ministerstyre i varenda inlägg. Jag skriver att det är regeringens ansvar att regera landet och då blir du svarslös eftersom du antagligen inte förstår hur det fungerar.
Senste regeringsbildningen är ett tydligt bevis på att regeringen inte är en konsekvens av folkets val.
Jag vet mycket mer om hur samhället fungerar än vad du vet. Du tror att regeringen är folkvald. Hur kan det då sitta personer i den som inte fått en enda röst?
Det råder inget tvivel om vad Tegnell kommunicerar. Skillnaden ligger i att du litar på den kvackalvaren.
Nu tror jag inte att du fattar vad jag har skrivit utan bara kommer upprepa ditt meningslösa jidder ännu en gång.
Du behöver aldrig ta upp en flockimmunitetsstrategi då vi aldrig haft någon
Redan förklara mer än en gång hur en Regering kommer till, sen väljer du prata om nått annat istället.
Så detta med Regeringen du lyfter så ofta, det är bara dina ord och omtolkningar.
Vi alla vet en Regeringen är en direkt orsak av de folkvalda val av Regering, och alla i en regering är inte folkvalda.
Men detta har vi berättat för dig innan.
Så när kommer du till en poäng om Regeringen?
Är det den berömda ministerstyret som kommer uppseglande igen?
Du är medveten vi har inte ministerstyre över kommun, landsting och region?
Undrar då du skyller på Regeringen för nått som inte ens är deras ansvar.
Och sen skylla på Regeringen som uppförts en tillfällig pandemilag och är på väg och skriva en till och permanent.(Det är här du berättar att det ska gå snabbt och i en lag som msåte skrivas rätt så den inte utnyttjas till fel saker, udda varför den kommer på repeat var gång)
Och Regeringen ska över göra en ny/skriva om åldrevårdslag, detta är saker en Regeringen kan göra nått åt, inte styra kommun, landsting och region.