-
Så det var framfört på ett smittosäkert sätt, återkom när det ändrar sig för det är först då vi har nått och prata om.Pope Joan II skrev 2020-12-30 17:36:47 följande:Statsministerns uppmaning som han upprepat ett flertal gånger är att vi alla ska avstå allt vi kan avstå. Hålla avstånd gäller i alla situationer som inte går att avstå från, t.ex vid apoteksbesök, vårdcentralbesök och matinköp - allt annat ska vi avstå från, sade alltså statsministern.
-
Pope Joan II skrev 2020-12-30 17:46:55 följande:Ja, rimligen måste han ju det. Märkligt beslut var det i alla händelser, jag har väldigt svårt att förstå att det alls kunde inträffa efter alla "Håll i, håll ut!"
Ja, håll i och håll ut, det är så vi kommer igenom en pandemi bättre.
Så kanske du ska följa dessa regler och förordningar? -
Pope Joan II skrev 2020-12-30 17:52:26 följande:Jag har följt dem till punkt och pricka. Det är ju statsministern och några andra ministrar samt en generaldirektör som gjort avsteg från dem - inte jag.
Hur vet du att det inte är gjorts på ett smittosäkert sätt?
Återkom gärna när du vet.
pyssel skrev 2020-12-30 17:53:47 följande:Transparens är A och O, så långt det låter sig göras, det vet varje informatör, så det verkar svaja i kunskaperna både här och där på myndigheten.
Den personliga förföljelsen är dock som vanligt, öppen, även om budskapen är "fördunklade" :)Först får man påvisa det var gjort på ett smittosäkert sätt, innan dess säger man inte mycket faktiskt.
-
Återkom när du vet, innan dess är det rätt ointressant.Pope Joan II skrev 2020-12-30 18:19:12 följande:Jag vet inte om Stefan Löfvens besök i gallerian gjordes på ett smittsäkert sätt, men jag tycker inte att det finns någon anledning att tro att det gjordes på ett smittosäkert sätt (smitt-osäkert) men det är ju heller inte det som diskussionen rör. Det anmärkningsvärda är att regeringschefen gjort avsteg från de regler och förmaningar han bett och uppmanat medborgarna att hålla sig till.
Jag är ju inte ensam om att tycka så, som du säkert sett och läst både här i tråden och i pressen idag.Anonym (Proctor) skrev 2020-12-30 19:04:22 följande:Självklart kan jag avgöra vad som är viktigt för statsministern. Vill du försöka igen? Det verkar viktigt för statsministern att bryta mot sina egna råd.
Kritiken mot mig för alla besök i vinbarer var skoningslös. Då fanns inget intresse att rådda i huruvida besöket var smittsäkert. Vad tror du om mig? Självklart utförs besöken i barerna på ett säkert sätt. Råden går dock ut på att man inte ska åka till fjällen, gå på AW eller besöka restauranger.
Jag vet att jag bryter mot råden när jag går på vinbar och står för det. Jag är alltså mer rakryggad än självaste statsministern.
Jag är inte politiskt motiverad. Det är en tendens som är mer tydlig bland vänsterorienterade skribenter. Jag kritiserar alltid makthavarna såsom regering, riksdag, kommun region, media och storföretag. Detta oavsett partifärg.
TYCKER DU ATT REGERINGEN SKA UNDGÅ KRITIK BARA FÖR ATT DEN ÄR S-märkt?
Du efterfrågar fakta. Fakta är att regeringen inte ens klarar av att följa sina egna (dåliga) råd.
Regeringen borde avgå eftersom den nu bevisat ännu en gång att den inte är trovärdig. Och om Tegnell avskedades så skulle INGEN protestera. Jag föreslår att en kompetent regering ersätter.
Vad du inte begriper klyban är att Sverige borde ligga i världstoppen och vara landet som alla frågar sig: hur har de lyckats så bra?Återkom när du vet att det inte var säkert genomfört, innan dess blir det menlöst att diskutera.
Svart och vitt och världstoppen, ja, en del är ointresserad att diskutera fakta och att vi går mycket bättre än länder som gick mycket bättre än oss innan.
Äskar när politisk agenda försöker göra att det går så dåligt för Sverige, vi är på medel i Europa/EU. -
Återkom gärna när du har nått matnyttigt, tills dess pratar vi om inget.Pope Joan II skrev 2020-12-30 19:29:24 följande:Det är ju du som återkommer till mig hela tiden? Jag behöver inte alls diskutera den här saken med dig, det gör jag så gärna och mycket hellre med andra.
-
Anonym (Proctor) skrev 2020-12-30 19:34:24 följande:Självfallet måste regeringen förhandla fram ett förslag tillsammans med sitt regeringsunderlag. Menar du att man inte längre har kommunisterna och pedofil-partiet med sig?
De har haft närmare 1 år på sig. Jag skulle kalla det fruktansvärt långsamt.
Det vore ju synd att skriva laget på ett sätt som möjliggör för kommunister att införa diktatur. Vi får se hur det går.Kommunister har vi inte haft i Sverige på flera decennier och ett anta man ens behöver lyfta ett ögonbryhår.
Vet inte varför du berättar att du inte kan nått om hur lagar skapas och att det är ett gediget arbete man måste göra, för annars får man bara gör om det senare.
Och lagen ska skrivas också på ett sådant sätt så att det inte går nyttja till annat än pandemi, och att WHO/FHM måste utlösa pandemi deklarationen och att det inte är lekmän som politiker.
Vet projicering för dig är en sak, men det berättar bara ditt uppsåt och nu vet vi.
Kommunism som är obefintlig i Sverige, diktatorförhoppningar finns troligtvis endast hos SD möjligtvis KD
DU berättar där att du är ENBART politiskt motiverad i denna tråd om COVID-19, därför blir det så osakligt för dig. -
Skriva lagar tar tid, varför är det så viktigt att stressa fram denna lag över göra det rätt från början????Anonym (Proctor) skrev 2020-12-30 19:35:46 följande:Regeringsunderlaget har ju majoritet.
-
Anonym (Proctor) skrev 2020-12-30 19:39:35 följande:Är du nöjd med att vara en medelmåtta? I frågor som gäller livet? Det framstår tyvärr ganska korkat.
På tal om fakta. Kan du visa en källa på att råden från regeringen är att man ska gå på vinbar på ett smittsäkert sätt? Isåfall behöver ju jag inte ha dåligt samvete.
Var f.ö på vinbar idag igen. Nu med gott samvete eftersom de nya råden innebär att det är okej.Bryr mig inte om att du är på vinbar, vet redan att du aldrig följt regler och förordningar eller att du ens någonsin skulle ta på dig ett munskydd.
Medlelmåtta är nått fantastiskt bra om hur det var innan, verkar som du glömde det i din "analys".
Vad vi alla inser är att det går bättre för oss än andra som valt andra strategier.
Och det är just där skon klämmer förstår vi, och att ni är irriterade att inte mer dör i Sverige så man i alla fall har kritik som går ta på.
Och lyfter du blicken så ser du många som går extremt dåligt nu och som hade "muntra" kommentarer om Sverige.
Förstår att du inte vill se helhetsbilden och framgångarna man har, för det skull innebära ge upp det politiska narrativet du har över en fråga med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
Nuv et jag att du kommer med nått om alla döda och hur hemsk jag är, men den snurret har vi tagit hundratals gånger nu utan att betyda nått.
Och just för det är underförstått och SJÄLVKLART i alla inlägg ifrån vi som gillar diskutera COVID-19 över politiska agendor.
Ryssarna går det illa för, de ligger på ~1500-1600 döda per capita.
-
FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-30 20:06:55 följande:Rekommendationerna nedan från FHM, har Stefan, Morgan, Maggan och Danne brutit emot.
Tycker du det är ok, ja eller nej?
Enligt rekommendationerna ska man inte först utvärdera hur smittsäkert det kan tänkas vara, och sedan skita i rekommendationerna om man tycker det verkar ok. Man ska helt enkelt följa rekommendationerna. Punkt.
Försök att begränsa ditt kollektiva resande så mycket som möjligt. En transport bidrar inte i sig till smittspridning, men det finns en risk vid möten under resans gång och på resmålet. Inför kommande ledigheter och under julen är det viktigt att tänka igenom om planerade resor verkligen är nödvändiga att genomföra. Folkhälsomyndigheten rekommenderar att man ska tänka igenom om en resa till exempelvis storstäderna, till fjällanläggningen eller till en semesterort där många människor träffas på samma plats är nödvändig.
undvik att i onödan vistas i affärers och köpcentrums lokaler.Och hur vet vi att statsministern inte tänkt igenom besöket och gjort det på ett smittsäkert sätt?
Återkom när fakta finns på bordet i den frågan, så vet vi vad vi ska prata om i alla fall.
Ni som är politiskt motiverade verkar hoppa över den biten med faktan som krävs.
Anonym (Ella.) skrev 2020-12-30 20:35:00 följande:Du glömde Nyamko Sabuni, Liberalerna.Glöm inte föredettingen i Riksdagen som stod där med symtom och snörvla och hosta där.
Det var ju ett direkt oaktsamt beteende och med uppsåt. -
Anonym (realist) skrev 2020-12-31 09:16:43 följande:Ja, Tegnell står stadigt och myser nu när han lyckats trigga den katastrof och förödelse han var ute efter.
Avskeda Tegnell, han håller inte måttetRen desinformation om saker du fabulerat ihop.
Och på tal om hålla måttet, du tror ju fortfarande vi har en flockimmunitet och att vi skulle ha ett ministerstyre i Sverige.
Städa upp utanför egen dörr först innan du klagar på andra och speciellt om det är så osakligt.
AndreaBD skrev 2020-12-31 11:42:22 följande:Som Padirac förklarade för dig nyss så ändrar det sig hela tiden. De hade majoritet DÅ, för att bilda regering. Partierna och enskilda riksdagsmän kan tycka precis vad de vill och det varierar.
Om du inte har förstått det, så förstår du inte grunderna om hur det går till att ha ett demokratiskt system med ett parlament där inte ett stort parti dominerar (som i USA tidvis). Och det är så förstås inte bara i Sverige. Både ifrån Tyskland och Storbritannien minns jag ganska stora kriser över att man inte kunde få majoritet i någon viktig fråga.Ingen vet varför proctor diskuterar nått vi alla redan vet om hur det går till.
AndreaBD skrev 2020-12-31 11:44:32 följande:Har du sett konkreta siffror någonstans?Jag tar i beaktning av de 150000-200000 man har i överdödlighet i Ryssland som statistikmyndigheten gav ut nyss.
Då hamnar Ryssland på en sådan siffra, annars har dom en hel del och förklara varför så många extra dött som är x3 mer döda än vad de rapporterat på COVID-19.
FDFMGA skrev 2020-12-31 12:37:57 följande:Jag har egentligen inte så särskilt mycket att säga om Sabuni, Bolund, Johansson, Andersson och deras uppträdande - de har inte spelat några framträdande roller i Löfvens dramatiserade uppsättning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer, om de ens deltagit.
Men det har Löfven som såväl regisserat som spelat huvudrollen. Jag antar att föreställningen hade två syften, dels att visa hur handlingskraftig och ansvarstagande Löfven är och dels att förklara hur viktigt det är att vi alla lyssnar till honom och följer hans budskap.
Mot den bakgrunden är det klart att föreställningen förvandlades till ett hejdundrande fiasko i samma stund som det framgick att Löfven inte tar den på allvar - åtminstone inte personligen.Det är beklämmande att han inte insåg att han borde stanna hemma i alla lägen faktiskt.
Dock enda som är lite fundersamt på, och det är den politiska drevet emot och svart och vitt.
För mig är en viktig fakta kvar, hur säkert gjordes besöket.
Morgan var senare och känns mindre genomtänkt, sälen hade personen en stuga där om inte så kan man börja undra där med.
Men som tur är har ingen av dessa stått med symtom i Riksdagen och säga jag gör inget olagligt.
För det var en överlagd handling med ett politiskt mål.
Anonym (realist) skrev 2020-12-31 13:03:10 följande:Va, det var det värsta? Ändrar sig hela tiden? Regeringsunderlaget ändras endast efter val eller om regeringen faller.
Du borde verkligen läsa på hur det demokratiska systemet i Sverige fungerar. Vi har en svag regering som inte klarar av att ta beslut trots att underlaget finns. Tydligen beror det på att dom har fullt upp med annat, som att springa runt på stan under pandemin.Inte ett enda ord du skrev ändrade hur det går till med att bilda Regering.
Varför har ni detta psudodiskussion om nått vi alla redan vet hur går till.
Kan det vara så att du inte et hur det går till?
Har det inte med folkvalda och göra, så kan du ju låta bli och rösta då det saknar betydelse enligt dig då.