Anonym (Proctor) skrev 2021-01-01 18:38:48 följande:
Det enda som räddar Sverige just nu från en ännu större katastrof är att vissa regioner börjar uppnå flockimmunitet.
Vi verkar överens om att Sverige är långt långt ifrån något MVG. Sverige är fett underkända. Epic Fail.
Ja, det är inte svårt att kritisera Tegnell. Han kvalar inte ens in som hobbyepidemiolog.
Vi har ingen flockimmunitetstrategi.
MVG är dina ord och betydelselösa.
Och om du ska attackera Tegnell & co, så måste du använda fakta utan glömma av fakta.
www.svtplay.se/video/27268029/forum/forum-16-dec-08-00
startar 1:00:55 in, nått du måste titta på och förstå varför din hobbyepidemiolgi är betydelselös.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-01-01 18:42:08 följande:
Ja, och så var det uppmaningen att inte gå till köpcentrum i onödan, men du kanske hade större nöd än Steffe, som kanske borde satsa på att odla skägg, bli nykterist och gå med i Jehovas vittnen. Alternativt handla på internet och be någon annan att uträtta ärenden, isf Steffe plus entourage.
Dessutom rekommenderas att inte vara nära de man inte vanligtvis umgås med, undvika att vara inomhus med främlingar etc, men ja, du kanske hade nödläge.
Verkar trots allt som Löfven följt anvisningar som FHM gett och Löfven.
Din and hominem mot Löfven är talande, då saklighet saknas för den.
Anonym (Proctor) skrev 2021-01-01 20:32:17 följande:
Jaså nu drar du in SD i detta också. Kan du förklara vad regeringens dåliga råd (som de inte ens själva klarar att följa) har med SD att göra. Jag trodde regeringen siktade högre än att kunna mäta sig med SD.
Vad är det för dåligt med ett råd att ha socialdistansering?
Padirac skrev 2021-01-01 20:44:19 följande:
Nejdå, det är väl ingen annan än du som drar in min kritik av
SD som belägg för att jag skulle ha en annan syn på de problem som Sverige har om vi hade en alliansregering.
Om detta inte är fallet så är ditt prat om att min syn på Sveriges problem skulle var annorlunda med en alliansregering helt tagna ur luften.
Du kanske uppfattar att alla som inte delar din högst politiserade syn på att det är nuvarande sosse-regerings fel skulle kritisera en alliansregering under samma förhållanden?
Hur som helst delar jag inte din syn på problemen och därför är dina 'analyser och påståenden' om min syn på en regerings roll i problematiken inte giltig för mig. Dina påståenden berättar enbart om din egen politiserade syn.
Föredettningen har berättat att h*n skiter i COVID-19 genom dela ut flygblad i Turkiet och skolka ifrån krisövningen i Riksdagen.
Det är en mycket intressant iakttagelse faktiskt, sjukt intressanta som klustret skiter i.
Politisktmotiverade????
Vekar så!!!!
Och det vet vi efter landsfaderns besök med klockan!