Anonym (Proctor) skrev 2020-12-19 20:13:40 följande:
Ja, jag vill minnas att det var nån dåre som trodde att regeringen var folkvald.
Alla regeringar sitter ju med mandat från ett regeringsunderlag och om man inte kan bedriva sin politik så kan man alltid avgå. Ja, vi har haft borgerlig regering 8 av de senaste 26 åren. Så sosseriet får nog anses ansvariga för situationen vi idag har.
Varför har sosseriet implementerat de systemfel du ondgör dig över?
Regering skapas av de folkvalda som har mandat att skapa en Regering, så de är primärt och sekundärt valda av folket.
Att Regeringen är DIREKT valda av folket, det tror jag alla redan vet som vet hur vår valsystem fungerar och vad det innebär.
Det är vad vi alla vet.
Vad består din kritik av, det inte funnits den politiska viljan att fixa till ett pandemiskydd eller göra nått att förbättra äldrevårdens förmåga att hantera en pandemi.
Och det komiska i det hela, det är att Regeringen just berättat de ska skriva om äldrevårdslagen och att detta tar en stund.(För det gör det alltid med lagar, tar tid alltså, lagar är ingen populism utan nått som måste göras rätt från början, annars så kommer man försöka undvika att följa lagen.)
Padirac skrev 2020-12-19 20:15:21 följande:
Jag anser att de som kallar 'de som motsätter sig normalisering och samarbete med SD och spridande av SDs propaganda' för politiserad vänster utan andra skäl kan klassas som alternativhöger.
Sen finns högerflanken av M, SD, MED, NRM, Nordisk Alternativhöger och ett otal andra enskilda som rör sig i dessas tankevärldar, KD skulle med de ord som används i denna tråd av de som använder alternativhögerns vokabulär kunna kallas medlöpare till SD.
Ja, du politiserar probelment - även om du nu säger att det har med andra saker att göra. Får väl se hur länge du klarar balansakten eller om du menar det du skriver
Jag tror det är så enkelt att de har en politisk agenda, och att i den önskan att man ska misslyckas fatalt med COVID-19.
Och sen använder desinformation att blanda om korten, som att vi skulle ha en flockimmunitet, som att vi skulle ha Ministerstyre eller ge COVID-19 egenskaper den inte har.
Även har ju SD berättar klart och tydligt de inte bryr sig om COPVID-19 och detta gjorde man genom att föredettingen åkte till Turkiet för dela ut flygblad och skolka ifrån krisövningen i Riksdagen inför COVID-19.
Dock det som gör mig mest perplex, det är hur lite man pratar om lösningar för framtiden.