-
det var riktigt roligtpyssel skrev 2021-08-12 22:17:16 följande:(När det kommer på Wikipedia)
-
Jag tycker att det är bekymmersamt att swebbtv, L.Bern och diverse klimathotsskeptiker och folkförvillare av vilka inga är kända för att vara opartiska och är kända för att sprida konspirationsteorier uppskattar boken.Pope Joan II skrev 2021-08-12 18:59:56 följande:Nej, det råkade kanske bara bli så.
Vad tyckte du om boken då?
Håller med dig.
Recensioner av mer trovärdigt kunniga inom området pekar på att boken inte ger en rättvis bild av forskningen utan innehåller rena felaktigheter som är av annan och betydligt mer vilseledande art än att blanda ihop +25grader C med -4grader C ...
Jag ska se om jag hittar något på wikipedia...
sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail
sv.wikipedia.org/wiki/Klimatskepticism
en.wikipedia.org/wiki/Global_warming_conspiracy_theory
www.msb.se/contentassets/555542e57381475cb26d6862dc7a543a/msb-studie.pdf
www.bbc.com/news/53191523
en.wikipedia.org/wiki/Bullying
"A bullying culture can develop in any context in which humans interact with each other. This may include school, family, the workplace,[6] the home, and neighborhoods. The main platform for bullying in contemporary culture is on social media websites.[7] In a 2012 study of male adolescent American football players, "the strongest predictor [of bullying] was the perception of whether the most influential male in a player's life would approve of the bullying behavior."[8] A study by The Lancet Child & Adolescent Health in 2019 showed a relationship between social media use by girls and an increase in their exposure to bullying.[9]
Bullying may be defined in many different ways. In the United Kingdom, there is no legal definition of bullying,[10] while some states in the United States have laws against it.[11] Bullying is divided into four basic types of abuse – psychological (sometimes called emotional or relational), verbal, physical, and cyber.[12]
Behaviors used to assert such domination may include physical assault or coercion, verbal harassment, or threat, and such acts may be directed repeatedly toward particular targets. Rationalizations of such behavior sometimes include differences of social class, race, religion, gender, sexual orientation, appearance, behavior, body language, personality, reputation, lineage, strength, size, or ability.[13][14][15] If bullying is done by a group, it is called mobbing.[16]"
haha -
Ja, att peka på seriösa recensioner av boken är att berätta vad andra anser.Pope Joan II skrev 2021-08-13 05:48:19 följande:Ja, du är mycket för att berätta vad andra anser.
Men det är helt och hållet min egen åsikt att jag uppfattar det bekymmersamt att foliehattar, främlingsfientliga och folkförvillare uppskattar boken.. -
Journalisterna frågade om 2022 och 2023, om saker som publicerats i media tidigare på dagen eller dagarna före. hur mycket mer smittsam delta är vet de inte ännu, så vad ska FoHm eller Byfors säga.. endera är det för mycket presentation och för lite frågetid, eller tvärt om, kanske pratar enskilda representanter på fel sätt för att duga för kritikerna... det är en av de saker som genomgående 'kritiseras'AndreaBD skrev 2021-08-13 16:07:29 följande:Visserligen hade hon inte svar på något och det var lite meningslöst, men jag tror det beror på att folk just nu frågar om allt möjligt. Dvs. det kanske är en sån situation då det inte heller är så lätt att förutse vilka ämnen folk kan tänkas fråga om.
Visserligen, de senaste rönen och studierna brukar vara en bra i idé att vara insatt i..... Det skulle kunna vara en idé att ha något ämne för presskonferensen och att man då säkert kan svara på frågor om det området?
Om hon gett svar på dessa frågor vore det inte annat än spekulationer och saker ingen idag vet någonting om - självklart ska FoHM fortsätta att sätta sig in i det material som finns för att kunna ge rimliga svar och som inte sprider spekulationer och tjockare tidiningsrubriker.
Om kritiken inte har mer substans än vad som skrivs så är kritiken meningslös enligt min uppfattning - kritiken verkar som så mycklet annat i tråden syfta till att racka ned på en person med påståenden om att FoHM vill framstå på ett eller annat sätt och att det äör taffligt och fjantigt.
Kritiken i tråden är som oftast folkuserad på att göra ned enskilda personer istället för att kritisera 'Sveriges handhavade av pandemin' .. att vuxna människor beter sig på det sätter är märkligt i ordets riktiga betydelse. -
Jo, jag vet att du vet.AndreaBD skrev 2021-08-13 17:42:05 följande:Jo, jag vet. Och det enda jag höll med om var faktiskt att det var många frågor som hon inte kunde svara på. Vissst, det kan mycket väl ha berott på att de har frågat konstiga saker. Och det är inte lätt att alltid svara så proffsigt. Men hon kunde förstås ha sagt vad kunskapsläget är just nu, så att vanligt folk inte tror att det finns något mer som de borde veta.
I alla fall förstod jag då jag såg och lyssnade på konferensen att det inte var så att FoHm ville 'framstå som och vara så oinformerade' och att det var 'Oerhört taffligt och fjantigt' - frågorna var inte lika stringenta som de brukar vara. Möjligen var vetenskapsforum C19 mer frågande och mindre mässande sin egen uppfattning än de brukade vara.
Kritikernas skamning och förlöjligande av enskilda personer är inte taffligt och fjantigt - det återkommande systematiska angreppen på person är ett sätt att i tråden normalisera mobbing och trakasserier. Jag hoppas att det är deras sämsta sida som släpps fram som anonymer och att personer i verkligheten inte utsätts för dessa typer av övergrepp. Det är bortom sorgligt och beklagligt att vuxna människor uppför sig så illa. -
Haha ..Pope Joan II skrev 2021-08-13 17:55:55 följande:Ja, nu är det ju inte bara du som har rätt att ha åsikter. Och enskilda personer? Personerna representerar myndigheten vid vilken de är anställd, och jag tycker att det är taffligt och fjantigt att återuppta presskonferenserna utan att vara mer förberedd än vad FHM genom Byfors var igår. Penibelt och meningslöst.
Jag tycker för övrigt att du beter dig märkligt enligt alla tänkbara betydelser av ordet. Hur kommer det sig förresten att du förefaller tycka att det är mer acceptabelt att försöka göra ner mig än det är för mig att yttra mina personliga åsikter om exempelvis Byfors insats under presskonferensen igår. Märkligt till och med för att vara av dig.
Helt och hållet min egen åsikt. Jag behöver inte ens wikipediabefästa den.:Pope Joan II skrev 2021-08-13 17:58:58 följande:Systematiska angrepp och övergrepp? Du förnekar dig då inte.
-
Det är bara att titta på inlägger som skrivits sen start så ses genomgånde personangrepp, det är endera enskilda företrädare för myndigheter eller tråddeltagare som skammas eller förlöjligas eller idiotförklaras på annat sätt.Pope Joan II skrev 2021-08-13 18:17:22 följande:Du tycker inte att det känns en smula fånigt och pekoralt att förkunna att jag utsatt Byfors (och hennes kollegor samt - antar jag - även ministrar i Sveriges regering) för systematiska personsangrepp och övergrepp genom att vara av åsikten att de, som till exempel var fallet igår, tedde sig oinformerade och oinsatta och att det i mina ögon var fjantigt och taffligt?
Det är inte direkt sådana ordval och åsikter som jag själv förknippar med övergrepp och angrepp.
Det är ett uselt sätt att debattera och argumentera för olika uppfattningar. -
Det nya normala - hoppas att resten av världen får mer vaccin nu också
-
Ovaccinerade på sjukhus i Sverige
www.dn.se/sverige/manga-ovaccinerade-bland-sjukhusvardade-med-covid/
"I Region Stockholm fortsätter antalet patienter på sjukhus med covid-19 att öka. På tisdagen vårdades 57 personer med covid-19 på länets sjukhus, vilket är tio fler än föregående tisdag, enligt regionens senaste lägesrapport. Sex av dem vårdas på iva.
Flertalet av de patienter som läggs in är ovaccinerade eller bara vaccinerade med en dos, enligt Region Stockholm som nu uppmanar ovaccinerade invånare att vaccinera sig så snart som möjligt.
En liknade bild ger flera andra regioner som DN pratat med.
I Västra Götalandsregionen vårdas för närvarande 38 personer med konstaterad covid-19 på sjukhus, varav sju på iva, enligt siffror från onsdagen.
Enligt Jan Kilhamn, regionens hälso- och sjukvårdsdirektör, är de inneliggande patienterna mellan ungefär 40 och 70 år gamla.
– Det är samma åldersstruktur som under tredje vågen. Och det är en övervikt av män."
Samtidigt på island
www.dn.se/varlden/islands-sjukvard-under-press-efter-smittovag/
"Antalet nya sjukdomsfall ligger fortsatt på en hög nivå i Island, som drabbats av en smittovåg sedan i mitten av juli. Under gårdagen registrerades 119 nya sjukdomsfall. Totalt har Island 1 302 aktiva fall i en befolkning på cirka 357 000 människor. Antalet sjukdomsfall räknat per 100 000 invånare ligger på 420 under den senaste tvåveckorsperioden, enligt statistiktjänsten Covid.is.Samtidigt som Island ligger i världstoppen vad gäller vaccinationstäckning – drygt 80 procent av befolkningen har fått minst en spruta och nästan 75 procent är fullvaccinerade, enligt Ourworldindata – kommer rapporter om ett ansträngt läge inom sjukvården i landet. Förra veckan varnade det nationella universitetssjukhuset för kapacitetsbrist och att patienter stod på kö för att få bli inlagda. Akutmottagningarna, som i normalfallet arbetar kring 100 procent av sin kapacitet, har nu fått ytterligare börda av de nya covidfallen som inkommit de senaste veckorna.
– Vi har bemanningssvårigheter och de anställda är utbrända, sa Páll Matthíasson, chef på det nationella universitetssjukhuset enligt VG."
-
Patienterna i Sverige...Padirac skrev 2021-08-13 19:19:56 följande:Ovaccinerade på sjukhus i Sverige
www.dn.se/sverige/manga-ovaccinerade-bland-sj.../
"I Region Stockholm fortsätter antalet patienter på sjukhus med covid-19 att öka. På tisdagen vårdades 57 personer med covid-19 på länets sjukhus, vilket är tio fler än föregående tisdag, enligt regionens senaste lägesrapport. Sex av dem vårdas på iva.Flertalet av de patienter som läggs in är ovaccinerade eller bara vaccinerade med en dos, enligt Region Stockholm som nu uppmanar ovaccinerade invånare att vaccinera sig så snart som möjligt.
En liknade bild ger flera andra regioner som DN pratat med.
I Västra Götalandsregionen vårdas för närvarande 38 personer med konstaterad covid-19 på sjukhus, varav sju på iva, enligt siffror från onsdagen.
Enligt Jan Kilhamn, regionens hälso- och sjukvårdsdirektör, är de inneliggande patienterna mellan ungefär 40 och 70 år gamla.
? Det är samma åldersstruktur som under tredje vågen. Och det är en övervikt av män."
Samtidigt på island
www.dn.se/varlden/islands-sjukvard-under-pres.../
"Antalet nya sjukdomsfall ligger fortsatt på en hög nivå i Island, som drabbats av en smittovåg sedan i mitten av juli. Under gårdagen registrerades 119 nya sjukdomsfall. Totalt har Island 1 302 aktiva fall i en befolkning på cirka 357 000 människor. Antalet sjukdomsfall räknat per 100 000 invånare ligger på 420 under den senaste tvåveckorsperioden, enligt statistiktjänsten Covid.is.Samtidigt som Island ligger i världstoppen vad gäller vaccinationstäckning ? drygt 80 procent av befolkningen har fått minst en spruta och nästan 75 procent är fullvaccinerade, enligt Ourworldindata ? kommer rapporter om ett ansträngt läge inom sjukvården i landet. Förra veckan varnade det nationella universitetssjukhuset för kapacitetsbrist och att patienter stod på kö för att få bli inlagda. Akutmottagningarna, som i normalfallet arbetar kring 100 procent av sin kapacitet, har nu fått ytterligare börda av de nya covidfallen som inkommit de senaste veckorna.
? Vi har bemanningssvårigheter och de anställda är utbrända, sa Páll Matthíasson, chef på det nationella universitetssjukhuset enligt VG."
"Patienterna är också i huvudsak ovaccinerade.De fåtal covid-patienter som är vaccinerade och är i behov av sjukhusvård har i regel någon underliggande sjukdom som innebär att de inte har ett fullgott immunförsvar, enligt Kilhamn.
– Då har vaccinet inte gett samma svar, säger han"