• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

SVT1 Paneldiskussion Medias roll och professionens ansvar under pandemin(Arrangör:Svenska läkaresällskapen)
    www.svtplay.se/video/27268029/forum/forum-16-dec-08-00
    Startar 1:00:55 in.

Detta skulle flera här ha nytta av att titta på och mer än en gång, det är en makalös sågning av lekmän som inte förstår vad de diskuterar och även de med akademiska titlar.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-16 16:10:05 följande:
    Repeat

Så inget om COVID-19 då.
    Varför har du så otroligt svårt och formulera nått sakligt om COVID-19?(Tryck visa endast Pyssel för se.)

Otroligt bra program på Forum, SVT1 Paneldiskussion Medias roll och professionens ansvar under pandemin(Arrangör:Svenska läkaresällskapen)
    Magiskt bra om frågor kring pandemin.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 17:41:40 följande:
    Magiskt bra? Det var ju verkligen ingen märkvärdig diskussion alls. Lite spretigt, lite snömos och några saker med substans. 

Ledarsidorna har alltid en särställning och är alltid fristående från resten av redaktionen. Så är det på alla tidningar. Visste du alltså inte ens det?

Jag lyfte att de inte har det allra minsta synkning med fackmännen och vetenskapen.
    Ja, magiskt bra var dom, och titta och se själv.

Pope Joan II skrev 2020-12-16 17:42:57 följande:
    Oj, virusdödarrätter alltså? Ja, det vill vi alla ha!

Ja, och enkelt.

Padirac skrev 2020-12-16 17:55:35 följande:
    Ska du ha maten i lungorna? Eller smeta på kroppen - var det inte någon som pratade om att smaka på andra tidigare i tråden?

Tror Trump lockade en del mindre bemedlade att dricka bleach smile3.gif

Det enda som möjligen räknas som livsmedlet som kan tänkas döda/avaktivera virus är väl alkohol, men då på händerna eller ytor kanske..

Det verkar som värme är ett helt nytt koncept för dessa människor och matlagning.

Anonym (man) skrev 2020-12-16 17:57:14 följande:
    När du ändå är på g med att gräva fram information från experter så kan du väl gräva fram information om alla andra experter som varit och fortsätter vara kritiska?

Kan ju inte vara så svårt att hitta kan jag tycka, den är ju ganska gedigen. Men det kanske är svårt med så stora skygglappar och polariserade glasögon som filtrerar bort allt man inte vill se?

Du får nog titta först och inse en sak.

Tow2Mater skrev 2020-12-16 17:57:48 följande:
    Vi väntar alla med spänning att klyban ska upplysa oss, han vet ju.

Trodde du visste hur man satte på en spis/ugn, mitt fel att tro detta Solig

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 18:01:52 följande:
    Ja, precis. Jag ska ha maten som är av en sådan typ som dödar eventuella virus och som klyban ska köra ut till sina föräldrar i lungorna och smetad på kroppen och Trump lockade mig som är mindre bemedlad att dricka klorin. Duktig Padirac. 

Du kanske ska avrunda med att se ett magiskt inslag på SVT play och bli förbluffad över att tidningarnas ledarsidor är fristående från resten av redaktionerna. Knock yourself over and out som "trumpen" kanske eller kanske inte skulle säga. 

Klorinskål. 

Undra varför du lägger orden i mun, vet du?

Ja, magiskt bra var detta inslag, och verkar som därför du väljer att inte bry dig om det.
    Ledarsidor visar att de inget vet många gånger, och menlöst lyssna på ledare som sakar fackkunskap.

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-12-16 18:03:28 följande:
    Jag tycker han borde informera FHM så de kan skicka ut det som mms.
    Det verkar ju gjort succé sist så varför inte.....
    Jag tror inget har missat utan dom och tow.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 18:04:19 följande:
    Visst gubben, klart du gjorde. 

Ingen aning vad du ens svarar på längre, kan du ta och utveckla ditt resonemang.

Förstår du inte tittar på programmet, för det är en totalsågning av klustret här, och även en viss sågning av oss andra.
    Ett magiskt bra program och denna panel.

• klyban
    pyssel skrev 2020-12-16 18:17:15 följande:
    Vågar du inte ställa frågan till storebror?

Jag ser att du är ett stort fan av mig och jag hoppas som du att man särskilt läser de inlägg som citerar ditt irrelevanta snurr.

Har detta inlägg nått med COVID-19 och göra?
    Och is fall kan du skriva nått sakligt?

• klyban
    Anonym (man) skrev 2020-12-16 18:21:51 följande:
    Så du har tipsat FHM om magiska anticovidmat men de har bara ignorerat dig?... fan vilken dålig stil.

Men du behöver inte vara ledsen, så gör de tyvärr med alla Gråter

Hört talas om värme och vad det gör med virus? Skrattande Skrattande Solig

Men kanske värme är magiskt för dig, om du nu ens klarar av att förklara vad som är magiskt med värme.
    Allt du behöver är bränsle och nått att tända med, eller en spis/ugn/mikro Flört  Tungan ute

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-16 18:24:34 följande:
    Jag har naturligtvis sett det eftersom jag uttalar mig om det, till skillnad från hur du brukar göra. Jag tycker inte att det var något magiskt med det, det var en paneldebatt som var intressant i vissa stycken och spretig och ointressant i andra.

Men säkert magiskt för en person som inte ens vet att de olika tidningarnas ledarsidor är frikopplade från övriga redaktioner. 

Den var magiskt och förödande mot klsutertänket och en totalsågning av den selektivitet som ni utför.

Det de sa, var att Ledarsidan hos just den vetenskapsjorunalisten inte överensstämmer med verkligheten.
    Du läser in nått som inte ens existerar, inte första gånger har vi lärt oss.

Du glömde utveckla ditt resonemang, det var tydligen för svårt.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin