pyssel skrev 2020-12-14 09:16:51 följande:
Jag har gett dig ett bredare perspektiv att läsa på då dina långtgående slutsatser ingalunda håller på det underlag du hävdar. Frågor på detta innan du förkovrar dig?
Peru har lärt oss att munskydd inte fungerar speciellt bra, detta är vad man kallar för fakta.
Och visst är det så att problematiken med munskydd har visat sig extra bra där.
Men man måste först lyfta blicken och titta på tex munskyddsforskningen som berättar att detta är en möjlighet som händer i Peru.
Medan annan munskyddforskning står oförstående till hur dåligt det gått i Peru med munskydd.
Så vi har tagit rätt val i Sverige då forskningen inte stödjer den enda tesen eller den andra.
Men det är inte olagligt för dig använda munskydd, så använd munskydd är då mitt råd till dig.
Om nu inte du vägrar ta på dig munskydd, då är det helt okey med, dock blir det rätt konstigt med ditt lyftande av munskydd.
Anonym (man) skrev 2020-12-14 11:08:22 följande:
Ah, så nu är det Karolinska sjukhusets fel att vi har en lavinartad smittspridning och höga dödstal....
nationalisternas förmåga att hitta andra saker att lägga skulden på är fantastiskt.
Karolinska kan bra ta ansvar för det de har ansvar över, trodde sånt var självklart.
Och här finns folkvalda med om de är inblandande i beslutet.
Detta är självklara saker att ansvar ska tas där ansvar finnes, udda att man hintar om annat.
Anonym (man) skrev 2020-12-14 11:14:39 följande:
Fast det finns hopp om att alla problem snart kommer lösas.... för nu har man nämligen sagt att man kommer skicka ut SMS till hela befolkningen....håll ut, räddningen är nära
Jag kan se tidningsrubrikerna framför mig... "Sweden new weapon in the war against covid-19.... SMS!"
Och ändå råden att följa råden, så där läste du in nått du inte skulle.
Då det handlar om just DIG och att DU ska följa råden, och gör du verkligen detta och med tanke på hur du svarar på det?
Men kanske du tror allt om COVID-19 handlar och existerar bara i detta SMS?
Om det är så, så är det dax för dig att allvarligt tänka om och med tanke hur gigantiskt fel det blev där.
Pope Joan II skrev 2020-12-14 14:33:53 följande:
ÖVERDÖDLIGHET PÅ HELA 10% I NOVEMBER UPPGER SCB
HÖGSTA ANTALET DÖDA I NOVEMBER PÅ ÖVER 100 ÅR I SVERIGE
8 088 dödsfall har registrerats av SCB under november.
Det är det högsta antalet dödsfall som uppmätts under en novembermånad sedan 1918, vilket var året då spanska sjukan bröt ut, säger Tomas Johansson, befolkningsstatistiker på SCB till SVT.
Det har med de sekundära dödsfallen av en för hård nedstängning och göra.