• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FDFMGA
    Dr Nail skrev 2020-06-10 13:52:16 följande:

Ja, just ja, kroater som kommer in via Slovenien måste sitta i karantän.

Det är ju oerhört. Då måste jag genast tipsa min vän från Kroatien att hon inte kan resa via Slovenien om hon till äventyrs har tänkt besöka Wien.
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2020-06-10 13:56:35 följande:

Jag vet förstås inte vad andra länder kommer att göra. Man vet ju inte heller hur väl insatta de är i Sveriges utveckling i den här pandemin.

Spelar det så stor roll? Har du verkligen tänkt åka utomlands? Jag tänker stanna här. Jag hoppas bara att inget händer - jag har ju en gammal mamma i Tyskland - så att jag måste/borde åka dit. 

Vi pratar ju om sverigebilden, så.......

Nej jag tänker inte åka nånstans. Fan heller.
  • Dr Nail
    FDFMGA skrev 2020-06-10 14:09:38 följande:

Det är ju oerhört. Då måste jag genast tipsa min vän från Kroatien att hon inte kan resa via Slovenien om hon till äventyrs har tänkt besöka Wien.

Hon kan ju annars resa till Slovenien sen TILLBAKA till Kroatien och SEN till Österrike, för det sägs ingenting om att komma in i landet från Slovenien via Kroatien.
  • FDFMGA
    AndreaBD skrev 2020-06-10 12:32:49 följande:
    VA? Jag som hade vant mig. Men de måste förstås också ta lite ledigt. Iofs kan de turas om. 
    Jag med, att litet avbrott i arbetsdagen i hemmasoffan.

Något positivt med den sociala distanseringen är att åtminstone jag har upptäckt att jag jobbar effektivare hemifrån än från kontoret.

Dessutom är det fullt möjligt att sätta sig i parken utanför, koppla upp datorn via mobilen och jobba - ur det perspektivet är det nästan synd att vi sannolikt närmar oss slutstadiet på restriktionerna, men förmodligen varar de sommaren utSolig
  • FDFMGA
    Dr Nail skrev 2020-06-10 14:20:06 följande:
    Hon kan ju annars resa till Slovenien sen TILLBAKA till Kroatien och SEN till Österrike, för det sägs ingenting om att komma in i landet från Slovenien via Kroatien.
    Hon kan nog vänta tills även österrikarna inser att de borde använda Karlsons klister, för att anknyta till Påven Johannas liknelse.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-06-10 11:37:21 följande:
    Nya Zeeland säger att de har nu utrotat smittan i landet.

Tegnell är inte positiv. "Omöjligt. Kommer att komma tillbaka. NI FÅR INTE!!" - säger han.

www.dn.se/nyheter/varlden/lander-utropar-sig-.../
    Tiden kommer utvisa detta, så sätt dig ned och vänta.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • FuckGoggleAskMe
    AndreaBD skrev 2020-06-10 13:56:35 följande:
    Jag vet förstås inte vad andra länder kommer att göra. Man vet ju inte heller hur väl insatta de är i Sveriges utveckling i den här pandemin.

Spelar det så stor roll? Har du verkligen tänkt åka utomlands? Jag tänker stanna här. Jag hoppas bara att inget händer - jag har ju en gammal mamma i Tyskland - så att jag måste/borde åka dit. 
    Intressant ... du misstänker alltså att andra länder, tex Österrike, inte är så insatta i Sveriges utveckling? Deras experter sitter bara och gissar, och drar till med något på lösa boliner, även om det skulle påverka deras hälsovård och ekonomi en hel del? Men Sveriges experter har nog bra koll på andra länder däremot? Hmm ... intressant teori.
  • Dr Nail

www.svd.se/tisdagens-presstraff-om-coronalaget-i-sverige

En ny intervju med Tegnell. Inte hans sämsta, men naturligtvis är han tvungen att förstöra intrycket med slutklämmen att stanna hemma om man känner sig sjuk istället för munskydd.

Vad sägs om att stanna hemma om man känner sig sjuk OCH att använda munskydd på vissa ställen, även när man inte känner sig sjuk?

Asymptomatisk. Fucking. Spridning, Anders.

• AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-06-10 18:32:41 följande:
    Intressant ... du misstänker alltså att andra länder, tex Österrike, inte är så insatta i Sveriges utveckling? Deras experter sitter bara och gissar, och drar till med något på lösa boliner, även om det skulle påverka deras hälsovård och ekonomi en hel del? Men Sveriges experter har nog bra koll på andra länder däremot? Hmm ... intressant teori.
    Jag misstänker ingenting när det gäller Österrike, jag vet inte. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin