• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • KillBill
    Dr Nail skrev 2020-06-09 12:11:59 följande:

Under tiden: en milstolpe under radarn. Sverige har nu passerat Kina i totalt antal bekräftade döda med covid-19.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dr Nail

[quote=80456047][quote-nick]KillBill skrev 2020-06-09 12:31:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Hur den verkliga statistiken ser ut kan omvärlden bara spekulera i.

Jag FHM-gissar inte. Ville bara uppmärksamma en intressant detalj. Utifrån siffrorna vi har.

• Dr Nail

[quote=80456047][quote-nick]KillBill skrev 2020-06-09 12:31:37 följande:[/quote-nick][/quote]

• FDFMGA
    Dr Nail skrev 2020-06-09 12:29:31 följande:

Är flockimmunitet verkligen inte vår strategi?

Här är en intervju från början av pandemin med en ovanligt poetisk Anders Tegnell:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh

Snarare en möjlig konsekvens, åtminstone i Stockholm där vi redan märker av gruppimmuniteten.

I Bergamo i Italien har 57 procent av befolkningen antikroppar mot covid-19.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7491542
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2020-06-09 12:29:31 följande:

Är flockimmunitet verkligen inte vår strategi?

Här är en intervju från början av pandemin med en ovanligt poetisk Anders Tegnell:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh

Jag skulle säga att den svenska strategin är att varken satsa på det ena eller det andra, utan att köra en slags kompromiss emellan alla möjligheter. Det kan man ju göra om man vill hålla risken lagom. Satsa man på EN strategi och den visar sig vara fel, så kan det göra stor skada, eller det kan lyckas stort.

De tyckte väl det var för stor risk, så de valde en kompromiss, där de vet att det kommer att kosta, men det kommer inte att bli helt katastrof.  Jag tror det är tanken. 
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2020-06-09 12:11:59 följande:

Under tiden: en milstolpe under radarn. Sverige har nu passerat Kina i totalt antal bekräftade döda med covid-19.

Deras siffror tror jag inte på ett dugg. Lika lite som Rysslands. 
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-06-09 10:17:43 följande:

Vilket arbete någon lägger ner på att få mina inlägg borttagna. Idogt!

Ett känsloladdat ämne. Jag har aldrig tidigare upplevt att jag fått så stor andel inlägg borttagna som nu under coronakrisen - och detta trots att jag försöker undvika att diskutera person i stället för ämne.

Fast jag kan ju ha fel, brukar sällan ansluta till klustret som klagar på modereringen, och min upplevelse kan jag inte styrka i form av statistik eftersom jag kontinuerligt tömmer PM-korgen från meddelanden från Familjeliv och personliga synpunkter från somliga av Familjelivs medlemmar.

Jag tror inte man ska hänga upp sig på enstaka borttagna inlägg, klustret som ständigt är förfördelade och klagar över modereringen utgör en rätt sorglig samling.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin