Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Är du osäker så har FHM sådan information om vilka symtomerna är.
En smart idé och börja där.
Och vet inte varför du tror tidigare hälsorproblem ska ignoreras.
Du får ju beakta dina hälsoproblem du redan har, trodde sånt var självklart.
Den listan är symtomerna, dessa är ingen hemlighet.
Går man ut med symtom så ska man hålla sig borta ifrån folk, man ska inte besöka släktingar eller gå till jobbet och helst stanna hemma
Man införde till och med en slopad karensdag för detta, så vad är problemet?
Dock fortfarande så när man intervjuar COVID-19 smittade, så kommer det fram att de haft symtom men ignorerat.
Munskydd hjälper inte så länge folk inte kan använda dom, och det är pinsamt uppenbart de inte kan heller.
Och har du symtom så ska du inte bege dig ini folksamlingar.
Och varför måste man bege sig in i folksamlingar om man har symtom och när vi redan vet att vi har en spridning av smitta?
Utifrån ditt svar misstänker jag att du möjligen missuppfattade mig?
Jag menar att eftersom vi fortfarande har och har haft en stor smittspridning så måste det finnas sjuka som går ut med symptom, eller går ut ovetandes om att de är sjuka. Annars borde smittspridningen ha avtagit för länge sedan... eller?
Då munskydd främst är ämnade för att skydda andra, har jag svårt att förstå hur smittspridningen skulle eskalera så mycket från dagens utgångsläge? Faktum är att man inte ska använda sig av dem hela dagar, utan i situationer där avstånden är svåra att hålla. Vidare skadar det inte med en snabblektion till allmänheten, det är trots allt inte raketforskning hur man sköter hygien och munskydd.
Ser inte hur det kan vara så problematiskt att använda dem kortvariga stunder så som på tex buss och affär? Flera andra EU länder verkar klara av det, så varför inte svenskarna?
En ännu färskare artikel.
time.com/5848949/covid-19-asymptomatic-spread/&__twitter_impression=true
Samtidigt har FHM redan smygerkänt att det visst finns bevis för pre/asymptomatisk spridning. Det gjorde de så tidigt som i april. Problemet är att de fortsätter agera så som om denna forskning inte existerade.
Jag tänker särskilt på SJ resorna i sommar då det lättas på restriktionerna om att sitta nära okända personer.
Jag menar att eftersom vi fortfarande har och har haft en stor smittspridning så måste det finnas sjuka som går ut med symptom, eller går ut ovetandes om att de är sjuka. Annars borde smittspridningen ha avtagit för länge sedan... eller?
Jag tänker särskilt på SJ resorna i sommar då det lättas på restriktionerna om att sitta nära okända personer.