Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Men vad har du för kritik om COVID-19 du har?
Undrar då detta aldrig återfinns i dina inlägg.
FDF, padirac och ett par till vi diskuterar sakligt och ifrån våra saker vi är intresserade.
Samtliga av dessa har noll problem att säga till mig om nått är fel om nått om COVID-19.
Om man påpekar de få gånger du skriver ens nått om COVID-19 och om nått är fel, så blir du upprörd av fakta och ingen förstår varför.
Tryck visa endast pyssel.
Som vad?
Att jag och en till pratar om Israel och Palestina och vaccination, och att du sen inte vet vad vi pratar om?
Jag bad dig där läsa tillbaka på det du svarade på.
Och efter du lästa det(eller inte!), så kom du aldrig tillbaka med detta i åtanke.
Så vad är det du vill ha reda på om COVID-19 och som diskuterats av mig?
Eller kanske jag får en ny fråga tillbaka istället på ett svar på vad som inte är svarat på
Vad har detta nått med COVID-19 och göra, vet inte riktigt hur jag ska klara av att följa ämnet med det du skriver där.
Kan du formulera om dig, så jag vet vad detta har med COVID-19 och göra?
Vad i detta är detta som gör dom så upprörda om hur många doser man får ut av en ampull??
Att man inte följer anvisningarna eller att man följer anvisningarna?
Vitals. A true human story.
Bra dokumentärserie på HBO.
I norska Bodø får man i snitt ut 6,7 doser per flaska. När NRK besöker en vaccinatör får sköterskan flera gånger ut sju doser.
.....
Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA godkände den sjätte dosen i januari.
I Sverige har flera regioner inte haft tillgång till de sprutor som behövs för att få ut sex doser."
Tack, då vet och förstår jag hur det går till. Bra filmsnutt du länkat till, precis som vanligt. Den danska och norska vårdpersonalen har inte kompetens nog för att lära sig tekniken kanske? - om det nu enbart är kompetensen det hänger på.
från min tidigare länk..
"I Danmark lyckas sjukvården få ut en sjunde dos ur ampullerna ungefär var fjärde gång av Pfizer/Biontechs vaccin.
....I norska Bodø får man i snitt ut 6,7 doser per flaska. När NRK besöker en vaccinatör får sköterskan flera gånger ut sju doser.
.....
Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA godkände den sjätte dosen i januari.
I Sverige har flera regioner inte haft tillgång till de sprutor som behövs för att få ut sex doser."
Som vad?
Att jag och en till pratar om Israel och Palestina och vaccination, och att du sen inte vet vad vi pratar om?
Jag bad dig där läsa tillbaka på det du svarade på.
Och efter du lästa det(eller inte!), så kom du aldrig tillbaka med detta i åtanke.
Så vad är det du vill ha reda på om COVID-19 och som diskuterats av mig?
Eller kanske jag får en ny fråga tillbaka istället på ett svar på vad som inte är svarat på
Det inlägg du citerade talade om ?Israel har satsat stort på att snabbt vaccinera sin befolkning? och pratade om ultraortodoxa begravningar.
Då frågade jag dig i #14800 Vad exkluderar palestinier?
Ett svar hade kanske kunnat varit att de inte vaccineras (?) av nån anledning (vilken?) eller kanske inte deltar i ultraortodoxa begravningar (?) eller vad annat du nu menade? Men nej istället säger du ?Fikon!? vilket jag inte alls fattar, så jag frågar då dig Vad menar du med detta?
I Palestinier äter fikon har jag hört och vad det var med Palestinier det stod kontexten vad vi prata om där jag och Padirac. Så du får läsa tillbaka och ge ett svar som reflekterar det resonemang som fanns där?.
Så nu ber du mig ge dig ett svar, när det är jag som två ggr frågat dig vad du menar utan att ha fatt ett svar på mina frågor från dig.
Men vad har du för kritik om COVID-19 du har?
Undrar då detta aldrig återfinns i dina inlägg.
FDF, padirac och ett par till vi diskuterar sakligt och ifrån våra saker vi är intresserade.
Samtliga av dessa har noll problem att säga till mig om nått är fel om nått om COVID-19.
Om man påpekar de få gånger du skriver ens nått om COVID-19 och om nått är fel, så blir du upprörd av fakta och ingen förstår varför.
Vad har detta nått med COVID-19 och göra, vet inte riktigt hur jag ska klara av att följa ämnet med det du skriver där.
Kan du formulera om dig, så jag vet vad detta har med COVID-19 och göra?
Det inlägg du citerade talade om ?Israel har satsat stort på att snabbt vaccinera sin befolkning? och pratade om ultraortodoxa begravningar.
Då frågade jag dig i #14800 Vad exkluderar palestinier?
Ett svar hade kanske kunnat varit att de inte vaccineras (?) av nån anledning (vilken?) eller kanske inte deltar i ultraortodoxa begravningar (?) eller vad annat du nu menade? Men nej istället säger du ?Fikon!? vilket jag inte alls fattar, så jag frågar då dig Vad menar du med detta?
I #14814 svarar du då ?Palestinier äter fikon har jag hört och vad det var med Palestinier det stod kontexten vad vi prata om där jag och Padirac. Så du får läsa tillbaka och ge ett svar som reflekterar det resonemang som fanns där?.
Så nu ber du mig ge dig ett svar, när det är jag som två ggr frågat dig vad du menar utan att ha fatt ett svar på mina frågor från dig.