• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-02-13 10:46:00 följande:
    Nej, det tycker jag mig också ha sett att ni inte gör. 

Jag är mycket väl medveten om vad jag själv skrev - och vad jag mer än en gång har skrivit (och tyckt och fortfarande tycker) - att jag ställde mig frågande till vad personer som inte redovisade en särskilt kritisk, eller alls kritisk, inställning till Sveriges handhavande av pandemin hade för ärenden i den tråd jag startat. Men som du är väl medveten om vann jag ju inget gehör för den inställningen och inte heller har min önskan om vad den här tråden skulle få vara ett utrymme för respekterats varför jag tvingades acceptera att det moderatorerna som på gott och ont bestämmer här. 

Med det i åtanke så tycker jag förstås att det är riktigt förjävligt när klyban tar sig för att försöka utvisa skribenter som FGAM och ABC ur tråden samt att han därtill försöker göra gällande vad ämnet är vilket jag väl torde veta bättre eftersom tråden är startad av mig. Av samma anledning kommer jag att anmäla den sortens inlägg från honom - jag kunde inte bestämma över min egen tråd, alltså kan inte heller han bestämma över min tråd. 

Ämnet för tråden är inte explicit Covid-19 - ämnet för tråden är kritik mot Sveriges handhavande av pandemin. 
    Vi har inte riktigt samma syn på innebörden av ett öppet forum.

Jag ser inget hinder för mig att delta i den är tråden även om jag inte betraktar mig som en kritiker inom samma åsiktsgenre som t ex anonym i den här tråden.

Jag skulle heller inte av hänsyn till trådskaparens intentioner tveka att delta i en tråd där andra åsiktsriktningar som är mig främmande vill kunna mötas utan att ifrågasättas.

Vill man enbart konsumera homogeniserad bokstavssoppa gör man lämpligen det i en sluten grupp.

Jag såg att anonym skrev att den här tråden har kapats av personer som är trogna den svenska strategin - som jag ser det en symptomatisk reaktion från den som har problem med andra åsikter än den egna. Räknar man nick, inklusive anonyma sådana, i den här tråden så skulle jag gissa att det finns mångdubbelt fler kritiker än kritiker av kritiken - men har man en tendens till jagsvaghet så kan ett enda litet ifrågasättande upplevas som man blivit kränkt av hela världenGlad
  • FDFMGA
    pyssel skrev 2021-02-13 12:01:53 följande:
    Det var motsägelsefullt. Ja, rent av perplexerande.
    Jo, men så är kotterier heller inte min grej.

Om anonym startar en tråd där hen uttrycker önskemålet att tråden enbart är avsett för dem som anser att Tegnell bör åtalas för folkmord så kommer jag inte att respektera det heller.

Vill man enbart möta likasinnade får man hålla sig till garderobenGlad
    Anonym (realist) skrev 2021-02-13 10:32:55 följande:
    FHM har konstant från börjat förlöjligat munskyddsanvändning och andra effektiva åtgärder. Nu har man fått det resultat man fått på grund av FHMs attityd.

Tegnell och folkhälsomyndigheten har orsakat tiotusen onödiga dödsfall och bör åtalas och straffas för det brott emot mänskligheten som dom är skyldiga till. 

• Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2021-02-13 11:59:03 följande:
    Vi har inte riktigt samma syn på innebörden av ett öppet forum.

Jag ser inget hinder för mig att delta i den är tråden även om jag inte betraktar mig som en kritiker inom samma åsiktsgenre som t ex anonym i den här tråden.

Jag skulle heller inte av hänsyn till trådskaparens intentioner tveka att delta i en tråd där andra åsiktsriktningar som är mig främmande vill kunna mötas utan att ifrågasättas.

Vill man enbart konsumera homogeniserad bokstavssoppa gör man lämpligen det i en sluten grupp.

Jag såg att anonym skrev att den här tråden har kapats av personer som är trogna den svenska strategin - som jag ser det en symptomatisk reaktion från den som har problem med andra åsikter än den egna. Räknar man nick, inklusive anonyma sådana, i den här tråden så skulle jag gissa att det finns mångdubbelt fler kritiker än kritiker av kritiken - men har man en tendens till jagsvaghet så kan ett enda litet ifrågasättande upplevas som man blivit kränkt av hela världenGlad
    Och en del har riktigt svårt att vara raka med vilka det är som avses med påståenden om jagsvaghet och annat i samma stil. Det är inte lätt när det är svårt, sade han som gömde sig bakom sin mormor. 
  • Anonym (Fasanen)
    FDFMGA skrev 2021-02-13 12:13:09 följande:
    Om anonym startar en tråd där hen uttrycker önskemålet att tråden enbart är avsett för dem som anser att Tegnell bör åtalas för folkmord så kommer jag inte att respektera det heller.

Vem/vilka tycker du ska ställas till svars för alla tusentals som dött i onödan då?
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-02-13 12:13:53 följande:
    Och en del har riktigt svårt att vara raka med vilka det är som avses med påståenden om jagsvaghet och annat i samma stil. Det är inte lätt när det är svårt, sade han som gömde sig bakom sin mormor. 
    Åh, min gamla mormor var en fascinerande och mycket klok person - jag har nog internaliserat en hel del av hennes sätt att se på omvärlden.

Visst, hon var redan gammal när jag var mycket ung - men även äldre kvinnor kan ha mycket att lära små pojkar eller småflickor också för den delen

Att respektera äldre betraktar jag inte som jagsvagt - till skillnad från att vara obenägen att möta andra åsikter än de egna.

Tänk förresten så mycket som hänt i Sverige sen min gamla mormor föddes som statarunge. Undrar om trådens anonymer ens har hört talas om statarsystemet.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-12 21:26:39 följande:
    Jag har svarat på frågan, flera gånger. Om du inte förstår svaren är det ditt problem, inte mitt. Andra förstår. Du rättar inte dina fel.  

Jo, jag förstår svaren, dock inte din fråga om nått du redan visste om.
    Vad var det om?
    DU visste ju om länkarna sen när du fick dom, rätt udda måste jag tillstå och säga och undra om liknande fanns i Sverige som i NL.

Eller är det så enkelt att du inte har en susning om vad som sker i Sverige och med tanke på de felaktigheter som letar sig in i dina inlägg om och om igen?

Rättar alltid mina fel, då det är så man inte hamnar i en prestige att säga man har rätt.
    Vet det retar en del av någon anledning och när man rättar till ett fel man skrev.
    Där man ältar felet om och om igen och fast man redan rättat till det, brukar underhålla den en stund och sen ställa en fråga.
    Och efter den så upprepas det inte igen Solig
    Det är nått som inte stämmer dock, antingen kände du inte till de Svenska länkarna, eller så gjorde du.
    Jag tror inte du kände till dom Svenska FHM länkarna och sen bara låtsades, varför annars skriva om det fanns i Sverige och när det så uppenbart gjorde.

FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-12 21:33:52 följande:
    Ja, hoppas att du inte märkte några hinder när du skrev här. Men just eftersom det är öppet, är det lite märkligt att Klyban ifrågasätter varför jag och ABC skriver här. Han verkar tyvärr ha fått för sig att han kan bestämma sådant. Otrevligt!

Jag ifrågasätter felen ni upprepar fast ni blivit informerade vad verkligheten är.
    Och när man upprepar samma fel efter den punkten, så är det desinformation den punkten.
    Och ni har ett par som ni upprepar och ni redan vet är ett fel.

Det är lustigt att två som inte ens bor i Sverige producerar så många fel och desinformation.
    Ett ointresse och ta reda på hur faktiskt det är är, eller vad är det som triggar dig att återupprepa alla dessa fel?(Som vilken strategi vi har, att vi inget ministerstyre har, att vi ligger på medel i EU/UK osv..., varför upprepar man dessa fel?)

Pope Joan II skrev 2021-02-12 23:49:49 följande:
    Vad tycker du om klybans vi alla då? Också gulligt? Lättförstått?

Varför gång någon är osäker vad ett vi är och frågar, får svar Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FDFMGA
    Anonym (Fasanen) skrev 2021-02-13 12:23:55 följande:
    Vem/vilka tycker du ska ställas till svars för alla tusentals som dött i onödan då?
    Jag tycker det är obehagligt med anonyms befängda anklagelser.

Och jag hoppas att hens föräldrar skulle ställa hen till svars och bildligt beskrivet ta hen i örat om de fick kännedom om hur hen beter sig.

Däremot ställer jag inte trådens kritiker till svars för hens beteende.

• Pope Joan II
    klyban skrev 2021-02-13 12:39:58 följande:
    pyssel skrev 2021-02-09 20:10:30 följande:
    Ja, det är mkt magstarka uttryck som kommer från det hållet. Konstigt nog tigs det still på de håll och kanter där man för mindre saker annars kan vänta sig hyperemesis.
    pyssel skrev 2021-02-10 18:12:00 följande:
    Det står dig förstås lika fritt som alla andra att hävda, debattera och inte hålla med om att hänvisningen inte utgör något belägg för påståendet, utan att ditt indignerade utspel om påstådd desinformation hittar hem hos andra än den förvirrade svansen som knappt vet varför den viftar.
    pyssel skrev 2021-02-10 22:24:12 följande:
    Det kommer de bli varse.
    pyssel skrev 2021-02-11 17:29:35 följande:
    Det skulle vara ett av de tråkiga.
    pyssel skrev 2021-02-13 12:01:53 följande:
    Det var motsägelsefullt. Ja, rent av perplexerande.

Tänkte jag tar några och fråga, men vad har detta med COVID-19 och göra?
    Är det nått du kan utveckla för jag är direkt osäker på vad vi ska svara på i dina inlägg som har med COVID-19 och göra.
    Kan du berätta vad, så vi vet vad vi ska diskutera om COVID-19 i dina inlägg?

Är det din uppfattning att den tråd jag har startat och som du på sedvanligt sätt saboterat handlar om Covid-19?
  • pyssel
    klyban skrev 2021-02-13 12:39:58 följande:

Tänkte jag tar några och fråga, men vad har detta med COVID-19 och göra?

Är det nått du kan utveckla för jag är direkt osäker på vad vi ska svara på i dina inlägg som har med COVID-19 och göra.

Kan du berätta vad, så vi vet vad vi ska diskutera om COVID-19 i dina inlägg?

Ja, du verkar mycket osäker (både på dig själv och topic), vilket vi ser att du främst tar ut på kvinnor i flertalet trådar. Men det är inget du behöver elaborera. Just det framgår nämligen tydligt. En av de få gånger det går att referera till tydlighet i dina inlägg.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2021-02-13 12:28:03 följande:

Jo, jag förstår svaren, dock inte din fråga om nått du redan visste om.
    Vad var det om?
    DU visste ju om länkarna sen när du fick dom, rätt udda måste jag tillstå och säga och undra om liknande fanns i Sverige som i NL.

Eller är det så enkelt att du inte har en susning om vad som sker i Sverige och med tanke på de felaktigheter som letar sig in i dina inlägg om och om igen?

Rättar alltid mina fel, då det är så man inte hamnar i en prestige att säga man har rätt.
    Vet det retar en del av någon anledning och när man rättar till ett fel man skrev.
    Där man ältar felet om och om igen och fast man redan rättat till det, brukar underhålla den en stund och sen ställa en fråga.
    Och efter den så upprepas det inte igen Solig
    Det är nått som inte stämmer dock, antingen kände du inte till de Svenska länkarna, eller så gjorde du.
    Jag tror inte du kände till dom Svenska FHM länkarna och sen bara låtsades, varför annars skriva om det fanns i Sverige och när det så uppenbart gjorde.

FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-12 21:33:52 följande:
    Ja, hoppas att du inte märkte några hinder när du skrev här. Men just eftersom det är öppet, är det lite märkligt att Klyban ifrågasätter varför jag och ABC skriver här. Han verkar tyvärr ha fått för sig att han kan bestämma sådant. Otrevligt!

Jag ifrågasätter felen ni upprepar fast ni blivit informerade vad verkligheten är.
    Och när man upprepar samma fel efter den punkten, så är det desinformation den punkten.
    Och ni har ett par som ni upprepar och ni redan vet är ett fel.

Det är lustigt att två som inte ens bor i Sverige producerar så många fel och desinformation.
    Ett ointresse och ta reda på hur faktiskt det är är, eller vad är det som triggar dig att återupprepa alla dessa fel?(Som vilken strategi vi har, att vi inget ministerstyre har, att vi ligger på medel i EU/UK osv..., varför upprepar man dessa fel?)

Varför gång någon är osäker vad ett vi är och frågar, får svar Solig

Vad har detta tjat och dessa personangrepp att göra med Sveriges handhavande av pandemin?
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin