Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Jag hörde på nyheter från USA, att Trump försökte utreda om det förhöll sig så. Forskare har dock varit enade att det inte är framställt i laboratorium. Det enda som i så fall kanske kunnat hända är om någon i labbet råkat bli smittad av misstag, men det är inget virus som har skapats av människor i syfte att använda som biologiskt vapen.
Det har varit en dyrköpt immunitet. Därav folks attityd till ordet flockimmunitet. Den är/var tyvärr inte gratis. Sen tror jag att folk är rädda för att ropa hej innan de kommit över ån.
Jag hörde något om att andra länder ser minskningar i antal smittade och döda. Har de också nått flockimmunitet, för något gemensamt med Stockholm måste de ju ha?
Sverige arbetar inte för en flockimmunitet, utan Sverige arbetar på att hålla smittan nere, så sjukvården hänger med.
Kanske de stängt ned samhället och stoppat det så, för de många har och pga en extremt okontrollerad spridning och för sen följsamhet av invånare.
Och många verkar vara rätt på det klara med att återsmittning kommer ske, och vaccin är 12-18 månader bort.
Och ingen klarar hålla stängt så länge, utan att ekonomin kraschar, och kraschar ekonomin så komemr dessa få döda vara en droppe i havet i jämförelse.