• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:46:00 följande:
    Förlöjliga andra människor som inte är psykotiska. Men det begrep inte du. 
    Själv avstår jag från att ställa diagnoser på nätet.

Men jag skulle kunna sträcka mig så långt som till att pandemin är en guldgruva för konspirationsteoretiker av alla de slag.

Och diskussionen hade spårat in på att viruset har sitt ursprung i ett kinesiskt forskningslaboratorium och att det inte kan vara USA:s uppgift att kontrollera dessa.

Den som påstår sig veta virusets ursprung oavsett om man är president i USA elelr skribent på FL är en paranormal nattmössepratare, det sistnämnda är ingen diagnos.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:57:43 följande:
    Själv avstår jag från att ställa diagnoser på nätet.

Men jag skulle kunna sträcka mig så långt som till att pandemin är en guldgruva för konspirationsteoretiker av alla de slag.

Och diskussionen hade spårat in på att viruset har sitt ursprung i ett kinesiskt forskningslaboratorium och att det inte kan vara USA:s uppgift att kontrollera dessa.

Den som påstår sig veta virusets ursprung oavsett om man är president i USA elelr skribent på FL är en paranormal nattmössepratare, det sistnämnda är ingen diagnos.
    Nobelt. 
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:55:45 följande:
    Nej, du förlöjligar som sagt andra människor som inte lider av psykisk ohälsa men som ändå är kritiska mot hanteringen av pandemin. Och det var givetvis också din avsikt att göra det, precis som det är din avsikt att göra i det inlägg jag nu citerar. 

Du missförstod lustigt nog inlägget på samma sätt som klyban gjorde. Jag har aldrig förr sett några som helst likheter er emellan - inspirationen måste sannerligen ha slagit i taket på sistone. 
    Nej, jag missförstod inte ditt inlägg. 

Det är klart att jag egentligen inte anser att alla kritiker av Sveriges strategi ska klumpas ihop med t ex den skribent här på FL som anser att regeringen i hemlighet vill att de gamla ska dö så att man kan ersätta dem med "lågutbildade analfabeter".

I princip anser jag att man endast är ansavrig för det man själv ger uttryck för. Har du samma uppfattning?
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:49:56 följande:
    Jag förlöjligar inte TwoThousands när jag länkar till en tråd där han skrivit flitigt.

Och jag har noterat att han långt ifrån är ensam inom kritikerklustret att ta till paranormala förmågor när de kritiserar Sveriges smittskyddsarbete.

Därmed inte sagt att jag anser att alla kritiker har en ockultistisk ådra, en mig nästående person är mycket kritisk till delar av Sveriges strategi och detta utan att blanda in paranormala iakttagelser i sammanhanget.

Men i princip har du ju rätt - man är bara ansvarig för det man själv ger uttryck för - fast det gäller ju såväl kritiker som kritiker av kritiken.
    Jo faktisk var det precis det du menade, blanda ihop samtliga kritiker med konspirationsteorier... det kan man se ganska tydligt här...
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:35:31 följande:
    Ja, det kritiska klustret tar, ähum -  till en del okonventionella metoder när man inhämtar kunskap om pandemin, dess upphov, dess verkan och vilka metoder den bäst bekämpas med.
    Jo vi vet redan sen tidigare hur svårt du har för att stå för vad du skriver, inget nytt där inte Drömmer
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 15:01:34 följande:
    Nobelt. 
    Mm, då kanske jag kan få "nobelpris".

Personen som i en tråd påstod att "hennes" pappa skulle få Nobelpris i tåg har ju numer inte så mycket invandringstrådar att skriva i och är därför en av FL:s flitigaste kritiker av Sveriges strategiSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 15:05:50 följande:
    Jo faktisk var det precis det du menade, blanda ihop samtliga kritiker med konspirationsteorier... det kan man se ganska tydligt här...
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:35:31 följande:
    Ja, det kritiska klustret tar, ähum -  till en del okonventionella metoder när man inhämtar kunskap om pandemin, dess upphov, dess verkan och vilka metoder den bäst bekämpas med.
    Jo vi vet redan sen tidigare hur svårt du har för att stå för vad du skriver, inget nytt där inte Drömmer
    Aha, det vet duSkrattande
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:46:00 följande:
    Förlöjliga andra människor som inte är psykotiska. Men det begrep inte du. 

Jag begriper att det blir PER AUTOMATIK ett typ av förlöjligande när någon presenterar såna konspirationer som den användaren.

Vet inte vart du tar psykotiskt, men sure, den användaren verkade rätt svårt med vad som sker i verkligheten.
    Men vad det bero på, det får du ta med denna användaren, om ni denne svarar på något, för det har vi märkt inte ligger i den användarens intresse.

Men har du kritik i din tråd mot en användare inte får slänga ut konspirationer?
    Eller vad är det du vill säga i din tråd?
    Eller är ämnet nått du inte längre vill kännas vid, bara undrar vart vi har dig nu, för det verkar som du ska försvarare denna användares konspirationer, är det så att du försvarar dessa?

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:55:45 följande:
    Nej, du förlöjligar som sagt andra människor som inte lider av psykisk ohälsa men som ändå är kritiska mot hanteringen av pandemin. Och det var givetvis också din avsikt att göra det, precis som det är din avsikt att göra i det inlägg jag nu citerar. 

Du missförstod lustigt nog inlägget på samma sätt som klyban gjorde. Jag har aldrig förr sett några som helst likheter er emellan - inspirationen måste sannerligen ha slagit i taket på sistone. 

Det går ha kritik, det har jag också.
    Dock kostar min kritik pengar, och hur villiga är en del partier med detta sen?
    Vet svar kommer senare, men högern har aldrig varit direkt intresserad för detta, mer sänka sänka sänka skatten.
    Och här pratar vi om ökade kostnader.

Det finns inget att missförstå i denna användares inlägg, då det mesta är fantasier, är det detta du tänker på?
    Och upprepar dom massor av ggr, ja, tills de försvann igen som farliga inlägg som det är och med desinformation och irrelevans för allt.

• Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2020-05-18 15:11:18 följande:
    Aha, det vet duSkrattande
    Jag vi har sett ganska många exempel på det... detta var bara ett av många.
  • klyban
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 15:05:50 följande:

Är det detta handlar om, att kritik och konspiration ska var samma?
    Då förstår jag varför det blir så tokigt.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin