• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Liindsi skrev 2020-08-17 18:35:57 följande:
    Varje månad i 25 år nu :P Skönt med en kille som har förståelse för att det är en riktig grej och inte bara använder det som skällsord. Ta hand om dig, lyssna på bra musik eller se en feel good film. :)
    Jo, jag förstår. . Jag försöker ta hand om mig. Lyssnar på väldigt bra musik. Reggae som vanligt. .
  • flygrl

quote=80590272][quote-nick]Litenmenhård skrev 2020-08-17 17:25:14 följande:[/quote-nick]

Tja. Ja, det har varit underbart väder här med. . Gött att slippa tunnelbanan, kan jag tänka mig. Samma sak här på spårvagnarna. Alla knör. 

[/quote]

Fint att ni också har härligt väder! Det måste man ta till vara för vintern är sååå lång och trist.

Ja, inget vidare om man måste åka kollektivt som jag vissa dagar och det är fullt med folk. Åker du spårvagn till jobbet?

Litenmenhård skrev 2020-08-16 19:04:55 följande:

Ja, nu vet jag. .

Hehe, nej, det kanske hon inte gör. :-P.

Ja, det är intressant att tänka på ibland i alla fall. Undrar verkligen hur världen skulle bli då.

Ja, man undrar hur världen skulle se ut helt utan människor. Vi har ju faktiskt bara funnits en kort stund på Jorden...
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 07:50:09 följande:

Cowabunga!

Cowabunga! Äre nu du kommer med nybakad pizza till oss alla?
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 08:53:42 följande:

Är ni också så att när ni har börjat skriva på en sak att ni börjar skriva om något helt annat? Jag skriver ju om Torsten och Elvira och deras love story, men jag märker att jag skriver mycket om mig själv istället.

Jag skriver ju inte så mycket som du så har inte den erfarenheten. Mitt skrivande är väl mest här på FL och så lite enkla dikter som enbart är tänkta för mina ögon. Fast har för mig jag hört/läst nån säga att alla författare egentligen skriver om sig själva, att det är det skrivandet handlar om deep down så att säga. Verkar ju stämma i ditt fall då.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 09:51:04 följande:

Jo, det är jobbigt. Skulle vilja kunna vara bättre på att hålla mig till en sak och slutföra den.

Kanske kan man träna upp den förmågan? Öva upp sin självdisciplin.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 10:19:30 följande:

En fråga: Kan man lägga upp låtar på Youtube om de är som genvägar? Min kompis skickade två låtar till mig på Google Drive, som jag ska lägga upp, men jag kunde inte ladda ner de. Däremot kunde jag lägga de som genvägar.

Ingen aning faktiskt.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 17:32:02 följande:

Alltså, jag har haft en konstig dag. Känslorna har gått upp och ner. Som om jag hade pms eller något. Har ni såna dagar ibland?

Självklart har jag det. Tror det är rätt allmänmänskligt faktiskt.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 18:37:29 följande:
    Jo, jag har också hört det. Jag tror det stämmer, men att det på vissa killar märks mer, av någon anledning.
    Det tror jag stämmer! Killar har ju olika hormonnivåer även de. Testosteron t ex.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-17 18:39:54 följande:

quote=80590272][quote-nick]Litenmenhård skrev 2020-08-17 17:25:14 följande:[/quote-nick]

Tja. Ja, det har varit underbart väder här med. . Gött att slippa tunnelbanan, kan jag tänka mig. Samma sak här på spårvagnarna. Alla knör. 

[/quote]

Fint att ni också har härligt väder! Det måste man ta till vara för vintern är sååå lång och trist.

Ja, inget vidare om man måste åka kollektivt som jag vissa dagar och det är fullt med folk. Åker du spårvagn till jobbet?

Ja, man undrar hur världen skulle se ut helt utan människor. Vi har ju faktiskt bara funnits en kort stund på Jorden...
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 07:50:09 följande:

Cowabunga!

Cowabunga! Äre nu du kommer med nybakad pizza till oss alla? Jag skriver ju inte så mycket som du så har inte den erfarenheten. Mitt skrivande är väl mest här på FL och så lite enkla dikter som enbart är tänkta för mina ögon. Fast har för mig jag hört/läst nån säga att alla författare egentligen skriver om sig själva, att det är det skrivandet handlar om deep down så att säga. Verkar ju stämma i ditt fall då.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 09:51:04 följande:

Jo, det är jobbigt. Skulle vilja kunna vara bättre på att hålla mig till en sak och slutföra den.

Kanske kan man träna upp den förmågan? Öva upp sin självdisciplin.Ingen aning faktiskt.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 17:32:02 följande:

Alltså, jag har haft en konstig dag. Känslorna har gått upp och ner. Som om jag hade pms eller något. Har ni såna dagar ibland?

Självklart har jag det. Tror det är rätt allmänmänskligt faktiskt.
    Jo, jag åker spårvagn till jobbet. På ditvägen är det rätt lugnt, men det är när alla ska hem som det blir jobbigt.

Haha, pizzan behåller jag för mig själv. Muhaha. :-P.

Jo, jag skriver ju mycket om mig själv och mina tankar och betraktelser. Tycker det är roligt. Jag brukar blanda filosofi med humor, det tycker jag är roligt. .

Jo, men jag blir tagen off guard när jag får såna dagar. Jag brukar alltid vara på gott humör så när jag blir så här nere så slår det hårt, men som den eviga optimisten jag är så vet jag att det alltid blir bättre igen. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 18:37:29 följande:

Jo, jag har också hört det. Jag tror det stämmer, men att det på vissa killar märks mer, av någon anledning.

Jag har hört samma som Mortiscia80 och även läst om forskare som menar att även män skulle ha en omställningsperiod motsvarande klimakteriet. Inte så konstigt egentligen, hormonerna påverkar mycket i både mäns och kvinnors kroppar.

Sen är väl sånt där också individuellt hos både män och kvinnor så vissa individer känner av det mer andra mindre. Du är väl helt enkelt en sån person där det slår igenom mer. Antar jag.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 18:38:48 följande:

Jo, jag förstår. . Jag försöker ta hand om mig. Lyssnar på väldigt bra musik. Reggae som vanligt. .

Ta hand om sig är viktigt. Livet är inte alltid lätt och man får försöka ta till vara the good stuff för att stå ut och ta sig vidare.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-08-17 18:46:18 följande:
    Det tror jag stämmer! Killar har ju olika hormonnivåer även de. Testosteron t ex.
    Jo, det är sant.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-17 18:50:55 följande:
    Jag har hört samma som Mortiscia80 och även läst om forskare som menar att även män skulle ha en omställningsperiod motsvarande klimakteriet. Inte så konstigt egentligen, hormonerna påverkar mycket i både mäns och kvinnors kroppar.

Sen är väl sånt där också individuellt hos både män och kvinnor så vissa individer känner av det mer andra mindre. Du är väl helt enkelt en sån person där det slår igenom mer. Antar jag.
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 18:38:48 följande:

Ta hand om sig är viktigt. Livet är inte alltid lätt och man får försöka ta till vara the good stuff för att stå ut och ta sig vidare.
    Men jag är väl inte där än? Jag är ju bara 36, haha. :-P.

Jag är väl känslig antar jag. Det är vad jag fått höra i alla fall.
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-08-16 20:11:23 följande:

Ja det finns mycket man vill se, bara tiden och plånboken räcker till :) Att spendera pengar på resor har jag inget emot, man har ju minnena med sig resten av livet.

Helgen har varit så där, gårdagen tuff och idag blev iaf bättre :) 

Hur mådde igelkotten då? Och vad åt ni för grillat? Inte igelkott, väl? ;)

Ja, iaf jag kan leva länge på fina upplevelser som ex. resor. Minnen och kunskap är nåt ingen kan ta ifrån en heller.

Ok, tråkigt att helgen inte rakt igenom blev så skön som du hoppats på. Hände det nåt särskilt som drog ner lördagen? :/

Igelkotten verkade må bra. Tycker det är så fina djur, söta och fascinerande. Här grillas inga igelkottar, nej! Däremot grillades det entrecote, sååå gott!

Men så är det ju.
  • Litenmenhård

Jag måste erkänna en sak. En gång när jag var liten fick jag mardrömmar av Babar.

• Mortiscia80
    flygrl skrev 2020-08-17 19:02:02 följande:
    Ja, iaf jag kan leva länge på fina upplevelser som ex. resor. Minnen och kunskap är nåt ingen kan ta ifrån en heller.

Ok, tråkigt att helgen inte rakt igenom blev så skön som du hoppats på. Hände det nåt särskilt som drog ner lördagen? :/

Igelkotten verkade må bra. Tycker det är så fina djur, söta och fascinerande. Här grillas inga igelkottar, nej! Däremot grillades det entrecote, sååå gott!

Men så är det ju.
    Så sant :) Plugga är dessutom kul tycker jag, det kan man göra mest för skojs skull till och med.

Trotsåldern... Så förra veckan var ganska tuff, kanske för att fsk börjat igen? Det kan ju bli en omställning. Så det var jättemycket gråt och skrik och frustration, men söndagen var som sagt bättre iaf :) Man får försöka hitta vad som funkar och göra mer av det.

Grillat är gott! :) Nu har vi inte gjort det alls i år, vi har liksom inte pratat om det ens, men det har ju varit så mycket annat som behövt fokus så inte så konstigt kanske. Var det bara du och pappa eller har du några syskon?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.