Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill
Kanske denna tråd kan vara till hjälp för någon som har frågor kring socialtjänsten och hur vi resonerar kring olika saker rörande barn och unga.
Kanske denna tråd kan vara till hjälp för någon som har frågor kring socialtjänsten och hur vi resonerar kring olika saker rörande barn och unga.
Idag kan vi åter läsa om hur socialtjänstens inkompetens och där åter igen "barnets bästa" enligt socialtjänsten gjort så att ett barn på fyra år inte längre lever då detta barn blivit mördat av sin mor.
Socialtjänsten har som ofta fokuserat på fel saker, i detta fall så var barnets väl av underordnad betydelse då det var viktigare att "skydda" mamman.
Man får inte glömma bort att allt som dessa myndighetspersoner gör ska vara baserat på vetenskap och beprövad erfarenhet (inte det som man kommit fram till när man rökt på vid kaffeautomaten) vidare så har man som i all myndighetsutövning att förhålla sig sakligt och opartiskt. Det är även på det sättet att det ställs krav på utbildning, kunskap och erfarenhet inom det område som personen verkar men inte heller här fungerar det tillfredsställande då det är mer regel än undantag att man saknar basal kunskap om barn och barns behov och utveckling och juridik kan de flesta inte ens stava till. (den som önskar kan läsa på respektive socionomprogram hur kursplanen ser ut)
Med andra ord det som görs får under inga omständigheter vara baserat på en åsikt eller ett tyckande, tyvärr så efterlevs inte detta hos speciellt många inom socialtjänsten där man skapat ett pseudo-samhälle där de har en egen lagbok, om nu inte Olof Palme såg till att tjänstemannaansvaret togs bort på mitten av 70:talet så skulle det inte finnas den nivå på problemet som vi ser idag.
Du får gärna tala om i vilket socionomprogram du hittar stöd för dina åsikter, då jag studerat tämligen många socionomprogram och inte hittat evidens för det som du påstår.
Jag är väl påläst vad beträffar ex. Socialstyrelsen BBiC och så mycket kan jag säga att det som används ute i verksamheten är logotypen, ställer man frågor rörande BBiC till ex. socialsekreterare så kan man snabbt konstatera att de inte ens har tagit sig tid och läst de inledande styckena i handledningen till den samma.
Du får gärna tala om i vilket socionomprogram du hittar stöd för dina åsikter, då jag studerat tämligen många socionomprogram och inte hittat evidens för det som du påstår.
Jag är väl påläst vad beträffar ex. Socialstyrelsen BBiC och så mycket kan jag säga att det som används ute i verksamheten är logotypen, ställer man frågor rörande BBiC till ex. socialsekreterare så kan man snabbt konstatera att de inte ens har tagit sig tid och läst de inledande styckena i handledningen till den samma.
Finns otaliga exempel där soc gått in och totalförstört folks liv, det finns också exempel på där placerade ungdomar tagit sina egna liv i förtvivlan efter att soc kört över dem och deras familjer.
Du kanske är en av dem som tror blint på soc?