• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-14 23:14:59 följande:

Han gav den andra kvinnan minst fyra chanser till att välja honom. Han valde bort dig varje gång. Helt frivilligt.

Så är han verkligen värd en andra chans? När han fullt medvetet valde bort dig FLERA gånger..

In my opinion har han definitivt inte gjort sig förtjänt av det.

Och det är inte så lätt att vara realistisk. Jag vet att hans handling är oförlåtlig och han har förnedrat mig på ett sätt som jag aldrig trodde. Självklart borde jag lämna honom. Men bara för han gjorde fel betyder det ju inte att jag slutar älska honom och han avslutade ju allt med henne innan jag kom på er pga mig, att han valde mig. Hur lämnar man någon man älskar? Och hur motiverar man det?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Anonym@) skrev 2020-01-14 23:19:21 följande:

Så du menar att dom fortfarande har kontakt?

Hon hör av dig ibland, typ schizofren. Ibland arg på att han ?ljuger? ibland för att vara ?snäll?. Han har tydligt sagt att han inte vill ha med henne att göra.
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 15:52:02 följande:

Och det är inte så lätt att vara realistisk. Jag vet att hans handling är oförlåtlig och han har förnedrat mig på ett sätt som jag aldrig trodde. Självklart borde jag lämna honom. Men bara för han gjorde fel betyder det ju inte att jag slutar älska honom och han avslutade ju allt med henne innan jag kom på er pga mig, att han valde mig. Hur lämnar man någon man älskar? Och hur motiverar man det?

Det gjorde han ju inte. Innan har du ju skrivit att han avslutade när hon blev på smällen. Det är väl inte att ?välja dig??
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 15:53:10 följande:

Hon hör av dig ibland, typ schizofren. Ibland arg på att han ?ljuger? ibland för att vara ?snäll?. Han har tydligt sagt att han inte vill ha med henne att göra.

Är det här på riktigt, eller en trolltråd? Hur kan de forfarande ha kontakt och du stannar?! Har du ingen självbevarelsedrift? Han hade ju bara lätt kunnat blocka henne.
  • Fjäril kär

Hur man motiverar det?

Herregud han var OTROGEN som nygift och gjorde en annan kvinna gravid!!

Är inte det motivation tillräckligt? Hur förnedrad måste du vara innan du lämnar?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-15 15:49:43 följande:

Men det är ju inte så enkelt!! Jag vill ju vara med honom, han är min livs kärlek. Hur ska jag kunna välja bort honom? Mitt liv rasar ju oavsett.

Jag hade ju aldrig gift mig om jag inte verkligen älskade honom och trodde på vår framtid. Det är så lätt att säga lämna men så väldigt mycket svårare att göra det.

Han har redan valt bort dig... Han gjorde det valet åt dig. Det finns inget kvar att välja på.

DU älskade honom ja när ni gifte er .. Men uppenbarligen gjorde inte han det.
  • Fjäril kär

Realiteten är att han inte gjorde ett aktivt val vad gäller dig. Han hade redan dig då ni var gifta.

Att han blev upptäckt och är kvar i äktenskapet betyder inte att han valde dig. Ni var redan gifta.

Han valde bort henne endast pga att han blev påkommen och hon gravid. Bara tänk på den detaljen en stund..

Att han stannar hemma hos dig betyder inte att han aktivt har valt dig utan för att han gör allt han kan för att slippa ta konsekvenserna. (att skiljas skulle ju få allt att komma ut och det klarar han inte av. Han vill inte inse vad han faktiskt har gjort utan skyller på dig och på henne.)
  • Anonym (Kvinna31)

Om han nu ångrar allt så tycker jag att han ska tala om för era familjer vad han gjort och stå för det hämska han gjort mot sin familj. Då ska han kunna stå för sina saker som han gjort. Att hon är olika i sitt beteende kan mycket väl vara att hon är sårad efter att han sagt saker. Eller att han ena stunden skriver snällt med henne och när du är i närheten så är han otrevlig. Du kommer aldrig kunna ha koll på honom dygnet runt, vart han än är. Det finns alltid en möjlighet för honom att att vara otrogen. Hade han älskat dig när ni gift er så hade det aldrig lockat honom till någon annan så tidigt i äktenskap. Jag tror han ångrade äktenskapet. Och nu är han kvar för att han är rädd att sanningen kommer fram och att förlora sin dotter och betala massa underhåll. Det är lätt märker du väl att manipulera dig och vara ledsen och sen när du gått på det så gör han det igen. Hur vet du att han inte har sjukdomar? Som han sen sprider till dig.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-01-15 16:02:15 följande:

Det gjorde han ju inte. Innan har du ju skrivit att han avslutade när hon blev på smällen. Det är väl inte att ?välja dig??

Enligt henne lämnade han henne när hon blev gravid och enligt honom hade han redan avslutat när hon sa att hon var gravid. Det varade ju bara sexuellt i två-tre veckor. Vi planerade att börja skaffa barn då och försökte lite så är väl tur att det aldrig blev nåt innan jag upptäckte det.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-01-15 16:04:33 följande:

Är det här på riktigt, eller en trolltråd? Hur kan de forfarande ha kontakt och du stannar?! Har du ingen självbevarelsedrift? Han hade ju bara lätt kunnat blocka henne.

Men han vill ju veta vad för galenskap hon skriver och jag är okej med det. Sen svarar han nästan aldrig och när han svarar markerar han att hon måste sluta!
Svar på tråden Nygift och otrogen