• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-13 20:34:39 följande:

På vilket sätt skulle han förstå genom att hamna igen i det tuffa blöjträsket med vaknätter och ingen vuxen tid? Hur ska ni kunna prioritera varandra med ännu ett barn? Det gick ju inte med ett barn så hur skulle dubbelt jobb kunna ge er bättre möjligheter?

Men det jag menar är att han kanske förstår är att vara otrogen igen inte är värt det, att han tänker till en gång extra nästa gång han hamnar i en liknande situation. Att han minns tillbaka på detta och kommer ihåg all smärta och att gräset inte var grönare. Det ?visste? han ju inte den här gången.

Och vårt första barn fördjupade ju på ett sätt kärleken mellan oss. Kärleken till henne är ju gränslös. Önskar nästan jag blivit gravid innan jag kom på honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-13 20:41:36 följande:

Det är just precis det här som är att ta konsekvenserna av att vara otrogen. Han splittrar en familj där alla är förlorare. Det är vad det kostar när han valde att vara otrogen. Det valet tog han åt dig. Han har redan valt. Det är just detta som är att vara den bedragna frun. Det finns inga förmildrande omständigheter. Han cashade in sitt äktenskap när han knullade henne och kvitterar ut några ören och ett krossat äktenskap i växeln.

Men varför ska jag ta beslutet att lämna?? Han vill ju inte. Han vill fortsätta med mig av hela sitt hjärta. Så han har ju inte tagit nåt val, han la bara ett omöjligt beslut i mina händer..

Så konsekvenserna av hans val ska göra mig bostadslös, förlora vänner och få ha mitt barn varannan vecka och förlora mannen jag älskar? Det är inte rättvist!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-01-13 20:45:44 följande:

Vad har könstillhörighet med saken att göra? Nu var han ju inte bara otrogen, utan startade en relation med en annan kvinna och på vippen en ny familj med henne. Du säger ju själv att du hade lämnat om hon inte gjort abort. Hur är det att vara en ?fantastisk pappa?? Är det här en trolltråd eller? Om du är på riktigt, tror du inte att ert barn inte märkt av denna jättekris och påverkats av hur pissigt ni har mått/mår? Börjar tro att TS driver. Ingen är så här dum. Vad spelar det för roll att man älskar när man skadar?

Var snäll att inte håna mig jag tycker det är jobbigt som det är. För att det är lättare att kritisera en pappa än en mamma. Jag står fast vid att han är en otrolig pappa och så klart har vår dotter känt av vad som varit men han har gjort allt för att hon ska känna sig älskad.

Ja jag hade lämnat då. Då hade förnedringen blivit total. Alla hade fått veta om hans svek även om han hade tagit avstånd från barnet för det var han tydlig med att han skulle. Men nu är vi inte där utan hon gjorde abort och dom behöver aldrig mer finnas i varandras liv. Jag behöver aldrig mer ha någon kontakt med henne.

Ingen är så här dum? Tack för den...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 06:21:01 följande:

Men det jag menar är att han kanske förstår är att vara otrogen igen inte är värt det, att han tänker till en gång extra nästa gång han hamnar i en liknande situation. Att han minns tillbaka på detta och kommer ihåg all smärta och att gräset inte var grönare. Det ?visste? han ju inte den här gången.

Och vårt första barn fördjupade ju på ett sätt kärleken mellan oss. Kärleken till henne är ju gränslös. Önskar nästan jag blivit gravid innan jag kom på honom...

Eller så längtarhan efter henne. Spänningen, kravlösheten, nyförälskelsen och hennes sexiga kropp. När du sitter gravid, grinig och har ont är du kanske tråkig? Du var ju inte ens attraktiv nog enligt honom under er bröllopsdag och smekmånad så varför ska du då vara attraktiv när ni aldrig sover och du har avslag, läkande bröst och alltid en spya på tröjan?

Kanske passar nån tjej på att ge en invit ? Han är troligtvis känd som kille som var otrogen som nygift ( då säkert älskarinnans vänninor och deras män och deras mäns vänner osv fått höra allt)

Er kärlek blev ju inte speciellt djup efter dottern då han hade en annan relation rätt tätt inpå. Det är nog bara du som tror att dotter fördjupade något,
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Narcoffer) skrev 2020-01-13 21:22:47 följande:

Jo, det finns flera som är så där dumma. Jag är en intelligent kvinna, enligt vad jag fått höra gång på gång i mitt liv. Ändå var jag naiv och korkad när det gällde min man.

Han sade att han älskade mig, alltså var det sant.

Han sade att det var mitt fel att han sökte sig till en annan kvinna, alltså måste det finnas en sanning i det.

Han sade att han aldrig ljugit för mig eller varit otrogen, och han var så övertygande att jag vacklade. Kunde jag verkligen vara 100% säker? Kanske jag hade missuppfattat något, eller kanske jag var överkänslig eller hade för livlig fantasi?

Om han nu hade sårat mig, så var det kanske inte hans fel? Taskig barndom, orättvist behandlad på jobbet, och så förstod han nog inte att jag blev sårad. Det var inte hans mening.

Just det, precis så dum var jag!

Man ska väl lita på den man älskar, är inte det hela grejen? Vad hände hos dig? Vad gjorde din man?

Jag tror min man är genuint ledsen men det gör ju inte mig mindre sårad...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 06:24:38 följande:

Men varför ska jag ta beslutet att lämna?? Han vill ju inte. Han vill fortsätta med mig av hela sitt hjärta. Så han har ju inte tagit nåt val, han la bara ett omöjligt beslut i mina händer..

Så konsekvenserna av hans val ska göra mig bostadslös, förlora vänner och få ha mitt barn varannan vecka och förlora mannen jag älskar? Det är inte rättvist!

På bröllopsdagen så trodde du nog att han älskade dig av hela sitt hjärta? Trodde du då att han ville leva med dig av hela sitt hjärta? Du vet idag att det var helt annorlunda då.

Han har gjort sitt val. Han vill bara inte ta konsekvenserna av valet.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 06:36:10 följande:

Man ska väl lita på den man älskar, är inte det hela grejen? Vad hände hos dig? Vad gjorde din man?

Jag tror min man är genuint ledsen men det gör ju inte mig mindre sårad...

Han lovade att älska dig i nöd och lust.. Men det var precis det han INTE gjorde..

Du kan inte lita på honom, han har ju klart och tydligt bevisat just det..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 06:21:01 följande:

Tvärtom så vet han ju ännu bättre hur han ska orka med en slitig vardag och kunna fly från det jobbiga. Han vet vart han kan få bekräftelse ifrån när du inte orkar se och möta hans behov under barnskrik och obefintlig sexlust.

Nu vet han dessutom hur han ska undvika att bli påkommen.

Och hur ska du kunna kontrollera honom när du är hemma och tar hand om bebis och amning och han går på gymträning/joggingrunda/jobbar etc?

Ett till barn är bara DITT sätt att fly verkligheten. Men han kommer inte vara i samma bubbla som du.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-13 20:20:44 följande:

Det har du ju faktiskt rätt i, jag har inte tänkt på det. Sen kanske han förstår den här gången.. tidigare hade han ju inte fått känna på att förlora oss, tagit oss för givna. Det kommer han nog inte göra längre hoppas jag.

Problemet som jag ser det är att du gamblar med ett barn.

Du har ingen aning om hur en graviditet påverkar ert äktenskap för det första. Hormoner kan ställa till med enorma fallgropar och problem.

För det andra har du ingen aning om hur förlossningen och hormonomställning och ev komplikationer påverkar ert förhållande.

Samt att du inte kan veta vilken sorts barn ni får.

Du har gigantiska fallgropar staplade på hög och du har ingen aning om vad som väntar er.

Tycker du verkligen att det är schysst att gambla med två barn?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-14 06:47:46 följande:

På bröllopsdagen så trodde du nog att han älskade dig av hela sitt hjärta? Trodde du då att han ville leva med dig av hela sitt hjärta? Du vet idag att det var helt annorlunda då.

Han har gjort sitt val. Han vill bara inte ta konsekvenserna av valet.

Så du menar att min man inte älskade mig när han stod och kollade mig i ögonen när vi gifte oss? Är inte det lite förenklat?
Svar på tråden Nygift och otrogen