Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-12 15:15:40 följande:
Hur kommer man vidare i förhållandet då? Det måste ju finnas mer tips än äktenskapsrådgivare (det går vi på)? Jag önskar nästan otrohet var olagligt, att han skulle begått ett brott...
Så vad borde jag gjort annorlunda menar du? Jag tolkar det som att du kritiserar mitt sätt att hantera hans otrohet. Finns det något annat sätt som varit rätt än att lämna? Eller vad borde jag gjort menar du? (Genuin fråga).
Ja han var min dröm, är min dröm. Och någonstans nu verkar han älska mig mer än någonsin pga ånger. Nej taggen kommer nog aldrig lossna men jag kanske kan lära mig att leva med den och den havsbad bara blir till en liten sticka om några månader?
Hur man kommer vidare handlar ju om att ni båda två måste göra jobbet tillsammans. Det finns inga garantier för nånting alls.
Men som jag skrev några sidor bakåt så handlar det om om att ni måste hand i hand som två vuxna fortsätta behandla varandra som två vuxna. Uppvakta varandra, ha massa sex, bekräfta varandra, vara extra noga med att umgås som ett par. Ha barnvakt och ta hand om äktenskapet. Att komma ihåg varför ni älskar varandra.
Om vardagen och trist familjeliv, mobilsurf, Netflix och utslitna gympabrallor var fallgropen in i otrohet så måste ni aktivt båda två jobba er bort från det. Lägg bort mobilen på kvällen, säsongsstarter på Netflix får aldrig bli viktigt, gympabrallor och boxvin måste tas bort. Steppa upp och skärp er.
Ett nytt barn är därför livsfarligt. Då serverar du honom en ny kvinna på silverfat... Att DU vill skapa distans och komma vidare med barn och ny sysselsättning gör ju honom utestängd och han kommer ännu en gång att kunna frestas av sexiga kvinnor någon annan stans. Fastna inte där igen! (för att inte tala om vad graviditet, extrakilon, nattvak och kolik kan ställa till med i ett redan katastrofalt äktenskap...)
Ska ni skaffa en till bebis måste ni vänta och på riktigt göra rätt för att inte frestelsen ska återkomma på silverfat.