• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (May) skrev 2020-01-14 20:48:36 följande:

Nu har inte jag läst hela tråden ts så det är möjligt att du redan skrivit det här men du säger att det var runt ett år sedan? Pratar du nån gång med din man om hur du känner eller tror han att du släppt det och gått vidare?

Är han medveten om att du fortfarande mår väldigt dåligt och oroar dig över det här?

Ja vi pratar men försöker som sagt få till en vardag. Jag mår ju mycket bättre än vad jag gjorde dom första månaderna.

Hade jag haft en chans med honom om jag redan lagt det bakom mig? Är det möjligt? Är det jag dom ältar orimligt mycket? Borde jag kunnat gå vidare vid det här laget?
  • Anonym (May)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 21:02:24 följande:

Ja vi pratar men försöker som sagt få till en vardag. Jag mår ju mycket bättre än vad jag gjorde dom första månaderna.

Hade jag haft en chans med honom om jag redan lagt det bakom mig? Är det möjligt? Är det jag dom ältar orimligt mycket? Borde jag kunnat gå vidare vid det här laget?

Nej, det var absolut inte det jag menade.

Herregud, jag ältade i nästan fyra långa år, kunde inte släppa det. Mycket för att jag fortfarande hade för många tvivel och frågor som aldrig blev riktigt besvarade.

Ni går på parterapi va? Tar du upp allt där?

Jag förstår att ni måste/vill få ihop en vardag men det verkar som att det gått för fort, för dig. Du har ju alldeles för mycket issues med det här för att kunna säga "ok, nu börjar vi på ny kula och släpper det som varit" . Och det slutar aldrig bra, för det är DU som är den viktigaste personen i er relation nu, vad du känner, tycker och tänker, inte han! Så du måste ju prata med honom om allt det du skriver här, annars kommer det aldrig gå, jag lovar dig...

Förstår att detta tär på dig, det skulle det göra på de flesta, och det finns ingen bestämd tid då man bör kunna sluta älta och gå vidare. Önskar jag kunde hjälpa dig verkligen. ..
  • Anonym (May)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 21:02:24 följande:

Herregud, jag ältade i nästan fyra långa år, kunde inte släppa det. Mycket för att jag fortfarande hade för många tvivel och frågor som aldrig blev riktigt besvarade.

Jag förstår att ni måste/vill få ihop en vardag men det verkar som att det gått för fort, för dig. Du har ju alldeles för mycket issues med det här för att kunna säga "ok, nu börjar vi på ny kula och släpper det som varit" . Och det slutar aldrig bra, för det är DU som är den viktigaste personen i er relation nu, vad du känner, tycker och tänker, inte han! Så du måste ju prata med honom om allt det du skriver här, annars kommer det aldrig gå, jag lovar dig...

Förstår att detta tär på dig, det skulle det göra på de flesta, och det finns ingen bestämd tid då man bör kunna sluta älta och gå vidare. Önskar jag kunde hjälpa dig verkligen. ..
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-14 20:41:42 följande:

Och varför kunde han inte stå emot? Varför var hon så mycket bättre än dig just då? Han var ju trots allt NYGIFT!

Han var nygift och borde varit den lyckligaste mannen i världen. Varför var han inte det?

JAG VET INTE!!! Jag är så besviken på att han gjort såhär. Utsatt mig för det här!! Kunde han inte åtminstone väntat till vi inte var nygifta längre? Var han så jävla sugen på henne att han inte kunde stå emot??
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-14 20:44:40 följande:

Om han var otrogen bara för att han kunde och ändå älskar dig så är ju hans svek så mycket värre. Eller hur? Då lär ju inte hans ånger betyda ett skit om inte ens kärlek kan få honom att vara trogen. Förstår du?

Han var inte otrogen för att han kunde, han var otrogen för att han ville. Men det betyder ju inte att han idag intf genuint kan ångra sig? Förtjänar inte människor en andra chans?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (May) skrev 2020-01-14 20:53:32 följande:

Men hur i hela friden kan du vara så tvärsäker på att han inte gjort detta förr?? Ni var ju nygifta för guds skull och han låg med en annan strax efter!

Jag måste ju försöka lita på honom om jag vill att det här ska fungera eller hur? Säger han att det bara är hon måste jag tror på det annars finns det inget att kämpa för...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (May) skrev 2020-01-14 21:29:32 följande:

Ja vi går i parterapi men där blickar vi mest framåt. Jag både tror och hoppas att vi en dag är helt återställda och att jag kan lita på honom igen. Det är så konstigt för jag både litar och inte litar på honom...

Hade jag inte haft problem med det vore jag väl typ psykopat? Eller? Finns det människor som nio månader efter en sådan typ av otrohet reparerat sig och mår bra i förhållandet igen?

Vi pratar, mycket. Men jag är så jävla trött på hennes namn. Jag vill inte veta detaljer. Jag litar på att han sagt sanningen till mig och att det är hon som försöker hetsa igång något för hon vill åt honom.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 22:58:18 följande:

Han var inte otrogen för att han kunde, han var otrogen för att han ville. Men det betyder ju inte att han idag intf genuint kan ångra sig? Förtjänar inte människor en andra chans?

Han gav den andra kvinnan minst fyra chanser till att välja honom. Han valde bort dig varje gång. Helt frivilligt.

Så är han verkligen värd en andra chans? När han fullt medvetet valde bort dig FLERA gånger..

In my opinion har han definitivt inte gjort sig förtjänt av det.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 23:05:57 följande:
    Ja vi går i parterapi men där blickar vi mest framåt. Jag både tror och hoppas att vi en dag är helt återställda och att jag kan lita på honom igen. Det är så konstigt för jag både litar och inte litar på honom...

Hade jag inte haft problem med det vore jag väl typ psykopat? Eller? Finns det människor som nio månader efter en sådan typ av otrohet reparerat sig och mår bra i förhållandet igen?

Vi pratar, mycket. Men jag är så jävla trött på hennes namn. Jag vill inte veta detaljer. Jag litar på att han sagt sanningen till mig och att det är hon som försöker hetsa igång något för hon vill åt honom.
    Så du menar att dom fortfarande har kontakt?
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-14 23:14:59 följande:

Han gav den andra kvinnan minst fyra chanser till att välja honom. Han valde bort dig varje gång. Helt frivilligt.

Så är han verkligen värd en andra chans? När han fullt medvetet valde bort dig FLERA gånger..

In my opinion har han definitivt inte gjort sig förtjänt av det.

Men det är ju inte så enkelt!! Jag vill ju vara med honom, han är min livs kärlek. Hur ska jag kunna välja bort honom? Mitt liv rasar ju oavsett.

Jag hade ju aldrig gift mig om jag inte verkligen älskade honom och trodde på vår framtid. Det är så lätt att säga lämna men så väldigt mycket svårare att göra det.
Svar på tråden Nygift och otrogen