Vi som planerar äggdonation 2020
Inbillar jag mig att det är en antydan till streck!? Fattar ju att detta inte räknas som gravid, men visst borde inte det svaga strecket finnas där utan att testet registrerat hcg!?
Inbillar jag mig att det är en antydan till streck!? Fattar ju att detta inte räknas som gravid, men visst borde inte det svaga strecket finnas där utan att testet registrerat hcg!?
Förlåt att jag kapar tråden pga min ångest. Vågar utifrån morgonens resultat betrakta mig som gravid, men det hade gärna fått stå 2-3 veckor i och med att jag är på ruvdag 8. Försöker dock att inte dra några förhastade slutsatser av det, kan ju slå om till nästa intervall inom några dagar och då ligger jag ju rätt. Önskar att vi bodde i ett land där jag nu smidigt kunde knalla iväg och ta ett Hcg för att lugna mig, men även om jag betalar för tjänsten har jag inget svar innan helgen då de skickas till Sthlm för analys. Så nu får jag hålla till godo med billiga tester och hoppas att de blir starkare vilket åtminstone indikerar ökning av hcg. Blir en lång vånda till måndag då jag tänker ta nya prover, plus att jag måste vänta några dagar på svaret. Hatar den falska tryggheten som proven ger när resultaten släpar flera dagar, är så fruktansvärt medveten om att jag inte vet något om den aktuella situationen i min kropp att provsvaren knappt ger någon ångestlindring alls :( I övrigt tack för allt stöd igår, och bra lista Smulantobe!
Förlåt att jag kapar tråden pga min ångest. Vågar utifrån morgonens resultat betrakta mig som gravid, men det hade gärna fått stå 2-3 veckor i och med att jag är på ruvdag 8. Försöker dock att inte dra några förhastade slutsatser av det, kan ju slå om till nästa intervall inom några dagar och då ligger jag ju rätt. Önskar att vi bodde i ett land där jag nu smidigt kunde knalla iväg och ta ett Hcg för att lugna mig, men även om jag betalar för tjänsten har jag inget svar innan helgen då de skickas till Sthlm för analys. Så nu får jag hålla till godo med billiga tester och hoppas att de blir starkare vilket åtminstone indikerar ökning av hcg. Blir en lång vånda till måndag då jag tänker ta nya prover, plus att jag måste vänta några dagar på svaret. Hatar den falska tryggheten som proven ger när resultaten släpar flera dagar, är så fruktansvärt medveten om att jag inte vet något om den aktuella situationen i min kropp att provsvaren knappt ger någon ångestlindring alls :( I övrigt tack för allt stöd igår, och bra lista Smulantobe!
Vilken resa du håller på med! Det är starkt att kunna kämpa så! Hoppas att försöket i Uppsala nu går vägen!
Det här är precis vad jag behöver just nu - tips på vad jag bör göra! Tack!!!
Om jag hittar en egen gynekolog, kan den hjälpa till med hormonprover? Jag har väldigt svår huvudvärk i perioder och kopplar ihop den med hormonförändringarna i cykeln. Tänkte att man kanske på nått sätt kunde få mer stabilitet/jämvikt på hormonerna. Vårdcentralen var inte så angelägna om att dra någon annan slutsats än att det bara är migrän. Så kanske det är också, men ja... Annars ett väldigt bra tips!
Jag har pratat med Sahlgrenska och om vi vill får vi göra ett till ivf-försök där. Men sambon vill ställa oss i äggdonationskön med en gång och istället köra nått ivf-försök till privat. Jag är inte redo att ge upp mina egna ägg helt än. Kön på Sahlgrenska är tydligen ett år nu. Är det smartast att göra så ur ett ekonomiskt perspektiv kanske? ÄD kostar ju mycket mer. Känns som att vi behöver en strategi...
Återhämtning ja. Fy vad jag är trött redan. Har ingen lust att jobba eller nått. Förr tyckte jag det var skoj, nu är det bara nedräkning till dagen är gjord.
Sjukförsäkringen ska jag kolla upp. Den har jag inte ens tänkt på!
Supertack för tipsen! Förstår att ni inte kan säga hur jag ska göra/tänka men alla inputs är tacksamma! :)
De tog ett prov på tsh förra året under utredningen. Då var det 1,3. Läkaren sa att det var bra. Men det är det säkert inte, utan mer inom deras referensvärden. Jag har alltid haft huvudvärk.. Hur kom du fram till att det finns en koppling mellan huvudvärken och tsh?
tack för pepp hörrni, bellis o sjuttisjuan! Jag blir ju så orolig självklart. Hur vet man om det lilla fröet hänger kvar där trots blödning?? Nu i v9, som det typ är, borde den ju ändå vara rätt stor så om jag skulle få missfall måste det ju märkas mer än en miniblödning?! eller?! så läskigt med dessa blödningar, men det kan ju gå bra ändå...
Samma här, det är tärande med all oro. Man vet ju ingenting förrän från ultraljud till ultraljud. Det enda man kan göra är att ta en dag och en vecka i taget.
Olga-teamet säger ju att jag ska köra plan B, o den har jag ju koll på... jag kan ju fråga dem mer, alltså om de tror att det är någon fara eller så. Med ditt förslag om HCG-blodprov idag och typ torsdag; du menar att jag kollar om HCG är stabilt över tid?
Jag var ju lite orolig pga blödning i fredags o har kört plan B sedan dess. Igår var jag dock hos min gynekolog i ärende att förnya recept på Klexane, o hon tyckte att vi skulle köra VUL. Nervöst, men då fick jag se att den lilla innevånaren vuxit och mådde finfint! Pheuw! Är i vecka 9+5 eller nåt sånt nu...
Tack! Känns superkul! Jag blev ordinerad att ta dem 1+1+2, så jag tänker mig ca 07, 14, 21. Vad tror du om det?
Viktuppgång känns helt okej, det har jag ganska svårt för normalt sett. Brukar du må illa? Humörsvängningar?