bellis2 skrev 2020-10-06 15:34:57 följande:
Oj då, visste jag inte. Illamåendet är det mycket bättre med men från ett lågt blodtryck har jag gått till ett högre, något som oroar mig men tydligen inte vården. Vad tyckte Olga-kliniken om att du tog trombyl så?
Det pratade jag aldrig med dom om. Det är ju typ standard i Sverige om man är äldre och gjort äd.
Sofia95 skrev 2020-10-07 07:20:31 följande:
Jag har testat och plussat. Det är två streck.
Jag är så supertacksam för hoppet och håller alla mina tummar, men är inte ett dugg lugnare. Strecket är jättesvagt. Vi köpte ett clearblue "extra tidigt" och så som strecket ser ut står det att det ska se ut om man testar flera dagar före förväntad mens. Rd10 är väl att jämföra med dag för förväntad mens? Då står det att det "mer sannolikt" är starkare. Att det annars kan innebära att det fäst men släppt.
Hade strecket sett ut såhär på ett "vanligt" test hade jag skuttat av glädje. Men när det är ett sånt tidigt test känns det som att det borde vara starkare? Eller kan jag tillåta mig själv att faktiskt vara riktigt glad idag?
Grattis! Du beställer Hcg-blodprov på typ werlabs eller blodkollen, vet inte var du bor men kolla så dom finns där du bor, då kan du lämna prov imorgon. När jag var gravid för 1,5 år sen fick man snabbare svar på blodkollen. Olga vill att man har över 100 dag 10, annars ska man ta om efter två dagar. Mitt hcg ökade inte hel till det dubbla.