• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2020

Sjuttiosjuan skrev 2020-06-23 19:24:04 följande:

Han kom med snitt igår! Allt gått bra och vi mår fint. Nu ska vi bara få igång amningen!

Grattis! Skönt att allt gått bra. <3
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-24 07:45:48 följande:

Ingen mjölk sist. Men lägger ingen som helst prestige i amning, mycket viktigare med nöjd och mätt bebis <3 Kämpar på ett tag så får vi se!

Hoppas på att få åka hem till storasyster kring lunch!

Jag lyckades inte få amningen att fungera. Fick tilläggsmata i början och dom glömde tala om att man skulle höja med 10ml/dag och måltid. Då blev han för hungrig och ville inte ha bröstet, pumpade tills han var 10 veckor då gav jag upp bröstmjölk. Nu äter han komjölksfri ersättning och lite mat och gröt. Fördelen är att han sover hela nätterna sen han var tre månader.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-06-25 14:31:38 följande:

Ni som har erfarenhet, var skulle ni rekommendera oss att göra vårt första försök? Jag har läst så mycket positivt om Olga i St Petersburg, men även om Ava i Riga (även läst Gennet?). Eller tror ni att vi ska hålla oss i Sverige? Jag har ingen aning om våra chanser att lyckas, hans spermaprov är utan avvikelser, själv har jag inga ägg, inte en enda äggblåsa synlig vid VUL. 32 år gammal, inte haft blödning på ca 10 år, ätit p-piller då jag varit ovetande om mitt tillstånd. AMH >0,21 och FSH som högst på 90, Östradiol vid flera tillfällen >44 (ej mätbart). Men förutom kassa värden säger de att "allt ser bra ut" (vad det nu kan vara som är bra).

Jag tänker att resa utomlands för med sig stress, som kanske påverkar negativt, men om ni tror chanserna blir bättre åker jag hellre direkt, än gör försök här hemma. Tanken hemma har varit Gynhälsan i Uppsala, så jag följer GrodanS77 men stor spänning mu, för att få höra om upplevelser om dem :)

Vi lyckades tillslut hos Olga. Där är läkarna otroligt kunniga på fertilitet och dom har dom bästa embryologerna i Europa. När gränsen öppnar igen kan du söka isum på nätet. St Petersburg är otroligt vackert och finns mycket att göra. Maila kliniken och ha ett första skypsamtal och bilda dig en uppfattning. Vi hade sparat tid, energi och massa pengar om vi hade hittat dom tidigare. Först var vi på IVF Riga, sen Aten innan vi tillslut lyckades få vår efterlängtade bebis. Kolla med flera kliniker och gå på magkänslan.

Lycka till med valet.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2020-07-12 13:38:34 följande:

Sanningen kommer alltid fram oavsett om du säger nåt eller inte, finns alltid många fler som vet vad som pågår och berättar !

Det är inte så svårt att läsa på Olgas hemsida det står där.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-07-12 18:34:42 följande:

Tack, tack! nä, fy fan att ruva! Fast det är ju liksom ända vägen... Å, jag är på rd7 i morgon. Kanske ska man våga testa?! Men har inga tidiga test. Kanske bäst att vänta ändå..

Hur går det för dig då? Så kul att ni fick en till knodd! Har du fått ordning på amningen? Hoppas att allt är tipptopp! Kram!

Jag testade med clearblue digitaltest på rd 7, gravid 1-2 veckor. Håller tummarna.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-07-14 10:26:13 följande:

Testade i morse med cb Early. Det var ett svagt svagt plus. Tycker att det var alldeles för svagt. Är på rd7 8 med en blasto. Tror att det tagit sig men avstannat. Tidigare ggr har jag plussat mycket starkare. För visst har inte donatorägget något med saken att göra, hur snabbt hcg stiger?

Testar om två dagar igen. Till dess räknar jag detta som minus.

Ta blodprov så vet du hur det ser ut. Hos olga ska du ha ett hcg över 100 har du under vill dom att du tar ett till för att kolla att det stiger. Håller tummarna för att det ser bra ut på nästa test.
  • PeeWee44
    GrodanS77 skrev 2020-07-16 08:09:56 följande:

Rd10. Hjääääälp! Testet var starkare idag. Fortfarande ganska svagt men starkare! Shit, tänkt om det tar sig ändå! Jag är gravid!

Till affären o skaffa fler tester idag!

Tog ett digitalt också. Det visade gravid 1-2. Det är två veckor sedan befruktning nu så om ett par dagar borde det ha slagit över om det är som det ska tycker jag.

Grattis! Försök njuta lite.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-07-16 20:43:39 följande:

Ja gud, njut. Men om man förbränner medicinerna genom träning, varför får man inte högre dos..? Jag kommer ju knappt våga röra mig om de säger så till mig och det känns som att jag skulle må bättre på alla sätt av att vara aktiv?

Hos Olga i st Petersburg får du bara ta lugna promenader första 12 veckorna om du gör i konstgjord cykel. Efter 12 veckor tar moderkakan över då är det inte lika farligt. Olga använder mycket mer hormoner från början dessutom. Så var försiktig när du blir gravid så du inte bränner hormonerna och får missfall. Om du har sex ska du ta en extra progynon tex.
  • PeeWee44
    nypan78 skrev 2020-07-17 22:13:24 följande:

Jag käste om förhållningsregler på olgas hemsida. Själv gjorde jag insättning i annan klinik i veckan och är ju lite orolig lver vad som är ok angående träning och hormoner. Min kropp är van vid en hel del trämen doseringen av estrogen var ju lagom och slemhinnsåg perfekt ut vid tf. Simmade imorse det verkar ju ok för man inte får son puls...

Det är ju upp till dig hur du vågar träna. Vi som går hos olga tar lugna promenader dom första 12 veckorna för att inte bränna bort hormonerna som jag skrev. Simma i simhall ska du inte göra i början heller. Du får inte jämföra med en naturlig graviditet om du har ätit hormoner för att bygga slemmhinna, den är mycket känsligare. Efter 12 veckor tar moderkakan över hormonerna och då är det inte lika farligt längre.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-07-17 22:39:59 följande:

Hur lång tid fortsätter efter insättning fortsätter man med hormoner? För jag gissar att det inte är hela graviditeten? Och hur vet man när man vågar sluta?

Jag som äter progynon dagligen redan borde väl åtminstone fortsätta med det? Jag förstår att sånt här är individuellt och sånt jag kan fråga om på vårt videosamtal nästa vecka, men nu kom det upp så många frågor på en gång:)

Hos olga tar du östrogen till vecka 12 med neddragning innan, progesteron tar du mycket till vecka 12 och sen en crinone per dag till vecka 32 för att livmodertappen ska hålla sig. Så du behöver inte ta östrogen hela tiden, moderkakan producerar det du behöver efter vecka 12.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020