• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2020

Limarie skrev 2020-02-14 15:25:30 följande:

Nu har svaret kommit... tog provet igår RD 10

Och det är 472. Då behövs väl knappast en uppföljnings HCG nästa vecka? Och jag undrar om det kanske ändå är 2 som växer? 

Wow! Grattis till graviditeten! Hoppas du kan slappna av lite nu och njuta. Boka till för ultraljud i vecka 7-9 för att se hjärtat slå. Fin alla hjärtansdag present.
  • PeeWee44
    Fertilitetsresa skrev 2020-02-17 13:01:46 följande:

Usch, jag känner mig jättenervös inför testdag imorgon :(

Förra veckan trodde jag verkligen att det hade tagit sig! Torsdag-Fredag mådde jag verkligen jätteilla (tidigt tecken men ändå?), på lördagen bara lite illa, sedan ingenting. Tuttarna har varit stora och spända, men nu tycker jag att det börjar gå tillbaka.

Bävar inför imorgon :( Men vi få det gjort!

Hur har det gått för dig idag Limarie? <3

Vi håller på att det blir syskon nu! Ska du ta blodprov på hcg eller testa hemma?
  • PeeWee44
    karindefrumerie skrev 2020-02-17 21:57:27 följande:

Hej! Jag är helt ny i detta forum. Jag och min man har fyra IVF-försök bakom oss. 1:a blev 3 blastocyster varav en fäste men blev missfall i v 11, de två följande behandlingar blev det inga embryon alls och vårt sista som i precis avslutade blev ett embryo som sattes in dag 3 men som inte fäste. Jag orkar inte göra fler ivf-försök så nu funderar vi över äggdonation. Vi undra om någon här har erfarenhet av Olgakliniken i St Petersburg? Tacksam för svar och tips i största allmänhet. Fy fan vilken kamp detta är alltså...

Vi hade inte fått vår prins om vi inte hittat till Olga. Har varit i Riga och Aten och gjort äd med åtta insättningar, 1:a blev gravid, missfall i vecka 6, tre försök som inte fäste i Riga. Fyra insättningar i Aten med ett pluss testdag men då hade embryologerna redan släppt.

I st Petersburg lyckades vi på tredje försöket, två hysteroskopi behövde jag göra då min livmoder var t formad. Gjort två hysteroskopi i Sverige och en i Riga och en i Aten, där var det ingen som upptäckt det.

Dom har så skickliga läkare och embryologer.

Olga kommer tillStockholm den 3/3, har du möjlighet åk dit och lyssna.

Det är flera andra som misslyckats med ivf och äd och lyckats på första hos Olga. Nu fixar man dessutom visum på nätet gratis, flyg tar 1,10 du blir hämtad på flygplatsen och kör dig till hotellet.
  • PeeWee44
    karindefrumerie skrev 2020-02-21 11:58:32 följande:

Hej Limarie! 

Fick tips om att du precis varit på Gennet i Prag. Om jag har fattat allt rätt så fick du nyligen en plus! Stort grattis!

Jag tänkte höra om du vill berätta lite om din upplevelse där? Vi står mellan Olga o St Petersburg eller Gennet. Har telefonmöte m läkare från Gennet på måndag och infomöte med Olga den 2/3. Varma hälsningar Karin

Hej,

Kan stark rekommendera Olga Fertility i St Petersburg. Vi har misslyckats i Riga och Aten, gjort åtta insättningar som inte resulterat i barn. Vi har gjort äd på båda ställena. I st Petersburg lyckades vi på tredje försöket och den 16/1 kom vår prins! Hade gärna hittat Olga Fertility tidigare. Man får inte bara titta på kostnaden, resultat är än viktigare. Dom har otroligt skicklig läkare och embryologer. Mediciner som dom använder går inte att få tag på i andra länder.

Hoppas det går bra den 2/3. Kram
  • PeeWee44
    Saphoria skrev 2020-02-24 14:01:53 följande:

Hej tjejer!

Fått est datum för återföring på Ava nu. Ev blir det återföring den 2/4!

Fick medicinerna hemskickade. Fått uterogestan istället för Lutinus. Vad är era erfarenheter kring det? Tog ni dom oralt eller vaginalt?

Min kropp tar inte upp utrogest ordentligt, spelar ingen roll om jag tar dom oralt eller vaginalt. Får inte upp progesteronvärdet till mer än 35 och på mig fäster inte embryot då. Crinone och progesteronsprutor så hade jag 130-150. Tyvärr kom jag inte på att byta förrän vi kom till st Petersburg, så kan är inget fan av utrogest.

Beställ blodprov på werlabs eller blodkollen innan du åker för att veta om du tar upp det.
  • PeeWee44
    Smulantobe skrev 2020-02-25 13:27:29 följande:

Varit lite borta från tråden ett tag, ni vet ibland behöver man tänka på något annat... Som en del av er vet så donerade min syster ägg och det gick bra (många o fina ägg), men tyvärr klarade sig inte ett enda till dag 5:(. Så varit deppiga dagar här och mycket att processa. Dom/vi misstänker manlig faktor. Dr rekommenderade inte DNA fragmantation test eftersom det inte skulle ge ny info nu, men är det någon som vet om det finns några andra tester man borde ta? Jag har accepterat att det nog kommer bli dubbel-donation men för min man kom allt detta som en chock så vi vill göra det vi kan för att förstå situationen bättre. Och vill ju gärna stötta honom i hans processandet så gott jag kan. Tack för råd!

Så tråkigt att höra. Ge inte upp helt om spermierna, lillivanillis blev gravid med mannens dåliga spermier hos Olga Fertility i St Petersburg. Hör av dig dit så kanske det går. Dom har otroligt duktiga embryologer. 2/3 är dom i Göteborg och 3/3 i Stockholm så bor du i närheten kan jag rekommendera att gå på ett seminarium. Styrkekramar
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2020-03-02 09:25:40 följande:

Usch, jag är så nervös nu. På onsdag ska jag äntligen göra den andra hysteroskopin (hos Sokolova), där de ska klippa upp mina sammanväxningar. Jag har egentligen inget stöd för det, men i mitt huvud har jag byggt upp ett slags katastrofscenario där min livmoder är totalförstörd och utom all räddning. Har inte vågat googla hur prognosen ser ut.

Du får inte ha katastroftankar. Det på mig! Min livmoder var t formad så det typ inte kunde fästa ett embryo, men det rättade dom till i St Petersburg och nu sitter jag här med min prins. Se det positiva och att det gör att livmodern mår mycket bättre och kan ta emot embryot. Det kommer gå bra. Styrkekramar
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2020-03-08 08:47:29 följande:

För 8 dagar sedan var vi på ultraljudet och såg hjärtat slår. Bara en dag senare så började mina symtom försvinner. Brösten ömmar inte längre. Det lilla illamåendet försvann och är nästan lika pigg som innan jag blev gravid. Tidigare somnat direkt i soffan när jag kom hem. Sedan kan jag äta allt igen och cravings är borta. Så det här känns lite konstigt och oroväckande. Men fortfarande ingen blödning.

Kollade HCG och det låg på 130000. 8 dagar innan på 60000.

Jag vet ingen kan säga om allt är bra. Men så svårt att hålla hoppet uppe när symtomen försvinner i v 8. Ska göra ett ultraljud i veckan och få klarhet.

Hcg ökar inte lika snabbt nu. Det dubbleras inte längre så det behöver du inte kolla mer än att det ökar. Det är vanligt att man inte känner lika mycket symptom till och från. Tyvärr är man orolig ofta med vårt bagage. Blir lite lättare när du börjat känna fosterrörelserna. Du får boka ett privat ultraljud och kolla så det ser bra ut och så du kan slappna av. Kram
  • PeeWee44
    Snurranfian skrev 2020-03-08 20:50:28 följande:

Ok, får be om lite extra då kanske. Skulle få extra TUL iaf pga att jag är över 40.

Jag hade extra flödesultraljud i vecka 24, tul i vecka 32 och ett i vecka 36. Annars var det som vanligt.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020