Vi som planerar äggdonation 2020
Nu har svaret kommit... tog provet igår RD 10
Och det är 472. Då behövs väl knappast en uppföljnings HCG nästa vecka? Och jag undrar om det kanske ändå är 2 som växer?
Nu har svaret kommit... tog provet igår RD 10
Och det är 472. Då behövs väl knappast en uppföljnings HCG nästa vecka? Och jag undrar om det kanske ändå är 2 som växer?
Usch, jag känner mig jättenervös inför testdag imorgon :(
Förra veckan trodde jag verkligen att det hade tagit sig! Torsdag-Fredag mådde jag verkligen jätteilla (tidigt tecken men ändå?), på lördagen bara lite illa, sedan ingenting. Tuttarna har varit stora och spända, men nu tycker jag att det börjar gå tillbaka.
Bävar inför imorgon :( Men vi få det gjort!
Hur har det gått för dig idag Limarie? <3
Hej! Jag är helt ny i detta forum. Jag och min man har fyra IVF-försök bakom oss. 1:a blev 3 blastocyster varav en fäste men blev missfall i v 11, de två följande behandlingar blev det inga embryon alls och vårt sista som i precis avslutade blev ett embryo som sattes in dag 3 men som inte fäste. Jag orkar inte göra fler ivf-försök så nu funderar vi över äggdonation. Vi undra om någon här har erfarenhet av Olgakliniken i St Petersburg? Tacksam för svar och tips i största allmänhet. Fy fan vilken kamp detta är alltså...
Minus :(
Hej Limarie!
Fick tips om att du precis varit på Gennet i Prag. Om jag har fattat allt rätt så fick du nyligen en plus! Stort grattis!
Jag tänkte höra om du vill berätta lite om din upplevelse där? Vi står mellan Olga o St Petersburg eller Gennet. Har telefonmöte m läkare från Gennet på måndag och infomöte med Olga den 2/3. Varma hälsningar Karin
Hej tjejer!
Fått est datum för återföring på Ava nu. Ev blir det återföring den 2/4!
Fick medicinerna hemskickade. Fått uterogestan istället för Lutinus. Vad är era erfarenheter kring det? Tog ni dom oralt eller vaginalt?
Varit lite borta från tråden ett tag, ni vet ibland behöver man tänka på något annat... Som en del av er vet så donerade min syster ägg och det gick bra (många o fina ägg), men tyvärr klarade sig inte ett enda till dag 5:(. Så varit deppiga dagar här och mycket att processa. Dom/vi misstänker manlig faktor. Dr rekommenderade inte DNA fragmantation test eftersom det inte skulle ge ny info nu, men är det någon som vet om det finns några andra tester man borde ta? Jag har accepterat att det nog kommer bli dubbel-donation men för min man kom allt detta som en chock så vi vill göra det vi kan för att förstå situationen bättre. Och vill ju gärna stötta honom i hans processandet så gott jag kan. Tack för råd!
Usch, jag är så nervös nu. På onsdag ska jag äntligen göra den andra hysteroskopin (hos Sokolova), där de ska klippa upp mina sammanväxningar. Jag har egentligen inget stöd för det, men i mitt huvud har jag byggt upp ett slags katastrofscenario där min livmoder är totalförstörd och utom all räddning. Har inte vågat googla hur prognosen ser ut.
För 8 dagar sedan var vi på ultraljudet och såg hjärtat slår. Bara en dag senare så började mina symtom försvinner. Brösten ömmar inte längre. Det lilla illamåendet försvann och är nästan lika pigg som innan jag blev gravid. Tidigare somnat direkt i soffan när jag kom hem. Sedan kan jag äta allt igen och cravings är borta. Så det här känns lite konstigt och oroväckande. Men fortfarande ingen blödning.
Kollade HCG och det låg på 130000. 8 dagar innan på 60000.
Jag vet ingen kan säga om allt är bra. Men så svårt att hålla hoppet uppe när symtomen försvinner i v 8. Ska göra ett ultraljud i veckan och få klarhet.
Ok, får be om lite extra då kanske. Skulle få extra TUL iaf pga att jag är över 40.