• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2020

UndrandeSökare skrev 2020-05-13 17:09:18 följande:

Ny uppdatering från UD

På grund av den fortsatta osäkerhet som råder för internationellt resande med anledning av det nya coronavirusets spridning, förlänger UD sin avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder som beslutades den 14 mars 2020 till att gälla fram till och med den 15 juli 2020.

I länder eller områden där UD avråder från resor sedan tiden före den 14 mars 2020, gäller dessa beslut.

Beslut om att förlänga avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder togs den 13 maj 2020. Avrådan gäller efter förlängningen fram till och med den 15 juli 2020.
    Utlandsmyndigheternas reseinformation

Utlandsmyndigheternas reseinformation
    UD avråder från resor

Utlandsresor- Avrådan för alla länder

Länder som UD avråder från resor till

Vad innebär en avrådan?
    Folk vill ju inte att du lägger upp massor om Corona/covid-19. Varför fortsätter du?

Ingen vet hur det blir, EU vill ju öppna. Alla måste väl få ta ställning själva. Dom som ska iväg har säkerligen appen udresklar nedladdad.

Jag har tur som äntligen har fått min bebis och lider med alla som inte kan åka.
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2020-05-12 09:05:28 följande:

Hej allihopa.

Jag tog en välbehövlig paus på några månader från allt som har med barnplanering att göra. Nu har jag haft spiralen i 2 månader (av rekommenderade 3) och kontaktade Riga för att höra hur läget ser ut hos dom. Precis som UndrandeSökare skriver så har de stängt sina gränser till 9:e juni, med risk för förlängning. Så jag kommer att få behålla spiralen fram tills de vet hur läget ser ut, och hysto nr 2 kommer alltså att skjutas fram på obestämd tid. 

Jag är så otroligt nöjd över beslutet att skaffa häst i januari, trots att jag då inte hade en aning om hur läget skulle se ut det här året. Utan hästen och allt jobb kring det hade jag nog varit mer stressad över att inte veta när man kan göra nästa insättning.

Hoppas ni mår bra där ute allihop, och att ni inte känner stress över att det här året inte blev som planerat. <3

Äntligen fick vi höra något från dig! Har tänkt mycket på dig och om du gjorde hysto nr 2. Hoppas att livmodern mår bra av spiralen och att du snart kan komma iväg till Riga.

Ge inte upp! Bebis kommer och det är värt allt slit, energi och pengar.

Kämpa på och skönt att du har hästen. <3
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2020-05-31 08:38:13 följande:

Idag sänder jag en extra tanke till alla som fortfarande inte får bli firade på mors dag :(

Jag hoppas att den dagen kommer för oss alla.

Jag hoppas verkligen att alla får uppleva sin första morsdag! Ge inte upp kampen, det går tillslut, bara man hittar sitt "fel/problem". Jag är ett levande exempel på det.

Styrkekramar till alla er som väntar på att kunna åka. <3
  • PeeWee44
    sandraabinger skrev 2020-06-04 20:23:58 följande:

Jag har får progesteronet Utrogestan istället för Lutinus då jag fick mycket ont i magen och till slut så brände det i underlivet... Någon annan som har använt Utrogestan? :)

På tisdag ska jag på ultraljud inför insättning, så taggad! :D

Min kropp tar inte upp utrogest så bra. Får mycket bättre värden med crinone. I Ryssland använder dom inte utrogest utan crinone. Det finns studier som visar att crinone och lutinus tas upp bättre av kroppen.

Så beställ blodprov på progesteron så du ser att det är tillräckligt.

Lycka till!
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-06-16 14:36:21 följande:

Var idag på Vul inför insättning och fick veta att slemhinnan är 17mm (cd16). Känns som väldigt mycket och oroar mig för att kliniken kommer vilja avbryta försöket. Vad har ni för erfarenhet av tjock slemhinna? Googlar jag kommer det upp trådar här på FL där försöken avbrutits, men samtidigt internationella forskningsartiklar som påvisar korrelation mellan tjock slemhinna (<18mm) och graviditet. Det värsta är att gynekologen var skitrörig och mätte i fel enhet mm så jag litar inte ens på att siffran stämmer.

Hon med alla barnen och flera tvillingar hade väl alltid runt 19mm. Själv kan har jag aldrig haft tjock slemhinna.

Lycka till nu.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-18 08:07:24 följande:

Ja, bf på lördag! Men snitt på måndag om han inte kommer innan dess:)

Hoppas ni hinner innan sem!

Åå så spännande! Kanske ytterligare en Olga bebis i helgen.

Lycka till!
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-06-17 08:02:27 följande:

Det här var stimulerad cykel, varför äggblåsorna inte borde utvecklats. Har aldrig hänt förut då jag gjort många FET och alltid fått tid för återföring några dagar efter Vul då slemhinna mm aldrig varit ett problem. Tog tom lägre dos östrogen denna gång då jag bygger slemhinna snabbt, ändå var den typ 5mm tjockare än tidigare. Den enda förklaringen jag kan komma på är att min kropp svarar upp på de ansträngningar jag gjort för att boosta inför försöket. Har börjat misstänka att min hormonella obalans grundar sig i sköldkörtelproblem (trots att TSH alltid legat bra) och att det är därför prolaktin och progesteron svajar och orsakar dålig ägglossning och missfall. Har därför prioriterat avslappning, akupunktur, örter och vitamintillskott och tänker att om det funkat så har kanske inte den låga dosen östrogen varit tillräcklig för att hämma egen ägglossning. Försöker tänka att det i så fall är positivt, att jag kanske börjar närma mig ett bättre hormonellt utgångsläge vilket kanske kan minska risken för ytterligare ett missfall, men det är fruktansvärt surt att efter alla turer med Corona vara tillbaks på ruta ett och behöva invänta hösten. Vet dock att det är många som har det värre iom stängda gränser mm. Hur eller hur tänker jag att jag boostar vidare under sommaren och hoppas att jag får till en egen ägglossning i augusti så att vi kan ta emot en blasto i egen cykel.

Känns bara så konstigt att helt ignorera de äggblåsor jag nu vet finns, en på 20mm. Vi kan ju såklart ligga och hoppas på det bästa, men frågan är om det blir en ägglossning nu när jag bara slutar med alla mediciner? Läkaren ville att jag skulle ta provera för att stöta ut slemhinnan omgående, men jag gillar inte syntetiska preparat så vi enades om att jag skulle köra Lutinus x2 i 10 dagar för att efterlikna ägglossning och kroppens naturliga cykel. Men börjar jag med Lutinus nu så tror ju kroppen att jag redan ägglossat så då går jag väl miste om en riktig ägglossning? Eller är jag ute och cyklar...

För att inte äggblåsor ska komma behöver du vara nedreglerad. Tar du bara progynon så kan du få äggblåsor. Det är därför Olga nedreglerar alla.

Tråkigt att du behövde ställa in.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-06-20 08:00:37 följande:

Åh, så spännande att ni ska köra i Uppsala! Vi funderar på detsamma och jag skulle gå in för att se om jag kunde hitta någon som hade erfarenhet därifrån!

Hur många ägg valde ni och hur många blev befruktade? (Som jag förstår väljer man mellan 6-10 ägg?)

Stort lycka till!! Berätta hur det går! <3

Tänk på frysta ägg bara har en cell, dör den vid upptining dör ägget. Alltid bättre med färska ägg eller frysta embryon.

Lycka till!
  • PeeWee44
    sandraabinger skrev 2020-06-21 13:12:53 följande:

Alltså jag är såååå chockad!!! Är på RD 6 idag. Gick till postfacket för att hämta paket från apotea innehållandes utrogestan och graviditetstest. Tar ett test nu vid lunch för skojs skull och det är positivt!!! Så starkt positivt!!! Helt otroligt!!! :D

Grattis! Njut!
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-21 16:49:17 följande:

Nä, ingen lillebror än. Vaknade i morse med rätt ordentlig mensvärk och tänkte att nåt kanske skulle hända, men icke , den försvann!

Sös 07:00 imorgon bitti för snitt. Gör man det så får pappan vara med hela tiden under op och vistelsen efter under förutsättning att han är frisk såklart. Och det är han som tur är!

Helt sjuk känsla, imorgon är vi 4 i familjen :)

Så spännande! Lycka till imorgon. Dom är så bra på sös! Vi är så nöjda med vårt snitt där.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020