• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2020

CrookedTail skrev 2020-03-12 21:31:56 följande:

Igår gjorde jag hyston för att ta bort sammanväxningar och sätta in hormonspiral. Tyvärr var det så mycket sammanväxningar, så det kommer att krävas ytterligare en hysto för att få bort det sista.

Tråkigt, men samtidigt skönt att det händer något. I natt drömde jag att vi hade en 1-årig dotter, det var längesen jag drömde något barnrelaterat nu.

Skönt att det har gått bra. Men vad dom verkar vara duktiga på hysto där! Vilken tur att du fått hjälp där, ditt fall påminner ju om mig, vi håller tummarna för att det fortsätter så. Min man drömde att jag hade en prick i magen några månader innan jag hade det. Nu är pricken åtta veckor, så vi hoppas på att du har en liten flicka på ett år snart!

• PeeWee44
    Fertilitetsresa skrev 2020-03-13 10:00:48 följande:

Progynon är restnoterat, slut överallt nu (kan finnas enstaka kvar på några få apotek). Någon som vet vad man kan ta istället?

Och så en annan fråga. På inrådan från några i denna grupp tar jag nu 400 mg E-vitamin per dag. Dessa skulle jag "sluta med dagen innan FET". Säg att jag ska göra FET på en onsdag. Tar jag E-vitamin tom tisdag eller tom måndag?

Sluta med e-vitamin på tisdag. Jag har lite progynon om du behöver. Har även divigel och Östrogenplåster om det behövs.
  • PeeWee44

Enligt en Olga Facebook-grupp så stänger även Ryssland för flyg från EU på måndag.

• PeeWee44

Olga ställer in alla besök tom slutet på maj nu. Dom som är inbokade under tiden blir kontaktade för nya datum i juni.

• PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-05-01 20:43:14 följande:

Jag har en fråga angående priserna för ÄD hos Olga.

ÄD för 9900 euro står det att de garanterar minst 10 färska ägg, varav minst 3 blastocyster. Det står också att priset inkluderar en insättning och frysning av de andra. Om det inte tar sig första gången och man vill använda de frysta, nån som vet vad priset är då?

Vet inte vad priset är för en insättning då vi köpte paket.

Kan bara säga att väljer du Olga Fertility som första klinik så grattis! Dom är absolut bäst, bästa läkarna och bästa embryologerna.

Försök att få ett skypsamtal med dom, tyvärr kan du inte gå på något fysiskt seminarium nu men dom har på webben. Vi är flera tjejer som varit hos andra kliniker och inte lyckats men gjort det hos Olga. Vi hade säkert sparat både tid, energi och pengar om vi hittat dit tidigare, vår son som kom till oss 16/1 hade kanske fått ett syskon (är för gammal för syskon). Maila kliniken och hör dig för, bilda dig en uppfattning, du/ni kommer att få ert efterlängtade barn snabbare än att vänta på Sverige om ni har råd.

Lycka till i er barnlängtan.
  • PeeWee44
    Livsbalans skrev 2020-05-02 09:12:20 följande:

Funderar också på priserna och paket om 3 gånger vs. enskilt försök. Så enormt mycket pengar för paketet om man är fyllda 41 år, men på varje enskilt försök är väl chansen 50% så har man otur så blir inget. Med 10 ägg på garanti borde det ju kunna bli ca 5 blastocyster och i alla fall 2 insättningar. Fast sedan är det ju missfallsrisken också.

Vi lyckades på 11:e insättningen. Tredje hos Olga så det är inte säkert att det går direkt.
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-05-02 08:48:42 följande:

Tack snälla! Både för svar och för optimism!! Ungefär hur mycket gick er resa på, med flyg/boende för den tid ni behövde vara på plats? (Jag tänker att ungefär 7-10 dagar för ÄD?)

Vi var sista gången i St Petersburg 11/5 2019, man brukar kunna ha en behandlingsplan rätt långt innan när man gör fet så då kan du själv gå in och kolla på flyg och föreslå datum. Hotell kan du få tag på i alla prisklasser nära kliniken.

St Petersburg är dessutom en fantastisk stad att besöka, finns mycket att se och göra.
  • PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2020-05-02 10:01:41 följande:

Hej vi lyckades på första försöket hos Olga hade garantipaketet gjort två insättningar tidigare hos dr d i Athen utan tillstymmelse till plus...

Försökt med syskon i 9 år...

Så kör Olga direkt!!

Hur går det för er? Ingen bebis än? Så nära tills er tjej kommer. <3
  • PeeWee44
    Sofia95 skrev 2020-05-05 19:05:08 följande:

Okej, toppen. Tack snälla! Nu återstår bara att vänta på att det finns möjligheter att resa igen..

Fick just mail från Olga Fertility att dom ska ha webinar 6/5 Om att välja äggdonator om någon är intresserad. Dom har väldigt mycket på webben nu.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020