• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Planerarbarn19
    Barbrastreisand skrev 2020-01-05 12:19:21 följande:

Tråkigt:/ men starkt att inte ta något test!! Jag väntar in mensen också vilken dag som helst då tempen sjunker. det jobbar är att jag vet inte exakt vilken dag mensen kommer då appar sagt olika tidigare och äl var tidigare denna gång. Hemsk väntan mellan äl & mens:/

Hur går de för dig? Har för mig vi var på exakt samma dag i cykeln :)
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-05 22:37:19 följande:

Hur går de för dig? Har för mig vi var på exakt samma dag i cykeln :)

Kunde inte låta bli att testa, men negativt tyvärr!:/

Ingen mens än men den kommer väl inom någon dag enligt appar. Tempen har också sjunkit är precis ovanför coverline. Så tror inte det blir något denna månad. Hur går det själv? Har du testat än / när planerar du göra det?:)
  • Planerarbarn19
    Barbrastreisand skrev 2020-01-05 22:51:00 följande:

Kunde inte låta bli att testa, men negativt tyvärr!:/

Ingen mens än men den kommer väl inom någon dag enligt appar. Tempen har också sjunkit är precis ovanför coverline. Så tror inte det blir något denna månad. Hur går det själv? Har du testat än / när planerar du göra det?:)

Åh :( jag funderar på att testa imorgon men jag vet inte om jag törs.... varje gång jag tänkt tanken att ta ett test tidigare cykler har mensen dykt upp haha! Jag tog ju ägglossningsspruta, har gjort tidigare men då fått mens på ÄL+10 och ÄL+12, imorgon är de ÄL+14.. får se hur jag gör, så jobbigt! Är ?nervös? varje gång jag går på toa!
  • Nixtie

Jag har BIM troligtvis 8/1. Hitintills har jag fått ömma bröst som började igår och är väääldigt ömma idag, känns som det drar/sträcker/krampar i livmodern (inte som mensvärk) och nu på kvällen är jag supertrött och känner mig hängig och febrig men har ingen feber. Jag har haft 4 cyklar efter jag tog ut min hormonspiral de har varit på 28, 28, 31,34 dagar så vet inte riktigt när jag har BIM men enligt mina ÄL tester så hade jag ägglossning 25-26 Dec. När tror ni jag kan ta gravtest?

• Planerarsyskon2020

Jag har varit väldigt oaktiv här men har läst ikapp hela tråden nu som känns mer aktuell för mig nu då jag haft ägglossning idag. Vi har haft sex varje dag sedan nyår och kör väl en gång imorgon också för säkerhets skull så får vi hoppas att tiden går fort fram tills 17e.

Jag kommer dock inte att testa mig förens några dagar efter bim då jag plussade på bim +4 eller +5 sist så jag besparar mig den ångesten denna gången.

Stort grattis till er som plussat!

• MissJibs
    Bellsss skrev 2020-01-05 20:53:54 följande:

Åh du ammar också, hur gammalt är barnet?:)

Hon blir snart 5 månader :)
  • MissJibs
    lillagullefjun skrev 2020-01-05 22:17:12 följande:

Åh, visst hängde du här den graviditeten med? Tycker jag känner igen ditt nick. En augustibebis med andra ord? Är denna eventuella aktuella graviditet planerad? Håller tummarna för dig om det är det ni önskar!

Hehe jag minns inte men kan nog vara så :P hade 3 missfall innan vi fick henne. Japp, 8e augusti kom hon. Din lille då?

Denna e oxå planerad. Hoppas knytet vill stanna bara. Just nu, på dag 12 me blödning o kväll så verkar d va mer brunfärgad flytning. Får se hur d verkar imorgon.

Hur går d för dig?
  • Barbrastreisand
    Planerarbarn19 skrev 2020-01-05 23:10:34 följande:

Åh :( jag funderar på att testa imorgon men jag vet inte om jag törs.... varje gång jag tänkt tanken att ta ett test tidigare cykler har mensen dykt upp haha! Jag tog ju ägglossningsspruta, har gjort tidigare men då fått mens på ÄL+10 och ÄL+12, imorgon är de ÄL+14.. får se hur jag gör, så jobbigt! Är ?nervös? varje gång jag går på toa!

Förstår dig, man blir ju också så besviken om det visar negativt.. är också på äl13 nu, mensen beräknas komma imorgon/tisdag men ej säker då det varit +/- någon dag innan. Men är din bim 3/1? Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att testa haha!
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-05 21:49:11 följande:

Är det för tidigt för nidblödning? Kan inte ägget fästa från dag 5?

Blev tvungen att lägga mig på sidan i sängen med benen högt upp. Känns precis som mensvärk, men inte lika kraftig. Så nu har jag legat här och googlat "äl+5 nidblödning" för att se vad folk har varit med om. Haha.

Jag har inte läst så många faktasidor, men många hävdar att ägget kan fästa redan på äl+5 (först när ägget har blivit en blastocyst).

Min kropp har lurat mig ordentligt förut, så jag tar det hela med en nypa salt. Lite spännande är det ändå. :)
  • Sofieelises
    OklartLiv skrev 2020-01-05 22:31:54 följande:

BIM+4 - test taget på kvällen efter att ha druckit mycket vatten. Vad tror ni? Är 2020 äntligen vårt år?

Ska ta ett early detection på morgonurinen imorgon. Håller tummarna!

Positivt utan tvekan!! Grattis!!
Svar på tråden BIM januari